***شرکت ال یُل در حال حاضر و آینده قصد هیچ گونه فعالیتی در زمینه فروش خانه به هموطنان را ندارد***

در این مقاله به موضوعاتی که قبل از خرید خانه توسط یک فرد خارجی در خاک ترکیه باید به آنها توجه شود خواهیم پرداخت و تمامی باید و نباید هایی که هموطنان عزیز باید قبل از هر اقدامی جهت خرید خانه باید آنها را بدانند اشاره خواهیم نمود.

خرید خانه توسط اتباع خارجی بر اساس کدام ماده قانونی می باشد:

طبق ماده 35 قانون ثبت اسناد و املاک به شماره 2644 ، اتباع خارجی می توانند به شرط رعایت محدودیت های قانونی خانه ای در ترکیه بخرند.

که در ادامه به بعضی از این محدودیت ها که مهم هستند خواهیم پرداخت.

افراد خارجی که می خواهند در ترکیه خانه خریداری نمایند باید موضوعات زیر را قبل خرید ملک در ترکیه بدانند:

  • شهروندان همه کشورها نمی توانند به استناد قانون بالا در همه جای ترکیه خانه خریداری نمایند برای مثال یک فرد آذربایجانی در شهر ایغدیر ترکیه نمی تواند خانه خریداری نماید ولی این قانون برای ایرانی ها صادق نیست و هموطنان عزیز در همه جای کشور ترکیه می توانند خانه خریداری کنند.
  • افراد خارجی در محدوده مناطق نظامی و امنیتی که توسط کشور ترکیه در اداره ثبت و اسناد مشخص شده است به لحاظ موضوعات امنیتی نمی توانند خانه بخرند و اگر ملکی یا خانه ای در محدوده این مکان ها باشد فقط با گرفتن اجازه مخصوصا هموطنان ایرانی در آن منطقه می توانند خانه خریداری کنند .

خرید ملک در ترکیه

جهت دریافت مشاوره برای خرید ملک در ترکیه روی دکمه زیر کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای فروش املاک به اتباع خارجی به شرح زیر است:

افراد برای انتقال سند بعد از پسندیدن خانه باید قبل از هرکاری به اداره ثبت اسناد یا همان اداره تاپو با تعیین وقت قبلی جهت نقل و انتقال سند مراجعه نمایند.

جهت تعیین وقت در اداره تاپو می توانید وقت را آنلاین از سایت رسمی اداره یا با شماره گیری 181 از داخل ترکیه یا 00903125939900 از خارج ترکیه اقدام نمایید.

سند ملک

کارت اقامت یا پاسپورت( ترجمه پاسپورت به زبان ترکی و کپی برابر اصل کردن آن در نوتر )

نکته: پاسپورت بدون ترجمه نوتر شده فاقد اعتبار می باشد.

اخذ برگه قیمت گذاری ملک از شهرداری که به آن رایج بلگسی گفته می شود.

بیمه نامه زلزله 

گرفتن برگه اکسپرتیز مبنی بر ارزش ملک که توسط کارشناس اداره اکسپرتیز تعیین میگردد که در آن اطلاعات کاملی از متراژ , طبقه و غیره درج می گردد.

 نکته: برگه کارشناسی که توسط اکسپرتیز صادر می گردد دارای 3 ماه اعتبار می باشد.

اگر خانه قرار است توسط وکیل خریداری شود در دست داشتن اصل برگه وکالت نوتر شده الزامیست.

اگر یکی از طرفین خواندن و نوشتن به زبان ترکی بلد نباشد حتما باید یک مترجم قسم خورده همراه آنها باشد.

نکاتی که هنگام خرید خانه باید به آنها توجه نمایید:

  • قبل از خرید خانه باید توجه نمایید که واحد دارای شرایطی مانند اینکه در رهن بانک باشد یا دارای قسط باشد نباشد یعنی ملک مجاز المعامله باشد که آن را به راحتی می توانید از اداره ثبت اسناد و املاک استعلام نمایید.
  • اگر می خواهید خرید بوسیله واسطه انجام گردد که به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود حتما از مورد اعتماد بودن واسطه اطمینان حاصل نمایید.
  • در صورتی که اختلافی در روند خرید و فروش پیش بیاید و قابل حل و فصل بین طرفین نباشد مراجع ذیصلاح برای رسیدگی به موضوع مراجع قضایی کشور ترکیه می باشد.
  • بستن قرارداد اولیه در دفاتر اسناد رسمی یا نوتر به هیچ عنوان به منزله انتقال سند نمی باشد و حتما معامله باید در اداره تاپو ثبت گردد.
  • هزینه های نقل و انتقال سند در ترکیه از طرفین معامله اخذ می شود.

در انتها پیشنهاد ال یُل به شما هموطنان گرامی جهت خرید خانه در ترکیه و سرمایه گذاری این موضوع می باشد که با کمی تحقیق و با صرف کمی وقت جهت یاد گرفتن موضوعات اولیه می توانید در هزینه های خود به صورت چشمگیری صرفه جویی نمایید و با خرید خانه به صورت مستقیم و بدون واسطه بودجه خود را حداقل 20 درصد می توانید افزایش دهید و هزاران دلار را جهت کارمزد که به هیچ عنوان نیاز  نمی باشد نپردازید.

در صورت داشتن هرگونه سوال در زیر همین پست سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید تا همکاران بنده بتوانند اطلاعات جامعتری را به شما ارائه دهند.

اتباع خارجی هنگام خرید ملک در ترکیه باید چه موضوعاتی رو مد نظر قرار بدهند ؟

1- افراد خارجی هر جای کشور ترکیه نمی توانند خانه بخرند. 2- افراد خارجی نمی توانند در محدوده نظامی و امنیتی کشور ترکیه به دلیل مسائل امنیتی خانه بخرند.

برای فروش ملک به اتباع خارجی چه مدارکی مورد نیاز است ؟

جهت فروش ملک در کشور ترکیه به اتباع خارجی به مواردی نظیر سند ملک، کارت اقامت، بیمه نامه زلزله و تعدادی از مدارک دیگر نیاز است که در متن به طور کامل به آنها اشاره شد.