واردات پارچه از ترکیه و آنچه درباره اش باید بدانید

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

واردات پارچه از ترکیه و آنچه درباره اش باید بدانید

واردات پارچه از ترکیه

گرچه در چند سال اخیر به‌علت رابطه‌ی دوجانبه و مسالمت‌آمیز بین کشور ایران و ترکیه شرایط واردات از ترکیه بسیار آسان‌تر شده است، اما عدم تجربه و عدم آگاهی از مراحل واردات از ترکیه می‌تواند موجب کسب یک تجربه‌ی منفی و درنهایت ضرر و شکست در سرمایه‌گذاری شود. ازاین‌ رو مشورت با شرکت‌های بازرگانی معتبری نظیر ال یل در وهله‌ی اول بهترین و سنجیده‌ترین گام برای موفقیت و پیشرفت در بحث واردات از ترکیه است. همان‌طور که می‌دانید پروسه‌ی واردات و عبور اجناس از گمرک می‌تواند تا حد زیادی سخت و زمان‌بر باشد و ما قصد داریم تا در این مقاله در مورد واردات پارچه از ترکیه و شرایط آن صحبت کنیم و چنان‌چه شما نیز قصد وارد کردن محصولی مثل پارچه از ترکیه را دارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سرفصل‌های مقاله:

  • قوانین واردات پارچه از ترکیه
  • شرایط واردات پارچه از ترکیه
  • مراحل ترخیص پارچه از گمرک
  • اظهارنامه‌ی واردات پارچه از ترکیه
  • چند نکته‌ی مهم در مورد واردات پارچه از ترکیه
واردات پارچه از ترکیه

قوانین واردات پارچه از ترکیه

هر تاجری که قصد واردات پارچه از ترکیه را داشته باشد، پیش از هر چیز باید بداند که اخذ تاییدیه‌ی آژانس‌های دولتی به‌عنوان کسب اجازه برای خروج محصولات برای این کار بسیار ضرورت دارد. همچنین همراه داشتن فاکتور تجاری و بارنامه‌ی محموله‌های تجاری مطابق با تعداد محصول از دیگر قوانین واردات از ترکیه است. یکی دیگر از قوانین واردات پارچه از ترکیه ارائه‌ی گواهی انطباق یا اعلامیه‌ی انطباق تولیدکننده است که در آن نام سازنده یا نماینده‌ی بافنده‌ی پارچه به همراه جنس پارچه، قیمت پارچه و سایر اطلاعات قرار دارد؛ اما این تمام قوانین نیست. از آن‌جایی که وارد کردن هر محصول دارای شرایط و قوانین مخصوص به‌خود است پس مشورت با افراد باتجربه یا آگاهی از قوانین واردات پارچه از ترکیه توسط شرکت‌های بازرگانی موفقی نظیر ال‌یُل می‌تواند دشواری‌های این مسیر را کاهش دهد و شرایط را برای شخص وارد کننده آسان‌تر نماید.

واردات پارچه از ترکیه

شرایط واردات پارچه از ترکیه

نخستین موضوعی که در بحث شرایط واردات پارچه از ترکیه حائز اهمیت است، داشتن گواهینامه‌ی بهداشت و بیمه‌نامه‌ی بار است. شاید عجیب به نظر برسد اما پارچه‌ها خصوصا پارچه‌های کنفی و کتانی که از ترکیه یا سایر کشورها وارد می‌شوند باید از نظر بهداشت کاملا تایید گردند تا بتوانند وارد کشور شوند. از دیگر شرایط واردات پارچه از ترکیه می‌توان به ارائه‌ی فاکتورهای پرو فرما اشاره کرد این فاکتور باید در کنار فاکتورهای حمل‌ونقلی، قیمت واحد هر طاقه پارچه و غیره وجود داشته باشد. همچنین همراه داشتن بارنامه، گواهی مبدا، ارائه‌ی فاکتور تجاری، تاییدیه‌ی کارشناس واردات، تسویه‌ی مبلغ انبار و کرایه‌ی حمل‌ونقل نیز از دیگر شرایط و اصول اولیه‌ی واردات پارچه از ترکیه محسوب می‌شود.

مراحل ترخیص پارچه از گمرک

مراحل ترخیص پارچه از گمرک در ایران بسته به رنگ و جنس پارچه متفاوت است. شاید جالب باشد که بدانید بیشتر حجم مصرف سالانه‌ی پارچه در بین ایرانیان به پارچه‌های مشکی اختصاص دارد و این موضوع می‌تواند به‌علت تمایل بالای مردم ایران به خرید چادر مشکی، دوخت کت‌وشلوار، لباس‌های مجلسی و دوخت لباس‌های کلاسیک باشد. بر اساس مشورت و مذاکره با شرکت بازرگانی ال‌یُل نمی‌توان برای ترخیص پارچه و واردات پارچه از ترکیه از هر گمرکی اقدام کرد، هم‌چنین روند مراحل ترخیص پارچه از گمرک به‌شدت بر میزان سود شخص اثر دارد.

واردات پارچه از ترکیه

اظهارنامه‌ی واردات پارچه از ترکیه

اظهارنامه‌ی واردات پارچه از ترکیه در واقع شامل اسناد و اطلاعات لازم برای وارد شدن محصولات در پروسه‌س گمرک است. فارغ از مدارک گفته‌شده در بخش شرایط واردات پارچه از ترکیه، شخص واردکننده در پرونده‌ی خود باید دو فرم با اطلاعاتی نظیر نوع پارچه و اطلاعاتی در خصوص تعداد پارچه‌ها و غیره داشته باشد که این مدارک می‌تواند به تسریع روند واردات پارچه از ترکیه کمک بزرگی نماید. گاهی ممکن است شخص واردکننده به‌جای دو فرم اظهارنامه بر اساس انواع پارچه دارای ۳ الی ۴ فرم اظهارنامه باشد که این موضوع امر عجیبی نیست.

چند نکته‌ی مهم در مورد واردات پارچه از ترکیه

  • قبل وارد شدن پارچه در مراحل گمرک حتما یک آمار کلی از تعداد پارچه‌ها، نوع پارچه‌ها و اطلاعاتی از این قبیل داشته باشید.
  • از شرکت‌های بازرگانی معتبری مانند ال‌یُل به‌منظور تسهیل در روند کارها کمک بگیرید.
  • حتما قبل از اقدام به واردات پارچه از ترکیه تمام مدارک لازم را جمع‌آوری نمایید.
  • قبل از ورود به حوزه‌ی واردات پارچه از ترکیه در مورد بازار فروش و بازار کار این محصول تحقیق کنید.
  • نسبت به پرداخت هزینه‌ی حمل‌ونقل، گمرک، انبار و غیره اقدام کنید تا سریع‌تر پارچه‌ها به دستتان برسد. چرا که هرچقدر محصول در گمرک بماند از ارزش مالی و کیفیت پارچه کاسته می‌شود.
  • پرسونای مشتریان (نیاز و انتظارات مشتری) خود را در نظر بگیرید تا در امر واردات پارچه از ترکیه موفق شوید.
  • در هنگام واردات پارچه از ترکیه همواره در مورد مد سال، رنگ سال و سایر موارد این‌چنینی  تحقیق کنید.
واردات پارچه از ترکیه

نتیجه‌گیری

شروع هر کاری نیاز به اطلاعات اولیه و کسب تجربه دارد. گاهی ممکن است عدم برخورداری از تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی واردات از ترکیه سرمایه‌ی یک شخص را نابود کند، پس به‌قول معروف در بحث واردات و صادرات نمی‌توان بی‌گدار به آب زد. به‌طور حتم انتخاب شرکت بازرگانی معتبری که بتواند در روند واردات پارچه از ترکیه به شما کمک کند، اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. شرکت بازرگانی ال‌یُل از شرکت‌های باسابقه در بحث واردات از ترکیه به شمار می‌رود که می‌تواند به شما در طی کردن مراحل خروج محموله از گمرک، مراحل ترخیص و سایر قسمت‌های فرآیند واردات کمک کند. حال با توجه به مطالبی که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شد، به‌نظر شما چه نکات دیگری وجود دارد که برای واردات پارچه از ترکیه باید حتما آن‌ها رعایت کرد تا درنهایت این کار برای شخص واردکننده سودمند و موثر باشد؟ حتما نظرات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم با کسب تجربه از دیدگاه شما مخاطب گرامی گام‌های سودمندی در جهت واردات پارچه از ترکیه برداریم.

آیا در کنار واردات پارچه از ترکیه می‌توان محصول دیگری نیز وارد کرد؟

با توجه به پروسه‌ی پرپیچ‌وخم امر واردات از ترکیه توصیه می‌کنیم که تنها یک محصول را برای واردات انتخاب کنید. در صورتی که قصد واردات محصولی به‌جز پارچه را از ترکیه دارید حتما از ال‌یُل مشورت بگیرید زیرا این امر به سود شما خواهد بود.

نقش شرکت بازرگانی ال‌یُل در واردات پارچه از ترکیه چیست؟

همان‌طور که می‌دانید مبحث واردات و صادرات علاوه‌بر سودمندی بالای خود دارای اصول و قواعد پیچیده‌ای است که قدم برداشتن در این مسیر بدون داشتن یک راهنما تقریبا امکان‌پذیر نیست. شرکت بازرگانی ال‌یُل علاوه بر کمک به شخص واردکننده در انتخاب درست، موجب تسهیل در روند ورود کالاهای وارداتی می‌شود.

سود واردات پارچه از ترکیه تقریبا چقدر است؟

سود مالی واردات پارچه از ترکیه به‌شدت به عواملی نظیر مد سال، بازار کار، جنس پارچه، رنگ پارچه، قیمت فروش، زمان ماندن پارچه در گمرک و سایر موارد بستگی دارد. هرچه تاجر یا واردکننده‌ی پارچه هوشمندانه‌تر عمل کند به‌طور حتم می‌تواند سود بیشتری داشته باشد. همچنین میزان سود و درآمد

درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست