حقایقی که هیچ فردی زمان خرید خانه به شما نمی گوید !

                              ***شرکت ال یُل در حال حاضر و آینده قصد هیچ گونه فعالیتی در زمینه فروش خانه به هموطنان را ندارد***

 در سال های اخیر مهاجرت به ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور از طریق خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار در بین هموطنان عزیز رونق گرفته است , متاسفانه در این بین بیشتر شرکت های فروش خانه از ناآشنایی هموطنان عزیز استفاده نموده و با ترفندهای تبلیغاتی آنها را بر این باور می رسانند که اگر خودشان خانه ای را خریداری نمایند نمی توانند روی آن پاسپورت یا اقامت اخذ نمایند و هموطنان هم به حق وقتی با قوانین کشور ترکیه آشنا نیستند این حرفها را باور می نمایند.

شما با یک بار آشنایی با روند خرید خانه در ترکیه از انتخاب خانه تا زمان انتقال سند به نام شما می توانید بودجه خرید خود را حداقل 20% افزایش دهید و بجای صرف این مبلغ به عنوان کارمزد به شرکت های خرید خانه آن را به بودجه خود جهت خرید خانه اضافه نمایید.

برای این 20 % که بصورت حداقل بیان شد که در بسیاری موارد خیلی بیشتر از این درصد ها می باشد برای شما ملموس تر باشد تصور نمایید شما قصد خرید یک خانه را دارید و بودجه خود را 250 هزار دلار در نظر گرفته اید زمانیکه واحدی از طریق شرکت های فروش خانه خریداری می نمایید مبلغ 50 هزار دلار آن (1.500.000.000 تومان) آن را به عنوان کارمزد پرداخت می نمایید.

از این رو شرکت بین المللی ال یُل به عنوان اولین شرکت, شما را با واقعیت هایی که در زمان خرید خانه و اخذ شهروندی ترکیه هیچ کدام از شرکت ها به شما نمی گویند آشنا می نماید.

لطفا مقالات را دنبال نمایید و در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در بخش ارسال دیدگاه یا از طریق واتس آپ شرکت با کارشناسان در میان بگذارید تا در مقالات بعدی به آنها پرداخته شود

چرا می گوییم خانه خود را خودتان در ترکیه بخرید؟

وقتی شما واحد یا خانه مورد نظر خود را بوسیله شرکت های واسط خریداری می نمایید به جرئت میگوییم از 250 هزار دلار که برای خرید خانه هزینه می نمایید بالای 20 % آن را یعنی 50 هزار دلار به شرکت های واسطه به عنوان کارمزد نادانسته پرداخت می نمایید که مبلغ بسیار زیادی می باشد در صورتی که در ایران این مبلغ حداکثر 2 % مبلغ مورد نظر می باشد.

انواع ترفندهای تبلیغاتی واسطه‌های خرید ملک در ترکیه

ترفند اول 

در ترکیه اسناد ملک در رنگ های سبز و سفید و آبی هستند ولی ما برای شما رنگ قرمز اخذ می نماییم!

واقعیت: ما در ترکیه دو رنگ بیشتر سند نداریم و در واقع سند ملک فقط یک رنگ داریم آن هم قرمز می باشد.

به این معنی که شما در هر کجای ترکیه اگر ملکی یا واحدی را خریداری نمایید سند یا به زبان ترکی تاپو که به شما اداره ثبت اسناد ترکیه ارائه می دهد قرمز می باشد.

 

ترفند دوم

به تمامی واحدهای خریداری شده پاسپورت تعلق نمی گیرد !

این حرف درست است ولی کامل نیست چون شما هر واحد مسکونی در ترکیه به مبلغ 250 هزار دلار یا بیشتر خریداری نمایید بدون هیچ تردیدی شما شامل دریافت شهروندی و پاپورت ترکیه می شوید.

ترفند سوم 

امکان دارد خانه ای را که به شما می فروشند قبل از شما به چند نفر دیگر فروخته باشند!

این حرف از پایه غلط می باشد چرا که وقتی شما در استانبول, ازمیر, آنتالیا, آنکارا یا هر نقطه ای از ترکیه واحدی را خریداری نمایید بعد از انتقال سند به نام شما آن ملک به نام شما در سیستم الکترونیکی دولت ترکیه که همه به آن دسترسی دارند قابل ملاحضه می باشد و همچنین اگر واحد یا ملکی قبل از شما به فرد دیگری فروخته شده باشد شما می توانید آن را مشاهده فرمایید.

 

ترفند چهارم

ما از شما جهت خدمات و فروش خانه کارمزدی دریافت نمی نماییم !

بله! کاملا حرفشان درست می باشد آنها از شما هیچ کارمزدی دریافت نمی نمایند فقط به فروشنده می گویند خانه ای که مبلغ آن برای مثال 200 هزار دلار می باشد را به شما 350 هزار دلار اعلام نمایند (بله درست مشاهده می فرمایید 150 هزار دلار یعنی حدود 4 میلیارد تومان بیشتر) و بعد تخفیف شما خانه را به مبلغ 300 هزار دلار با خوشحالی خریداری می نمایید و این وسط شرکت از فروشنده آن 100 هزار دلار را بعنوان دستمزد دریافت می نماید.

ترفند پنجم

شما نمی توانید حتی با داشتن اقامت کوتاه مدت در ترکیه حساب باز کنید !

شما جهت پرداخت مبلغ واحد خریداری شده جهت سوءاستفاده های احتمالی در آینده بهتر است که مبلغ را از حساب شخصی خود به فروشنده پرداخت نمایید که جهت این کار در حال حاضر شما با پاسپورت ایران هم می توانید حساب در زراعت بانک ترکیه افتتاح نمایید و به راحتی مبلغ را از حساب خود انتقال دهید که حتی در بدترین حالت اگر شما پول را از حساب یکی از آشنایان یا اقوام حواله نمایید بازهم جای هیچ نگرانی نیست چونکه به راحتی قابل اثبات است که این مبلغ بابت چه موضوعی پرداخت گردیده است.

 

در آخر اگر مبلغ نزدیک 2 میلیارد تومان در هر 250 هزار دلار خرید خانه در ترکیه برای شما نیز مورد اهمیت است و نمی خواهید آن را به راحتی دور بریزید شما هم می توانید با کمی تحقیق در این زمینه و اخذ مشاوره های لازم تمامی مراحل خرید خانه را خودتان انجام دهید و در آخر با یک مبلغ جزئی با گرفتن یک وکیل پاسپورت خود و خانواده خود را اخذ نمایید.

می دانم بزرگترین دغدغه شما فارسی زبانان عزیز یا حتی آذری زبانان این موضوع می باشد که شما زبان و خواندن و نوشتن ترکی استانبولی بلد نیستید و چطور می توانید این مراحل را خودتان طی کنید با توجه به اینکه حتی با مراحل و بوروکراسی اداری کشور ترکیه نیز آشنایی ندارید! پاسخ این است که اصلا نگران نباشید شما هیچ نیازی به دانستن زبان ترکی ندارید و به زودی راه حل این موضوع را درمقالات بعدی عنوان می نماییم.

سوالات متداول

اصلی ترین شگرد شرکت های واسطه برای کلاهبرداری از مردم چیست ؟

مردم را به این باور می رسانند که اگر خودشان خانه ای را خریداری نمایند امکان دریافت اقامت یا پاسپورت فراهم نمیشود و هموطنان عزیز ما هم که با قوانین کشور ترکیه ناآشنا هستند حرف این کلاهبردارها را باور میکنند.

چرا نباید برای خرید خانه در ترکیه از شرکت های واسطه استفاده کرد ؟

علت اصلی تاکید ما به خرید خانه توسط خود شخص این است که اگر شما بخواهید خانه را از واسطه ها بخرید حداقل باید بیست درصد به این شرکت ها کارمزد پرداخت کنید ولی اگر خودتان به روند خرید خانه در ترکیه آگاهی داشته باشید مبلغ این کارمزد حداکثر دو