واردات قطعات خودرو از ترکیه؛ هرآنچه برای واردات لوازم یدکی از ترکیه نیاز دارید

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

واردات قطعات خودرو از ترکیه؛ هرآنچه برای واردات لوازم یدکی از ترکیه نیاز دارید

واردات قطعات خودرو از ترکیه

تحلیل‌گران بر این باورند که بخش خودروسازی ترکیه بعد از صادرات پوشاک و منسوجات در 10 سال آینده به‌عنوان دومین بخش صادراتی این کشور باقی خواهد ماند. بر اساس آخرین آمارها این کشور سالانه بیش از یک‌میلیون قطعه‌ی خودرو به‌عنوان کالای صادراتی می‌سازد. قیمت مناسب و کیفیت این محصولات سبب شده است تا نواحی خاورمیانه‌ای واردات از ترکیه را به‌منظور رفع نیازهای خود انتخاب کنند. مهم‌ترین نکته در بحث واردات قطعات یدکی از ترکیه بررسی نوع خودروهایی است که مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند. واردات از ترکیه برای هر محصولی باید مطابق نیاز جامعه باشد تا بتواند سودآوری بالایی برای شخص وارد کننده داشته باشد. در واقع این یک موضوع حائز اهمیت در جلسات مشاوره ای شرکت‌های بازرگانی معتبری نظیر ال‌یُل است. بر اساس آخرین بررسی‌ها عموم واردات لوازم یدکی خودرو از ترکیه به مقصد ایران مربوط‌به شمع خودرو، سیستم‌های هیدرولیک فرمان برقی، صفحات ترمز، یاتاقان‌ها و تسمه است؛ که این بررسی در واقع نیاز مردم را مشخص می‌کند. شناخت نیاز مردم در بحث واردات از ترکیه زمینه‌ساز سودآوری و اشتغال‌زایی در کشور است. امروزه واردات قطعات خودرو از ترکیه به‌علت سود بالای خود به یکی از چالش‌های بزرگ وارد کنندگان و تاجران تبدیل شده است و عمدتا دوست دارند بدانند واردات قطعات خودرو از ترکیه یا واردات لوازم یدکی از ترکیه چگونه است؟ در این مقاله قصد داریم علاوه‌بر بررسی مراحل مختلف واردات قطعات خودرو از ترکیه و واردات لوازم یدکی از ترکیه در مورد مراحل ترخیص و سوالات متداول در خصوص واردات لوازم یدکی از ترکیه به کمک شرکت بازرگانی ال یل صحبت کنیم. اگر قصد سفر هدفمند یا ایجاد کسب‌وکار با موضوع واردات از ترکیه را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سرفصل‌های مقاله:

  • واردات مستقیم قطعات خودرو از ترکیه
  • شرایط واردات قطعات خودرو از ترکیه
  • ترخیص قطعات خودرو از گمرک
    • مدارک ترخیص قطعات خودرو از گمرک
    • تعرفه گمرکی واردات قطعات خودرو از ترکیه
  • واردات مستقیم لوازم یدکی از ترکیه
  • شرایط واردات لوازم یدکی از ترکیه
  • ترخیص لوازم یدکی از گمرک
    • مدارک ترخیص لوازم یدکی از گمرک
    • تعرفه گمرکی واردات لوازم یدکی از ترکیه
واردات قطعات خودرو از ترکیه

واردات مستقیم قطعات خودرو از ترکیه

امروزه کشور ترکیه به‌دلیل رشد بازار داخلی، عضویت در اتحادیه‌ی گمرکی اروپا و امکان دسترسی به بازارهای اروپا، آسیای میانه و خاورمیانه ازطریق آن، به یک بازار استراتژیک برای تولیدکنندگان خودروی منطقه تبدیل شده است، به‌طوری‌که به‌جز ایران که بخشی از تجهیزات خود را به کمک واردات قطعات خودرو از ترکیه تامین می‌کند، 19 تولیدکننده‌ی خودروی بین‌المللی ازجمله فورد، تویوتا، رنو، فیات، کرایسلر، اوپل، هوندا، هیوندای، پژو، MAN، مرسدس، ایسوزو و میتسوبیشی نیز از ترکیه قطعات خودرو را وارد می‌کنند. با توجه به شرایط کنونی کشورمان و نیاز شرکت‌های خودروسازی داخلی به واردات قطعات خودرو از ترکیه امکان واردات مستقیم از این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار آسان‌تر است و انتخاب شرکت بازرگانی معتبر می‌تواند موجب تسهیل در روند واردات شود.

 

شرایط واردات قطعات خودرو از ترکیه

اخذ مجوز و بررسی کیفیت قطعات به‌همراه تاییدیه‌ی تنظیم مقررات بازار، فاکتور پروفروما، تاییدیه‌ی ایمنی محصولات وارد شده به‌همراه فاکتور خرید قطعات خودرو، بیمه‌نامه، قبض انبار، تاییدیه‌ی بازرسی گمرک و غیره از مفاد و شرایط لازم برای واردات قطعات خودرو از ترکیه است. همچنین اسنادی مانند لیست عدل‌بندی کالا و گواهی مبدا نیز از دیگر مدارک لازم برای واردات قطعات خودرو از ترکیه است، اما یکی از مهم‌ترین شرایط واردات قطعات خودرو انتخاب یک شرکت بازرگانی معتبر است که بتواند این مسیر پر از چالش را برای واردکننده هموارتر کند و شرکت بازرگانی ال‌یُل با بیش از 4 دهه سابقه‌ی تجارت می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب باشد.

واردات قطعات خودرو از ترکیه

ترخیص قطعات خودرو از گمرک

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های واردات قطعات خودرو از ترکیه مبحث ترخیص آن است که هرگونه نقص در مدارک یا اشتباه موجب باقی ماندن محموله در گمرک و ضرر وارد کننده می‌شود. بر اساس آخرین تحقیقات در خوش‌بینانه‌ترین حالت ترخیص قطعات خودرو از گمرک حدود 20 تا 30 روز به طول می‌انجامد، اما فراموش نکنید که این پروسه می‌تواند در صورت عدم تجربه و آگاهی و عدم انتخاب شرکت بازرگانی معتبر تا چندین ماه به طول بی‌انجامد.

مدارک ترخیص قطعات خودرو از گمرک

پس از تکمیل و بررسی پرونده، برچسب زدن روی محصولات به‌منظور آگاهی از کارایی و محل ساخت محصول بسیار حائز اهمیت است. پس از اتمام این عملیات به‌منظور واردات قطعات خودرو از ترکیه تاییدیه و گواهی بهداشت، فاکتور، قراردادهای تجاری و غیره نیز از مدارک ترخیص قطعات خودرو از گمرک محسوب می‌شود. همچنین پس از ورود کالا، اولین کاری که باید انجام شود تهیه‌ی گزارش‌نامه‌ای برای بازرسی است که هدف از این گزارش تعیین ویژگی‌های محصولات و انطباق آن‌ها با کالاهای واقعی است. واردکنندگان باید توجه کنند که ترخیص قطعات خودرو از گمرک در صورتی امکان‌پذیر است که سند محموله وجود داشته باشد. به‌طور کلی ترخیص کالا از گمرک فرایندی پیچیده است که بخشی از پیچیدگی آن می‌تواند به‌علت عدم آگاهی یا عدم انتخاب صحیح شرکت بازرگانی باشد.

تعرفه‌ی گمرکی واردات قطعات خودرو از ترکیه

متاسفانه کاهش کیفیت خودروهای داخلی سبب شده است تا بخش نه‌چندان کمی از جامعه تمایل به خرید خودروهای خارجی داشته باشند. با افزایش رشد خرید خودروهای خارجی روند واردات قطعات خودرو از ترکیه خودبه‌خود افزایش می‌یابد. این موضوع می‌تواند برای واردکننده امری سودآور یا گاهی پر ریسک باشد. عموما تعرفه‌ی گمرکی واردات قطعات خودرو از ترکیه بسته به عوامل مختلفی نظیر جنس، تعداد، وزن و شرایط متغیر است. همچنین سالانه اغلب تعرفه‌های گمرکی تغییر می‌کند که بهترین راه برای آگاهی از این موضوع ارتباط با شرکت بازرگانی ال‌یُل است.

واردات قطعات خودرو از ترکیه

واردات مستقیم لوازم یدکی از ترکیه

خوشبختانه یا متاسفانه کیفیت خودروهای داخلی شرایطی را ایجاب کرده است که عموم خودروها پس از چند ماه بر اثر عوامل مختلف، نیاز به تعویض قطعه داشته باشند که این موضوع بستر واردات لوازم یدکی از ترکیه را فراهم کرده است. امروزه اغلب واردکنندگان واردات لوازم یدکی خودرو کشور ترکیه را به‌منظور کیفیت، قیمت مقرون‌به‌صرفه، نزدیکی با ایران و غیره برمی‌گزینند.

 

شرایط واردات لوازم یدکی از ترکیه

واردات لوازم یدکی از ترکیه یکی از سودآورترین و پرطرفدارترین واردات برای اغلب تاجران است، چراکه کیفیت خودروها به‌گونه‌ای است که هرلحظه بستر استفاده از لوازم یدکی را برای هر شخص فراهم می‌کند. گرچه شرایط برای واردات لوازم یدکی از ترکیه همچون دیگر محموله‌های وارداتی یکسان است اما سند، گواهی بارنامه، بیمه‌ی محموله و تایید شدن لوازم از نظر بهداشتی و محیط‌زیستی بخشی از شرایط واردات لوازم یدکی از ترکیه است. همچنین پرونده‌ی فنی که شامل یک کتابچه‌س راهنمای کاربر، مشخصات محصول، نقشه‌های فنی و استانداردهای اعمال‌شده در دستورالعمل‌های مناسب و ضمائم مربوطه است نیز از دیگر شرایط صحیح واردات لوازم یدکی خودرو از ترکیه در کنار انتخاب شرکت بازرگانی معتبر است.

 

ترخیص لوازم یدکی از گمرک

هرچقدر شخص وارد کننده زودتر برگه‌ی ترخیص لوازم یدکی از گمرک را دریافت کند می‌تواند از سود بیشتری بهره ببرد. برای ترخیص لوازم یدکی خودرو ارائه‌ی مدارکی نظیر سند پرداخت هزینه‌ی انبار، حمل‌ونقل، فاکتور قیمت خام محموله، سند بار و غیره می‌تواند موجب تسریع در روند ترخیص شود، اما عدم آگاهی و تجربه‌ی کم می‌تواند شرایط را تغییر دهد پس وجود یک همراه یا یک مشاور در تمام مراحل واردات لوازم یدکی از گمرک می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

واردات لوازم یدکی از ترکیه

مدارک ترخیص لوازم یدکی از گمرک

مهم‌ترین نکته در بحث مدارک ترخیص لوازم یدکی از گمرک دریافت مجوزهای مربوطه از سازمان استاندارد است. تمامی اجناس وارد شده باید مورد تایید سازمان استاندارد کشور باشد و اگر این مدرک در کنار دیگر اسناد ترخیص لوازم یدکی نباشد، ترخیص امکان‌پذیر نیست. بنابراین در کنار مدارکی نظیر بارنامه، پیش‌فاکتور، گواهی مبدا، تاییدیه‌ی بهداشت و بیمه‌نامه، تاییدیه‌ی سازمان استاندارد نیز بسیار اهمیت دارد.

تعرفه‌ی گمرکی واردات لوازم یدکی از ترکیه

با توجه به تغییر تعرفه‌ی سالانه واردات از ترکیه، در خصوص این موضوع نمی‌توان با قاطعیت تعرفه‌ی خاصی را گفت چون با توجه به نوع محموله، تعداد، وزن، مدت‌زمان استفاده از انبار گمرک و غیره تعرفه متغیر است. به‌طور معمول تعرفه‌ی گمرکی واردات لوازم یدکی از ترکیه از 900 هزار تومان تا 10 میلیون و یا حتی مبالغ بالاتر متغیر است، اما بهترین راه برای آگاهی از تعرفه‌ی گمرکی مشورت با شرکت‌های بازرگانی معتبر و باسابقه‌ای مانند ال‌یُل است.

واردات لوازم یدکی از ترکیه

نتیجه‌گیری

چرخ‌دنده، لنت ترمز، قطعات موتور، شمع و غیره بخشی از محصولاتی است که نبود آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی روی کارایی خودرو تاثیر بگذارد. با توجه به این موضوع واردات لوازم یدکی از ترکیه می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شروع یک تجارت موفق باشد مشروط‌بر اینکه در اول راه شرکت بازرگانی معتبری نظیر ال‌یُل را انتخاب کنید که بتواند با سابقه‌ی درخشان خود شرایط واردات از ترکیه را برای شما آسان‌تر کند. با توجه به رسیدن به انتهای این مقاله، از نظر شما کاربر گرامی لوازم یدکی ساخت ترکیه بهتر است یا لوازم یدکی ساخت کشورهای دیگری همچون چین؟ خوشحال می‌شویم که تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

واردات لوازم یدکی از ترکیه
آیا کالاهای وارداتی مشمول سهمیه یا محدودیتی هستند؟

برای آگاهی از اسنادی که در هنگام واردات کالا و ارائه به اداره‌ی گمرک لازم است، باید وضعیت آماری تعرفه‌ی گمرک کالاهای صادرشده را یاد بگیرید. پس قبل از شروع فرآیند واردات، لازم است که در مورد استانداردهای لازم، محدودیت‌های مختلف، ممنوعیت‌ها، سهمیه‌ها، مجوزها و غیره اطلاعاتی به دست آورید.

واردات لوازم یدکی یا واردات قطعات خودرو از ترکیه چگونه موجب سودآوری می‌شود؟

با توجه به شناخت نیاز مردم می‌توان مطابق با آن لوازم یدکی وارد کرد، اما باید بدانید که برای سود بیشتر باید محموله‌ی وارداتی خود را سریعا از گمرک خارج کنید. 

چگونه می‌توانم روش‌های واردات لوازم یدکی از ترکیه را بیاموزم؟

برای آموزش اصولی واردات و رسیدن به سود مناسب در وهله‌ی اول انتخاب شرکت بازرگانی که تمامی مراحل واردات را برای شخص شفاف‌سازی و تحلیل کند و در هنگام چالش به او راهکار مناسب را ارائه دهد، در کنار تجربه کردن و استفاده از تجربیات دیگران می‌تواند در این امر

درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست