صفر تا صد واردات چمدانی از ترکیه

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

صفر تا صد واردات چمدانی از ترکیه

یکی از روش‌هایی که بسیاری از تاجران برای امور تجارت از آن استفاده می‌کنند واردات چمدانی است. در این نوع تجارت، هر قلم جنسی را که مدنظر داشته باشید در صورت مجاز بودن با قوانین کشور، می‌توانید وارد کنید. به دلیل اینکه این نوع تجارت هزینه و ریسک پایینی دارد، برای کسانی که می‌خواهند به‌تازگی وارد تجارت شوند مناسب است. همچنین یکی دیگر از مزایایی که واردات چمدانی دارد این است که هزینه و مالیاتی ندارد. در ایران نیز یکی از کشورهایی که افراد زیادی تمایل به واردات چمدانی از آن دارند، کشور ترکیه است. در راستای همین موضوع، در این مقاله از سایت ال یُل قصد داریم صفر تا صد واردات چمدانی از ترکیه را شرح خواهیم داد و به سوالات شما پیرامون این موضوع خواهیم پرداخت.

سرفصل های این مقاله: 

  • واردات چمدانی از ترکیه
  • بهترین کالاها برای واردات چمدانی از ترکیه
  • تاثیر واردات چمدانی از ترکیه بر اشتغال‌زایی
  • واردات چمدانی از ترکیه یا قاچاق از ترکیه
  • نتیجه‌گیری
  • سوالات متداول
واردات چمدانی از ترکیه

واردات چمدانی از ترکیه

به واردات انجام‌شده توسط مسافران از بازارچه‌های مرزی ترکیه واردات چمدانی از ترکیه گفته می‌شود. همان‌طور که اشاره شد این نوع از تجارت برای افرادی که تازه تجارت را آغاز کرده‌اند، دارای مزایای زیادی است. طبق آماری که هرساله منتشر می‌شود ترکیه یکی از کشورهای مورد علاقه‌ی ایران برای واردات است که این امر دلایل متنوعی دارد. ترکیه چهارمین شریک تجاری ایران است و همچنین به دلیل همسایگی با ایران، حجم تجارت بین این دو کشور بسیار گسترده است. معمولا روش‌های زیادی برای واردات کالا از ترکیه وجود دارد و کالاهای متنوعی نیز ارائه می‌شوند که یکی از این روش‌ها واردات چمدانی از ترکیه است.

بهترین کالاها برای واردات چمدانی از ترکیه

آشنایی کامل با کالاهای ترکیه‌ای یکی از اولین قدم‌ها برای شروع این نوع واردات است. اهمیت این موضوع به این دلیل است که شما با داشتن اطلاعات کافی از این کالاها می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را برای تجارت انتخاب نمایید و سود خود را افزایش دهید. همچنین برخی از کالاها به‌اندازه‌ای بزرگ و حجیم هستند که نمی‌توانید آن‌ها را به ایران بیاورید؛ اما برخی از کالاها هستند که قابلیت حمل دارند و گمرک ایران با ورود آن‌ها موافقت نموده است.

  • دارو

دارو یکی از مناسب‌ترین کالاها برای واردات از ترکیه است. به دلیل برخی تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی در ایران، برخی از کالاها کمیاب و یا نایاب هستند. شما می‌توانید با شناسایی آن‌ها و پیدا کردن آن دارو در کشور ترکیه اقدام به وارد کردن آن نمایید.

در این نوع تجارت باید مراقب محدودیت تعداد داروها که از طرف ایران تعین شده است باشید و از وارد کردن بیش‌تر از حجم تعین شده خودداری نمایید. حداکثر مقداری را که مسافران می‌توانند به ایران بیاورند شامل سه بسته قرص یا کپسول، 10 شیشه آمپول، 5 شیشه شربت، 5 بسته کرم پماد یا ژل و 5 بسته قطره است. البته برخی داروها نیز وجود دارند که بدون مجوز به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید آن‌ها را وارد ایران کنید مانند روان‌گردان‌ها و مواد مخدر. همچنین داروهای سقط‌جنین مانند پروستاگلاندین ها نیز ورودشان به ایران غیر مجاز است. 

  •  لباس

یکی دیگر از کالاهای مناسب برای واردات از ترکیه لباس است. کشور ترکیه با داشتن یکی از بهترین صنایع پارچه در جهان، مکانی مناسب برای خرید انواع لباس و وارد کردن آن به ایران است.؛ اما ورود این کالا نیز دارای محدودیت است و بسیاری از افرادی که دارای مغازه هستند می‌توانند مقدار معینی از آن را وارد نمایند. به عبارت دیگر شما تنها مجاز به وارد کردن 3 تا 4 نوع لباس با تعداد مشخصی هستید. 

  •  قطعات موبایل

یکی دیگر از کالاهایی که می‌توانید برای واردات از ترکیه از آن‌ها استفاده کنید قطعات موبایل است؛ اما در این نوع واردات نیز باید محدودیت تعداد کالاها را در نظر داشته باشید.  

واردات چمدانی از ترکیه

تاثیر واردات چمدانی از ترکیه بر اشتغال‌زایی

در تمام کشورها کسانی که در مرز کشور همسایه زندگی می‌کنند معمولا اقدام به واردات چمدانی می‌کنند. در این کار کالاهایی که در کشور همسایه با قیمت پایین‌تر از کشور مبدا به فروش می‌رسد، مورد تجارت قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال دو کشوری که این امر را برای مرزنشینان خود تسهیل کرده‌اند مکزیک و آمریکا هستند. به عبارتی دولت به دلیل مزیتی که این نوع واردات دارد از امور ترویجی برای تبلیغ آن استفاده می‌کند. این نوع تجارت گرچه نسبت به حجم کلان تجارت در کشور بسیار ناچیز است اما نقش بسیار مهمی در اشتغال‌زایی برای مرزنشینان دارد. اهمیت این نوع تجارت به دلیل سودی است که نصیب افرادی که در مناطق محروم و استراتژیک زندگی می‌کنند، می‌شود.  می‌توان گفت از مزیت‌های تجارت چمدانی می‌توان به اشتغال‌زایی، جذب گردشگر و رونق اقتصادی در مناطق مرزی نام برد. برای رونق این نوع واردات باید زیرساخت‌های اساسی مانند هتل و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مسافر در مناطق آزاد صورت پذیرد. 

واردات چمدانی از ترکیه

واردات چمدانی از ترکیه یا قاچاق از ترکیه

واردات یا تجارت چمدانی می‌تواند برای بهبود اقتصاد کشور مفید باشد، اگر استفاده‌ی درست از آن صورت بپذیرد؛ اما اگر از آن سوءاستفاده‌هایی مانند قاچاق شود می‌تواند برای اقتصاد کشور و تولید داخلی بسیار مهلک باشد. بسیاری از افراد با سفرهای مستمر به کشورهای همسایه این عمل را انجام می‌دهند. اگر مقدار واردات از مقدار مجاز تعیین شده بیشتر باشد به‌نوعی قاچاق کالا محسوب شده و مجازات خاص خود را دارد. 

این مورد توسط قانون‌گذاران کنترل‌شده و برای آن مجازات تعیین شده است که بسته به حجم و نوع کالای وارداتی متفاوت می‌باشند. البته اگر طبق مواردی که در بالا گفته شد محدودیت حجم واردات رعایت شود، فرد تاجر مشمول جریمه نخواهد شد.

نتیجه‌ گیری

 در این مقاله از سایت ال یل به بیان نکات مهم پیرامون واردات چمدانی از ترکیه پرداختیم. واردات چمدانی یکی از روش‌های ابتدایی برای شروع تجارت است اما اگر می‌خواهید وارد این کار شوید باید محدودیت مقدار واردات را حتما رعایت کنید. در غیر این صورت باید منتظر روبرو شدن با مشکلات گمرکی و قانونی باشید. در آخر چند سوال مهم که می‌تواند جزو سوالات در ذهن شما باشد را به همراه پاسخ‌هایشان بیان کرده‌ایم. به نظر شما چه نکاتی دیگری برای واردات از ترکیه به صورت چمدانی وجود دارد برای ما کامنت کنید؟

آمار واردات از ترکیه چه مقدار است؟

با توجه به اینکه آمار واردات از ترکیه از گمرک غرب تهران 65 میلیون دلار است، می‌توان رقم بسیار بزرگی را از گمرک‌های سراسر ایران متصور بود.

چگونه سود حاصل از واردات چمدانی خود از ترکیه را افزایش دهیم؟

برای این کار نیاز است که دانش کافی در مورد محصولات مناسب برای این نوع واردات داشته باشید و مناسب‌ترین قیمت را انتخاب کنید. اگر محصول شما در ایران مشتری‌های خوبی داشته باشد سود شما نیز به رقم قابل‌توجهی افزایش میابد. 

یکی از ریسک‌های واردات چمدانی کالا از ترکیه چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌ها در این مورد عدم داشتن دانش و تخصص در امر تجارت و سرمایه‌گذاری اشتباه است. اگر آموزش‌های خود را در این زمینه افزایش دهید ریسک این کار نیز به مقدار زیادی کاهش میابد.

درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست