برای واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه چه کارهایی باید بکنیم؟

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

برای واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه چه کارهایی باید بکنیم؟

واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه

کشور ترکیه با توجه به جمعیت روزافزون خود و به‌منظور اشتغال‌زایی و رونق در اقتصاد، همواره در حال گسترش صنعت و رشد فناوری‌های پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی است. امروزه وزارت بهداشت (MOH) بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌ی خدمات بهداشتی و تنها ارائه‌دهنده‌ی خدمات پیشگیرانه در ترکیه است. به‌طور متوسط سود صادرات و واردات تجهیزات پزشکی ترکیه تقریبا ۳ میلیارد دلار است و از سال ۲۰۰۲ این مبلغ هر سال با سرعت ۵ الی ۱۰ درصدی در حال افزایش است. بر اساس تحقیقات، امروزه ترکیه ۱۲ درصد از تجهیزات پزشکی جهان را تولید می‌کند و رقبای اصلی این کشور در این حوزه کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلستان، فرانسه، هلند، چین و هند هستند. از طرفی دیگر رابطه‌ی خوب و دوجانبه‌ی ایران با ترکیه، کیفیت مناسب محصولات ترکیه‌ای و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی آن‌ها همواره دلایل ثابتی برای واردات از ترکیه به شمار می‌روند. تنها نکته‌ی اساسی اینجا است که طبیعتا شروع هر کاری نیاز به آگاهی و تجربه دارد، علی‌الخصوص ورود به یک حوزه‌ی کاملا تخصصی مثل واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه که در طی چند سال اخیر بسیار سودمند بوده است. در همین راستا برای آگاهی بیشتر در خصوص واردات از ترکیه مشورت با شرکت بازرگانی ال یل و استفاده از مطالب آموزشی تهیه‌شده توسط این مجموعه را توصیه و از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید،  زیرا در این مقاله قصد داریم تا در خصوص شرایط واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه، گمرک‌های منتخب برای واردات و سایر مسائل اساسی مربوط به این حوزه، اطلاعاتی در اختیار شما مخاطب گرامی قرار دهیم.

سرفصل‌های مقاله:

  • واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه چه شرایطی دارد؟
  • موارد ثبت‌شده در آیین‌نامه‌ی واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه
  • هزینه‌ی ترخیص لوازم پزشکی از گمرک
  • لیست گمرک‌های اختصاصی برای ترخیص لوازم پزشکی
واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه

واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه چه شرایطی دارد؟

شرایط واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه نسبت به واردات دیگر محصولات دارای ویژگی های خاصی است و برای مثال از شرایط لازم برای واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه می‌توان به ارائه‌ی گواهی CE شرکت سازنده و انطباق آن با برگ خرید شخص وارد کننده اشاره کرد. همچنین وسیله‌ی پزشکی واردشده باید مورد تایید وزارت بهداشت ایران و ترکیه باشد. تمامی مدارک شخص وارد کننده باید به سه زبان ترکی، اصلی و انگلیسی ترجمه شده باشد. به همراه داشتن سند بار، فاکتور پروفرما، تاییدیه‌ی سازمان استاندارد، برگه‌ی تاییدیه‌ی بازرسی گمرک و غیره نیز از شرایط ثابت برای واردات از ترکیه هستند. یکی دیگر از شرایط واردات تجهیزات لوازم پزشکی که نقش پررنگی در تسریع روند ورود محموله به کشور دارد، پشتوانه‌ای شامل یک شرکت بازرگانی معتبر است که بتواند شخص واردکننده را در صورت لزوم راهنمایی کند و در این میان شرکت ال‌یُل با چندین دهه سابقه می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای این منظور باشد.

موارد ثبت‌شده در آیین‌نامه‌ی واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه

قوانین هر کشور شرایطی را برای واردات ایجاب می‌کند که بسیار حائز اهمیت هستند؛ به‌عنوان مثال طبق ماده‌ی پنجاه‌ونه قانون اساسی کشور ایران برای واردات لوازم پزشکی، شخص وارد کننده تنها بعد از اخذ مجوز از اداره‌ی کل می‌تواند محموله‌ی خود را در گمرک به جریان بیندازد. این به آن معنی است که تاجر یا شخص وارد کننده در صورت عدم دریافت مجوز قانونی نمی‌تواند محموله‌ی باری خود را وارد گمرک کند که این موضوع کاملا به ضرر او تمام خواهد شد، ضمن اینکه بازرسی و بررسی تجهیزات پزشکی در گمرک بسیار دشوارتر از سایر محموله‌ها است.

واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه

از دیگر موارد ثبت‌شده در آیین‌نامه‌ی واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه می‌توان به لزوم تکمیل مدارک شناسنامه‌ای شخص وارد کننده، پروانه‌ی فعالیت و غیره مطابق با ابلاغیه در اداره‌ی کل اشاره کرد. همچنین طبق ماده‌ی چهارده قانون افرادی که در حوزه‌ی واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه فعالیت می‌کنند باید به‌منظور اثبات کارایی تجهیزات وارد شده، مدارکی را به اداره‌ی کل ارائه دهند. گفتنی است قوانین و موارد ثبت‌شده در بحث واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه با سایر نقاط جهان کمی متفاوت است، ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد واردات از ترکیه را دارید، حتما قبل از اقدام به این کار با شرکت‌های بازرگانی معتبری مانند ال‌یُل مشورت کنید.

هزینه‌ی ترخیص لوازم پزشکی از گمرک

واردات تجهیزات پزشکی در عین سودآوری بسیار بالای خود با شرایط و تعرفه‌های خاصی جهت ترخیص همراه هستند. با توجه به اینکه وزن بار، تعداد محصولات، مدت‌زمان ماندن بار در انبار گمرک و غیره به‌شدت بر هزینه‌ی ترخیص اثر می‌گذارد، نمی‌توان تعرفه‌ی خاصی را برای آن در نظر گرفت، ضمن اینکه تعرفه‌ی هزینه‌ی ترخیص هرساله می‌تواند با افزایش روبه‌رو شود. بر اساس آخرین تحقیقات تعرفه‌ی ترخیص لوازم پزشکی بر اساس نوع و کارایی وسیله از ۹ میلیون تومان به بالا تخمین زده می‌شود.

واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه

لیست گمرک‌های اختصاصی برای ترخیص لوازم پزشکی

ازآن‌جایی‌که واردات تجهیزات پزشکی دارای روند پیچیده‌تر و متفاوتی است، نمی‌توان آن‌ها را از هر گمرکی وارد کرد؛ بلکه تجهیزات لوازم پزشکی دارای گمرک‌های اختصاصی هستند. برای اطلاع از گمرک‌های اختصاصی ویژه‌ی واردات تجهیزات پزشکی جدول زیر را با دقت مطالعه کنید. توجه کنید که امکان تایید و واردات تجهیزات لوازم پزشکی از ترکیه تنها از مناطق گفته‌شده امکان‌پذیر است که از آن میان، نزدیک‌ترین نقطه برای واردات از ترکیه گمرک ارومیه است.

ردیف

نام گمرک اختصاصی تجهیزات پزشکی

1

گمرک تجهیزات پزشکی فرودگاه امام خمینی (ره) تهران

2

گمرک تجهیزات پزشکی شهید رجایی بندرعباس

3

گمرک تجهیزات پزشکی ارومیه

4

گمرک اختصاصی تجهیزات پزشکی سهلان

5

گمرک ترخیص لوازم پزشکی در بندر امام خمینی (ره)

6

گمرک اختصاصی ترخیص تجهیزات پزشکی در تهران

7

ترخیص تجهیزات پزشکی آبادان

8

گمرک تجهیزات پزشکی در خرمشهر

واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه

نتیجه‌گیری

در ترکیه، بازار صادرات تجهیزات پزشکی در طی دهه‌های گذشته به‌علت افزایش جمعیت، رونق اقتصادی و شیوع بیماری‌های جدید در حال پیشرفت و گسترش است. رابطه‌ی خوب دو کشور ایران و ترکیه و کیفیت مورد تایید تجهیزات پزشکی سبب شده است تا واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه دارای شرایط آسان اما پیچیده‌ای باشد که باعث می‌شود تا یک اشتباه بتواند ضرر مالی بزرگی را برای شخص وارد کننده رقم بزند ازاین‌رو در صورت تمایل به واردات از ترکیه بهترین راه مذاکره و درخواست پشتیبانی از شرکت‌های بازرگانی مانند ال‌یُل است. اکنون که تا حدودی با نکات اساسی مربوط به واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه آشنا شده‌اید، به نظر شما امروزه جای کدام‌یک از تجهیزات پزشکی جدید در بیمارستان‌های کشور ما خالی است که خلا آن را می‌توان به کمک واردات پوشش داد؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید، چرا که نظرات شما می‌تواند نقش مهمی در رفع نیازهای کشور در این زمینه داشته باشد.

میزان درآمد واردات تجهیزات پزشکی تقریبا چقدر است؟

میزان درآمد واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه بر اساس برگ خریدهای مختلفی نظیر میزان خرید، تقاضای مردم و کشور، زمان ماندن در گمرک و غیره می‌تواند متغیر باشد، اما به‌طورکلی درآمد واردات لوازم پزشکی نسبتا بالا است.

مدارک لازم برای واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه شامل چه مواردی است؟

فرآیند واردات و مدارک لازم برای واردات تجهیزات پزشکی کاملا متفاوت با واردات سایر محموله‌ها است که مهم‌ترین مدرک لازم برای این مورد اخذ تاییدیه از سمت اداره‌ی کل و فرم تاییدیه‌ی بازرس گمرک است.

عمده‌ی واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه شامل چیست؟

وسایل پزشکی وارد شده می‌تواند بسته به نیاز کشور متغیر باشد، اما بر اساس تحقیقات عمده‌ی واردات تجهیزات پزشکی در چند سال اخیر به تجهیزاتی مانند لوازم داروخانه‌ای، دستگاه‌های جراحی عمومی، وسایل ارتودنسی و پروتز، دستگاه لیزر دندانپزشکی، ابزارهای بخش اطفال و نوزادان، دستگاه سونوگرافی، ابزارهای مربوط زنان و نازایی

درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست