واردات لوازم آرایشی از ترکیه ؛ راهنمای جامع

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

واردات لوازم آرایشی از ترکیه ؛ راهنمای جامع

واردات لوازم آرایشی از ترکیه

بر اساس آخرین تحقیقات حجم واردات در بازار جهانی لوازم آرایشی حدوداً 300 میلیارد یورو برآورد شده است و این در حالی است که واردات لوازم آرایشی از ترکیه حدوداً 5/5 میلیارد از این رقم را شامل می‌شود. این آمارها نشان‌دهنده‌ی این است که حتی شرایط بحرانی امروز تغییری در کاهش تقاضا و واردات لوازم آرایشی نداشته است. نرخ تقاضای بالای واردات محصولات آرایشی در ناحیه‌ی خاورمیانه سبب شده است تا امروزه اغلب برندهای آرایشی ترکیه قادر به رشد 10 درصدی در خصوص تولید محصول در چند سال اخیر شوند. واردات از ترکیه سبب شده تا این کشور رتبه‌ی صدونوزدهم را در حوزه‌ی واردات و صادرات محصول داشته باشد. اگر قصد تجارت و واردات لوازم آرایشی از ترکیه را دارید، به‌هیچ‌عنوان ادامه‌ی این مقاله را از دست ندهید زیرا ما در این مقاله از سایت ال یل مراحل واردات از ترکیه و خدمات شرکت بازرگانی ال‌یُل را در این زمینه مورد بحث قرار داده‌ایم.

سرفصل‌های مقاله:

  • مراحل و نحوه‌ی واردات لوازم آرایشی از ترکیه
  • شرایط واردات لوازم آرایشی از ترکیه
  • هزینه‌های واردات لوازم آرایشی از ترکیه
  • افزایش هزینه‌ی واردات لوازم آرایشی از ترکیه

 

واردات لوازم آرایشی از ترکیه

مراحل و نحوه‌ی واردات لوازم آرایشی از ترکیه

خوشبختانه یا متاسفانه لوازم آرایشی از محصولاتی هستند که به‌علت طرفداران بالای خود هرساله به تعداد بالا از طریق برندهای مختلفی وارد کشورمان می‌شوند، بهترین راه برای وارد کردن لوازم آرایشی از ترکیه همکاری با شرکت‌های بازرگانی نظیر برند ال‌یُل و پیگیری در مورد دریافت کارت بازرگانی است. اطلاع از تعرفه‌ی گمرک، بررسی برندهای پرطرفدار، پیگیری مراحل حمل‌ونقل، بررسی لوازم آرایشی از نظر بهداشتی و غیره از مهم‌ترین بخش‌های واردات لوازم آرایشی از ترکیه است. نخستین اشخاصی که می‌توانند شما را در خصوص واردات لوازم آرایشی از ترکیه کمک کنند، افراد باتجربه و مشاورین ما هستند که در هر مرحله از واردات از ترکیه همراه شما هستند، اما کسب اطلاعات و آگاهی از قواعد گمرک هم می‌تواند شما را با بسیاری از قوانین و شرایط آشنا کند.

 

 

شرایط واردات لوازم آرایشی از ترکیه

عموم محصولات آرایشی در ترکیه زیر نظر وزارت بهداشت این کشور تهیه می‌شود، از آنجایی که نظارت وزارت بهداشت نقش پررنگی در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی دارد، پس یکی از شرایط اصلی واردات لوازم آرایشی از ترکیه تأییدیه‌ی این محصولات از وزارت بهداشت است. طبق آیین‌نامه‌ی واردات لوازم آرایشی از ترکیه تعیین کارایی هر محصول و محل استفاده از آن بسیار حائز اهمیت است. هم‌چنین تمام مواد اولیه‌ای که در ترکیبات یک محصول آرایشی به‌کار برده می‌شود و محل استفاده‌ی آن مانند اپیدرم، ناخن، لب، مخاط و غیره نیز باید بررسی شود. بر اساس قوانین واردات از ترکیه و سازمان داروسازی کارشناسان بیولوژی، شیمی، میکروبیولوژی و بیوشیمی باید مواد آرایشی و بهداشتی را تایید کنند. گاهی برخی از کارشناسان زیست‌شناسی یا شیمی محصولی را با عنوان لب مرزی تایید می‌کنند که خروج آن در گمرک ممکن است با مشکل مواجه شود چرا که کارشناس نتوانسته است مواد اولیه‌ی آن را شناسایی کند. پس همواره بهتر است برای واردات از ترکیه از برندهای تجاری مشهور و مطمئن استفاده شود که مورد تایید وزارت بهداشت هستند. هم‌چنین تمام محصولات وارد شده باید دارای برچسب نام و آدرس شرکت باشند.

واردات لوازم آرایشی از ترکیه

هزینه‌های واردات لوازم آرایشی از ترکیه

هزینه‌ی واردات لوازم آرایشی در هر کشور متفاوت است. گاهی برای بررسی برخی بسته‌ها در گمرک هزینه‌ها و مدارک بیشتری مورد نیاز است. از آنجایی که مقاله‌ی ما تنها معطوف به واردات لوازم آرایشی از ترکیه است از این رو ما در این بخش تصمیم گرفتیم هزینه‌های مختلف واردات لوازم آرایشی از ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم.

هزینه‌های جانبی خرید محصول لوازم آرایشی از ترکیه

هزینه‌ی عمده‌ی واردات محصولات آرایشی از ترکیه را هزینه‌های جانبی دربر می‌گیرد. این هزینه‌ها ممکن است برای خرید محصول، یافتن واسطه‌ی خریدوفروش، ورود محصولات به ایران و غیره صرف شود؛ که این عامل نیز ممکن است هر سال با توجه به میزان قیمت هر محصول متغیر باشد.

واردات لوازم آرایشی از ترکیه

هزینه‌های مربوط به خرید محصول لوازم آرایشی از ترکیه

این مبحث اصلی‌ترین قسمت واردات لوازم آرایشی از ترکیه را شامل می‌شود، در این بخش شخص وارد کننده به‌میزانی مشخص بر اساس بودجه‌ی خود، نیاز بازار، حد مجاز واردات و غیره می‌تواند هزینه کند. این بخش هزینه‌هایی نظیر مشاوره از شرکت‌های بازرگانی نظیر ال‌یُل را شامل می‌شود. همچنین خرید بلیط، کرایه‌ی حمل‌ونقل در هنگام خرید و غیره نیز از دیگر هزینه‌های مربوط واردات لوازم آرایشی از ترکیه است.

هزینه‌ی بازرسی کیفی لوازم آرایشی خریداری‌شده از ترکیه

بازرسی کیفی زمانی اتفاق می‌افتد که کارشناس بخش مربوطه از این محصولات استفاده کرده و آن را تایید کند. این کار علاوه‌بر اخذ مهر تایید سبب می‌شود تا واردکننده‌ی محصولات آرایشی از مراحل بعدی نیز ساده‌تر عبور کند.

هزینه‌ی انتقال لوازم آرایشی از ترکیه

بر اساس آخرین تحقیقات نقل‌وانتقال واردات از ترکیه تنها بخشی است که امکان تخفیف در آن وجود دارد و تاجران می‌توانند محصولات آرایشی خود را بدون مالیات انتقال دهند. همچنین هزینه‌ی انتقال لوازم آرایشی ممکن است بر اساس برند یا حجم ماده‌ی آرایشی به‌طور سالانه تغییر کند. طبق آخرین بررسی هزینه‌ی انتقال لوازم آرایشی از ترکیه بین 20 الی 22 یورو معادل 90 الی 100 تومان متغیر است.

هزینه‌ی بازرسی لوازم آرایش وارد شده از ترکیه

هیچ‌گاه نمی‌توان با قاطعیت هزینه‌ی بازرسی لوازم وارد شده را بیان کرد، چراکه هزینه‌ی بازرسی با توجه به حجم و تعداد مواد متغیر و متفاوت است.

هزینه‌ی انبار کردن لوازم آرایشی وارد شده از ترکیه

تا زمانی که محصولات وارد شده تایید نشوند، شخص وارد کننده موظف به قرار دادن آن در انبارهای مخصوص به‌منظور محافظت کالا است. همچنین اگر کالا در زمان مشخص از گمرک ترخیص نشود، وارد کننده موظف به پرداخت دموراژ است.

هزینه‌های گمرکی واردات لوازم آرایشی از ترکیه

پس از تایید محصول وارد شده یا کالای مورد نظر از هر نظر، مهر تایید گمرک به‌معنای تحویل مرسولات در شرایطی خاص است. این پروسه در کمترین حالت 20 تا 45 روز طول می‌کشد. به‌طورکلی هزینه‌های گمرکی هر سال بر اساس فاکتورهای مختلف نظیر اندازه و حجم محصولات، تعداد محصولات و غیره متفاوت است که بهترین راه برای آگاهی از هزینه‌ی دقیق واردات برقراری ارتباط با شرکت‌های بازرگانی معتبر است.

افزایش هزینه‌ی واردات لوازم آرایشی از ترکیه

با توجه به شرایط صنعتی و گردشگری کشور ترکیه و شرایط بومی و اقلیمی این کشور امکان افزایش هزینه‌ی واردات و صادرات لوازم آرایشی چندان بعید نیست، چراکه امروزه علاوه‌بر تاجران اغلب گردشگران نیز در کنار تفریح، با هدف خرید لوازم آرایشی و بهداشتی وارد این کشور می‌شوند. افزایش تقاضای تاجران، ورود گردشگران با اهداف مشخص، شرایط اقلیمی مناسب ترکیه برای تامین مواد اولیه‌ی لوازم آرایشی، کیفیت و محبوبیت بالای برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی ترکیه در چند دهه‌ی اخیر علاوه‌بر افزایش قیمت محصولات آرایشی، موجب افزایش نرخ واردات این لوازم شده است. تعرفه یا عوارض همواره موضوعی است که هر ساله دولت آن را تعیین می‌کند که قسمت‌های مختلفی نظیر بار و بیمه‌ی محصولات وارداتی و غیره را در برمی‌گیرد. با توجه به این موضوع تعرفه‌ی واردات لوازم آرایشی را نمی‌توان ثابت دانست چرا که این میزان هر سال بر اساس فاکتورهای مختلف تغییر می‌کند.

واردات لوازم آرایشی از ترکیه

نتیجه‌گیری

بسیار خوشحالیم که تا انتهای مقاله‌ی واردات لوازم آرایشی از ترکیه با ما همراه بودید. تقاضای بالای مردم و بحث داغ واردات از ترکیه و شرکت‌های بازرگانی معتبر نظیر ال‌یُل سبب شده است تا امروزه مسیر بازار فروش لوازم آرایشی و واردات لوازم آرایشی از ترکیه اندکی هموارتر از قبل باشد. امروزه با توجه به رفت‌وآمد آسان به ترکیه و کیفیت مطلوب لوازم آرایشی در این کشور شرایطی فراهم شده که اغلب افراد صنف واردات لوازم آرایش از ترکیه را انتخاب کنند. اکنون که در مورد هزینه‌های مختلف واردات از ترکیه آگاهی یافته‌اید، با توجه به مطالب ارائه‌شده در این مطلب و با در نظر گرفتن گرایش روزافزون مردم به زیبایی و تقاضای بالای لوازم آرایشی، به نظر شما سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی واردات لوازم آرایشی از ترکیه عملی سودآور است یا خیر؟ این لطف شما است که نظر خود را در قسمت نظرات سایت با ما به اشتراک بگذارید.

در هنگام واردات لوازم آرایشی چه محصولات سودآوری بیشتری دارند؟

به‌طور معمول محصولاتی نظیر ابزارهای شیو، کرم‌های موبر، شامپوها، صابون‌ها، عطر‌ها، ادکلن‌ها، رژ لب‌ها، ریمل، رژگونه و غیره سودآوری بیشتری نسبت به سایر لوازم آرایشی دارند.

میزان درآمد حاصل از واردات لوازم آرایشی از ترکیه تقریباً چقدر است؟

میزان درآمد هر شخص برای واردات نیز بر اساس محصولات لوازم آرایشی، برند محصول آرایشی، کیفیت محصول، حجم واردات و غیره ممکن است متفاوت باشد؛ اما اگر اولین بار است که می‌خواهید این کار را انجام دهید، تمام جوانب را بسنجید و حتماً با یک فرد باتجربه، یا مشاوران ماهر

پروسه‌ی واردات لوازم آرایشی از ترکیه تقریباً چندماهه است؟

این پروسه معمولاً بسته به شرایط واردات متغیر است؛ اما به‌طور معمول این پروسه دارای روندی 30 روزه تا 3 ماهه است و برای افراد مختلف بر اساس تجربیات هر شخص و انتخاب شرکت بازرگانی متبحر نظیر ال‌یُل متغیر است.

درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست