واردات ماشین آلات صنعتی از ترکیه + راهنمایی کامل

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

واردات ماشین آلات صنعتی

واردات ماشین آلات صنعتی از ترکیه + راهنمایی کامل

این مقاله تخصصی توسط شرکت بین المللی ال یُل تهیه و تنظیم گردیده است و جهت اطلاعات بیشتر در (تماس با ما) با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.

تمام شرکت ها  و کارگاه هایی که در ایران و برخی کشورهای دیگر تاسیس می شوند، نیاز به ماشین آلات صنعتی زیادی برای شروع کار خود دارند. برخی از این ماشین الات در کشور ساخته می شود و نیازی به واردات نیست اما برخی دیگر را باید تاجرها از کشورهای دیگری همچون ترکیه وارد کنند.

به همین دلیل واردات ماشین آلات صنعتی یکی از مهم ترین بخش های واردات از ترکیه می باشد. اگر بخواهید آمار دقیقی بر روی این واردات داشته باشید، باید گفت که میزان واردات ماشین آلات صنعتی به ایران، چیزی در حدود 7 میلیارد و پانصد میلیون دلار می باشد که سهم ارزشی هفده درصدی برای خود دارد و این رقم قابل توجهی است.

حال اگر دقت کافی بر آمارها داشته باشید، به نتیجه مهمی دست پیدا می کنید و آن هم اهمیت ماشین آلات در واردات و صادرات یک کشور می باشد. در ایران ماشین آلات صنعتی تنها در دو حالت وارد می شود:

  • حالت اول این است که تاجر به صورت شخصی با شرکت های سازنده قرارداد ببندد و خودش محصولات را وارد کند.
  • حالت دوم این است که یک شرکت تجاری و وارداتی دست به کار بشه و با همکاری تاجر، واردات خود را انجام بدهد.

 ایران در سال 95 از 98 کشور مختلف ماشین آلات صنعتی دریافت کرده است که ترکیه هم یکی از مهم ترین کشورهای وارداتی در این حوزه می باشد.

صنعت ماشین آلات ترکیه

 

صادرات و صنعت ماشین آلات ترکیه

ترکیه، صنعت ماشین آلات پویا و موفقی دارد. در حال حاضر ارزش صادرات ماشین آلات ترکیه حدود ۱۰ درصد ارزش کل صادرات این کشور است. سازندگان تجهیزات و ماشین آلات در ترکیه خود را به سرعت با بازارهای متغیر و تکنولوژی های جدید وفق می دهند. بنابراین روند ارزش صادرات در سال های آتی رو به افزایش است.

شرکت بین المللی ال یُل در هر مرحله با مشاوره تخصصی رایگان همراه شما می باشد.

 

 

ارزش صادرات ماشین آلات صنعتی در سال های گذشته

صادرات ماشین آلات ترکیه در ۱۰ سال گذشته

کشورهای وارد کننده ماشین آلات صنعتی از ترکیه

کشورهای عمده وارد کننده تجهیزات و ماشین آلات ساخت ترکیه در سال های اخیر، آلمان، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، ایتالیا و فرانسه بوده اند. جدول زیر، کشورهای عمده وارد کننده و ارزش واردات تحقق یافته در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را نشان می دهد.

کشور    سال 2015(میلیون دلار)    سال 2016(میلیون دلار)         تغییر به درصد
آلمان 086/2 150/2 3,1
آمریکا 936 955 2,0
انگلیس 783 773 _1,3
ایتالیا 556 623 12,0
فرانسه 531 524 _1,3
ایران 432 464 7,4
رومانی 349 442 26,8
اسپانیا 362 398 9,8
الجزایر 343 355 3,7
عراق 428 284 _33,7
لهستان 252 254 0,6
عربستان سعودی 338 234 _30,6
مصر 232 206 _11,1
آذربایجان 244 206 _15,7
بلژیک 184 199 8,0
امارات متحده عربی 243 196 _19,4
روسیه 334 193 _42,2
اسرائیل 146 179 22,8
هلند 167 174 4,4
مراکش 138 166 20,5
دیگر کشورها 4.256 4.453 4,6
مجموع 13.338 13.426 0,7
آمار کشورهای وارد کننده ماشین آلات از ترکیه

تولید در بخش ماشین آلات ترکیه در عرض ۱۰ سال دو برابر شده است. با توسعه سریع این بخش و پتانسیلی که دارا می باشد، سهم بخش ماشین آلات ترکیه در اقتصاد و صادرات این کشور در حال افزایش می باشد.سهم صادرات ماشین آلات ترکیه، 5/9 درصد صادرات کل این کشور است. ماشین آلات، دومین بخش بزرگ صادرات ترکیه را تشکیل می دهد. ترکیه در سال ۲۰۱۵ در رتبه ۲۷ ام صادرات ماشین آلات دنیا و در رتبه ۲۴ ام واردات این صنعت قرار گرفت.

اگرچه که صادرات ماشین آلات دنیا در سال ۲۰۰۹ بیست و دو درصد، در سال ۲۰۱۵ یازده درصد و در سال ۲۰۱۶ شش درصد کاهش یافت، صادرات ماشین آلات ترکیه در ۵ سال گذشته ۳۱ درصد افزایش پیدا کرد. در طی ۱۵ سال گذشته، صنعت ماشین آلات بیش از ۷ برابر افزایش یافته است. حدود ۶۰ درصد صادرات ما به کشورهای ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا می باشد. صنعت ماشین آلات ترکیه قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ سهم خود را در صادرات کل ترکیه دو برابر کند.

ماشین آلات ترکیه

 

ماشین آلات ترکیه

واردات و تجارت ماشین آلات صنعتی از ترکیه

همانطور که در بخش بالاتر هم بیان شد، ایران از کشورهای زیادی ماشین آلات وارد می کند. این که ایران برای محصولات وارداتی خود کشورهای مختلفی را انتخاب می کند به دلیل قیمت های مختلف، قوانین، مالیات و دیگر موارد می باشد. نکته قابل توجه این است که در حال حاضر به دلیل تحریم بودن کشور ما، مجوز قرارداد با اکثر کشورها برای شرکت ها و کارخانه های ایرانی وجود ندارد و این مهمترین دلیلی است که ایران از شرکت های ترکیه اقدام به واردات ماشین آلات صنعتی می کند.

این ماشین آلات گاهی تولید خود کشور ترکیه است و گاهی تولید کشورهای دیگر که پس از خرید توسط یک شرکت ترک وارد کشور ایران می شوند.

 ترکیه در واردات ماشین آلات صنعتی سهمی در حدود شش درصد برای خود دارد. حال اگر بخواهید موضوع را از لحاظ وزن ماشین آلات بررسی کنید، ترکیه پس از امارات بیشترین وزن را برای ماشین آلات وارداتی خود داشته است که همین موضوع باعث رقابت زیاد در واردات خواهد شد. میزان سهم ترکیه در وزن چیزی حدود 9 درصد می باشد.

بخش مهمی که در مورد ماشین آلات صنعتی و گمرک وجود دارد، تقسیم بندی ها و قوانین مربوط به گمرک می باشد. ماشین آلات صنعتی در گمرک دارای بیش از 87 بخش با ردیف های تعرفه فراوان می باشد. یعنی تعداد کثیری از ماشین آلات صنعتی وجود دارد که هرکدام برای خود مالیات و قوانین مختلفی دارند. چنین چیزی توسط مهندس ها و متخصصان حرفه ای در این کار به وجود آمده است که علاوه بر ایران تمامی کشورها دارای چنین قوانینی برای خود هستند. همچنین هر بخش برای خود کد تعرفه خاصی دارد. در بخش زیر متوجه خواهید شد که کد تعرفه دقیقا چه چیزی است و چه کاری را برای تاجر انجام می دهد.

ماشین آلات صنعتی در گمرک دارای بیش از 87 بخش با ردیف های تعرفه فراوان می باشد.

 

ماشین آلات صنعتی در گمرک دارای بیش از 87 بخش با ردیف های تعرفه فراوان می باشد.

کدهای مربوط به تعرفه

تمامی تاجر ها و شرکت هایی مانند شرکت بین المللی و مشاوره ال یُل که واردات ماشین آلات صنعتی را انجام می دهند نیاز دارند که آشنایی کاملی با کد تعرفه هر بخش از گمرک داشته باشند. مفهوماتی که درون این کدتعرفه ها بیان شده است عموما طولانی و تخصصی است و نیاز به آگاهی کامل از کتاب تعرفه گمرکی دارد.

 هر کد تعرفه بیان می کند که ماشین آلات مربوط به آن بخش چه میزان هزینه در گمرک خواهد داشت و چه مالیات هایی باید پرداخت کند. اگر شخص آگاهی کاملی نسبت به هزینه های کد تعرفه نداشته باشد ممکن است در بخش گمرک ضرر های زیادی به خود و کسب و کارش وارد کند.

 همچنین در برخی موارد عدم آشنایی به این کد تعرفه ها باعث می شود که تمامی محصولات وارداتی شخص به عنوان قاچاق در نظر گرفته شود و می تواند ضبط شود و برای خود شخص پرونده قضایی ایجاد می شود. به همین علت است که شما نیاز به دانستن این کدها و تبصره ها دارید.

تنها کافی است قبل از وارد کردن و برنامه ریزی برای هرگونه ماشین آلاتی، ابتدا به کد تعرفه آن در گمرک مراجعه کرده و آگاهانه در مورد ردیف تعرفه تصمیم گیری نمایید چون دستگاه آلات صنعتی در چندین ردیف می توانند قرار گیرند که یک مشاور حرفه ای می داند محصول شما را با کدام ردیف گمرکی باید دسته بندی نماید تا کمترین حقوق و عوارض گمرکی به کالای شما تخصیص یابد و بدانید که چه هزینه هایی باید پرداخت کنید. گاهی اوقات ماشین آلاتی که شما می خواهید وارد کنید در ایران قانونی نیست و هیچ کد تعرفه ای برای آن مطرح نشده است. به همین علت در نهایت محصولات شما به ایران نخواهد رسید و در همان گمرک باقی می ماند. گاهی اوقات برای چنین دانشی می توانید از شرکت های وارداتی مانند ال یل هم کمک بگیرید.

اگه می خواهید در مورد واردات از ترکیه اطلاعات بیشتری داشته باشید، توصیه می کنیم مقاله راهنمای واردات از ترکیه را مطالعه بفرمایید.

البته با وجود مشاوران ما در شرکت ال یل، نیازی نیست تمامی این کدها را بدانید زیرا همه اقدامات لازم و کافی برای واردات ماشین آلات شما به نحوه احسنت انجام خواهد شد. شما کافی است با شرکت ما تماس بگیرید و درخواست خود را ذکر کنید تا مشاوره های لازم به شما داده شود.

صنعت ماشین آلات ترکیه

 

کادر مجرب این شرکت خدماتی از قبیل ترخیص کالا، واردات و صادرات، حل اختلاف در کمسیون های گمرک ایران را انجام می دهند. سابقه خدماتی این شرکت به بیش از 4 دهه می رسد. در حال حاضر آقای کاظم مسعودی فر کارشناس ارشد بازنشسته گمرک ایران ، با بیش از 45 سال سابقه منت بر دیده گذاشته و مدیریت شرکت ما در بخش دپارتمان ترخیص, پروسه ترخیص کالا, پیگیری پرونده های مورد اختلاف از جهت مقرراتی, ارزش و تعرفه در ادارات ستادی و حل اختلاف در کمسیون های بدوی و تجدیدنظر در ایران را پذیرفته اند. بنابراین شما با شرکت ما شاهد ترخیص بسیار سریع تر و با کمترین تشریفات گمرکی و هزینه خواهید بود. کافی است با شرکت ما تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان ما بهرمند گردید.

منبع آمار و ارقام داده شده در این مقاله

درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

2 دیدگاه دربارهٔ «واردات ماشین آلات صنعتی از ترکیه + راهنمایی کامل»

  1. نیازمند بازسازی خط تولید کارخانه تولید سرامیک و کاشی

    1. محمود مسعودی فر

      با سلام و ارادت جناب منصوری
      لطفا در قسمت تماس با ما با کارشناسان تماس حاصل فرمایید تا در این مورد راهنمای شما باشند.
      لازم به ذکر است در حال حاضر به علت حمایت از تولید مزایای بسیاری در این زمینه اعطا گردیده است.
      ارادتمند شما
      کارشناس پشتیبانی
      منصوری

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست