شیوه‌ی واردات مواد شیمیایی از ترکیه چگونه است؟

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

شیوه واردات مواد شیمیایی از ترکیه چگونه است ؟

شیوه‌ی واردات مواد شیمیایی از ترکیه چگونه است؟

با توجه به رشد و افزایش جمعیت در چند سال اخیر و در پی توسعه‌ی درآمدها، قاره‌ی آسیا می‌تواند محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری روی چالش‌های گوناگون باشد. امروزه بی‌ثباتی اقتصادی، انرژی‌های ناپایدار و زیرساخت‌های ضعیف دلیل مهمی برای روی آوردن به واردات است. در حقیقت، صنایع شیمیایی می‌توانند در کمک به غلبه‌بر برخی از این چالش‌ها نقش داشته باشند. افزایش تقاضا، پروژه‌های بزرگ صنایع شیمیایی و تغییر سبک زندگی جامعه‌ی انسانی بخشی از دلایل اقدام به واردات مواد شیمیایی از ترکیه یا سایر کشورهای جهان را تشکیل می‌دهد. همان‌طور که در مقاله‌های قبلی گفته شد قوانین واردات از ترکیه، شرایط و سود خالص هر محموله‌ی وارداتی بسته به معیارهای مختلفی متغیر است، از این رو بهترین راه برای آگاهی از شرایط واردات از ترکیه مذاکره با شرکت‌های بازرگانی معروفی نظیر ال‌یُل است که با برخورداری از بیش از چهل سال سابقه در بحث واردات و صادرات، با توجه به بودجه‌ی شخص وارد کننده، مسیر درست را برای این کار به او نشان می‌دهد. اگر قصد واردات مواد شیمیایی از ترکیه را دارید، برای آگاهی از روند واردات و جزئیات آن توصیه می‌شود تا پایان مقاله با ما همراه باشید چرا که در این مقاله علاوه‌بر بحث و بررسی در خصوص مدارک لازم برای واردات و شرایط ترخیص به چند سوال مهم و پرتکرار نیز پاسخ داده‌ایم.

سرفصل‌های مقاله:

  • روش وارد کردن مواد شیمیایی از ترکیه
  • مدارک مورد نیاز برای واردات مواد شیمیایی از ترکیه
  • مدارک لازم برای ترخیص مواد شیمیایی از گمرک
  • ترخیص مواد غذایی از گمرک
شیوه واردات مواد شیمیایی از ترکیه چگونه است ؟

روش وارد کردن مواد شیمیایی از ترکیه

همان‌طور که شما مخاطب گرامی سایت بازرگانی ال یل واقف هستید لازمه‌ی هرگونه واردات و صادرات بررسی اسناد و مدارک، آگاهی از روال ترخیص و اطلاع از روش‌های واردات است. برای واردات مواد شیمیایی از ترکیه گواهی کیفیت، سابقه‌ی واردات و نوع ماده‌ی شیمیایی بسیار حائز اهمیت است. به بیان ساده می‌توان گفت روش واردات مواد شیمیایی از ترکیه نسبت به سایر مواد وارداتی از ترکیه دارای شرایط و قوانین مخصوص به خود است که همین موضوع سبب می‌شود که شخص وارد کننده به مشورت با یک ‌مشاور اصطلاحا راه‌‌بلد نیاز داشته باشد. شرکت بازرگانی ال‌یُل می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای آگاهی از روش وارد کردن مواد شیمیایی از ترکیه، شرایط تحویل، روش حمل و غیره باشد.

شیوه واردات مواد شیمیایی از ترکیه چگونه است ؟

مدارک مورد نیاز برای واردات مواد شیمیایی از ترکیه

بارنامه یا AWB، فاکتور تجاری یا CRM، گواهی انطباق، فرم اعلام ارزش، بیمه‌نامه، لیست بسته‌بندی، نامه‌ی مجوز به اداره‌ی گمرک و گواهی منشا در موارد خاص از اولین مدارک لازم برای واردات مواد شیمیایی از ترکیه است. فارغ از این مدارک سابقه‌ی شخص وارد کننده در خصوص واردات مواد شیمیایی و واردات تجهیزات پزشکی از ترکیه بسیار حائز اهمیت است. همچنین برای ترخیص مواد شیمیایی از ترکیه نیز اسناد دیگری نیز لازم است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

آیین‌نامه‌ی طبقه‌بندی و برچسب‌گذاری مواد شیمیایی در ایران

به‌طور کلی محصولاتی مانند تولیدات حوزه‌ی داروسازی، مواد شیمیایی آلی، به‌ویژه محموله‌هایی که در راستای تولید داروها، محصولات پزشکی، واکسن‌ها، نظافت و صنایع غذایی وارد کشور می‌شوند، نیاز به گواهینامه‌های کنترل از وزارت بهداشت و وزارت کشاورزی دارند. هنگام ورود مواد غذایی خاص و مواد شیمیایی شخص وارد کننده باید گواهی کنترل تاییدشده (در صورت لزوم) همراه با اصل فاکتور، لیست مواد تشکیل‌دهنده، گواهی مبدا، گواهی بهداشت دام‌پزشکی یا گواهی بهداشت گیاه و غیره را به‌همراه داشته باشد تا مطابق با قوانین کشور، محموله‌ی وارد شده از ترکیه طبقه‌بندی و برچسب‌گذاری شود.

شیوه واردات مواد شیمیایی از ترکیه چگونه است ؟

نکته‌ی حائز اهمیت در آیین‌نامه‌ی واردات مواد شیمیایی از ترکیه این است که کلیه‌ی مدارک باید از مقامات مربوطه در کشور مبدا تهیه و یا تایید شوند. همچنین اسناد باید به زبان اصلی همراه با نسخه‌ای ترجمه‌شده به زبان ترکی ارسال شوند و تمامی گواهی‌های کنترل باید هنگام واردات به مقامات گمرکی ارائه شوند تا پس از بررسی محموله وارد پروسه‌ی تایید، طبقه‌بندی و برچسب‌گذاری شود.

مدارک لازم برای ترخیص مواد شیمیایی از گمرک

رویه‌ی واردات مواد شیمیایی از ترکیه ایجاب می‌کند که فاکتور تجاری و بارنامه یا بار هوایی همراه محموله‌های تجاری باشد. همچنین بسته به نوع محصول، ممکن است واردکنندگان مجبور به ارائه‌ی گواهی مبدا شوند. مجوزهای واردات و گواهی‌های بهداشتی برای واردات مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و مواد شیمیایی ضروری است.

شیوه واردات مواد شیمیایی از ترکیه چگونه است ؟

شخص وارد کننده برای وارد کردن محموله‌ی مواد شیمیایی از ترکیه باید مدارکی را برای مطابقت مارک CE از یک نهاد اعلام‌شده به‌همراه داشته باشد. این مدارک اعلام می‌کنند که این محموله مطابق با تمام استانداردهای مربوطه و ضمائم دستورالعمل تولید شده است. همچنین در این مدارک نام سازنده یا نماینده‌ی مجاز آن، نام سازمان اعلان‌شده (در صورت وجود)، اطلاعات محصول و ارجاع به استانداردهای هماهنگ باید ذکر شود. ارائه‌ی فاکتور تجاری در سه نسخه، کد تحویل کالا، کشور مبدا، لایحه یا اسناد حمل‌ونقل، فاکتور پروفرما و غیره نیز از دیگر مدارک لازم برای ترخیص مواد شیمیایی از گمرک است.

ترخیص مواد غذایی از گمرک

ترخیص مواد غذایی نیز نسبت به سایر موارد وارداتی از ترکیه کمی پیچیده است، چرا که برای ترخیص مواد غذایی در دست داشتن تاییدیه‌ی بازرسی گمرک، تاییدیه‌ی محصولات از نظر وزارت کشاورزی و دیگر مدارک نیاز است. با توجه به سخت‌گیری‌های معمول در خصوص ترخیص مواد غذایی از گمرک شخص واردکننده باید از تمام مسیر پیش روی خود در این راه آگاهی کامل داشته باشد تا بتواند تا در کم‌ترین زمان ممکن محصولات غذایی را وارد بازار فروش کند. با توجه به این موضوع مشاوره با ال‌یُل می‌تواند دید وسیعی در خصوص واردات از ترکیه در ذهن شخص واردکننده ایجاد کند.

شیوه واردات مواد شیمیایی از ترکیه چگونه است ؟

نتیجه‌گیری

بر اساس آخرین تحقیقات ترکیه در سال ۲۰۲۰ چیزی معادل ۲۱۹.۴ میلیارد دلار کالا را به‌منظور رفع نیاز جوامع به سراسر جهان تزریق کرده است که این آمار نسبت به سال‌های گذشته، خود به‌عنوان یک رکورد شمرده می‌شود. بدیهی است که این نیاز مردم است که بستر واردات از ترکیه را فراهم می‌کند، از این رو شخص واردکننده قبل از اقدام به واردات می‌تواند از طریق مشورت با شرکت‌های بازرگانی معتبری نظیر ال‌یُل نیاز کشور را بسنجد تا بتواند از واردات خود سودآوری خوبی داشته باشد. از آن‌جایی که روند گمرکی برای انجام این امور کمی پیچیده است، توصیه می‌شود روی کمک ال‌یُل حساب کنید. بسیار مسروریم که تا انتهای بحث در خصوص روند واردات از ترکیه در زمینه‌ی مواد شیمیایی ما را همراهی نمودید و خوشحال می‌شویم که از طریق بخش نظرات به اطلاع ما برسانید که از نظر شما نخستین گام شخص واردکننده برای واردات مواد شیمیایی از ترکیه چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید، زیرا هریک از دیدگاه‌های شما می‌تواند مسیر پر پیچ‌وخم واردات و صادرات ایران را هموارتر و آسان‌تر کند.

قوانین گمرکی ترکیه برای واردات مواد شیمیایی از ترکیه چیست؟

قوانین گمرکی ترکیه با کشور ما بسیار متفاوت است. به‌عنوان مثال پس از بارگیری کشتی شخص فروشنده هیچ مسئولیتی در قبال بار ندارد و یا عوارض ترکیه طبق شیوه‌ی CIF محاسبه می‌شود. با توجه به همکاری نزدیک شرکت بین‌المللی بازرگانی ال‌یُل با اغلب کارخانه‌های ترکیه توصیه می‌کنیم قبل از اقدام

سود خالص از واردات مواد شیمیایی از ترکیه تقریبا چقدر است؟

همان‌طور که قبلا گفته شد سود خالص ناشی از واردات از ترکیه می‌تواند بر اساس نوع محصول، سرمایه‌ی اولیه و غیره متغیر باشد، از این رو در خصوص واردات مواد شیمیایی از ترکیه سرمایه‌ی اولیه در جهت واردات بسیار حائز اهمیت است؛ اما می‌توان گفت به‌طور معمول سود واردات مواد

مواد شیمیایی وارداتی از ترکیه چه کاربردی دارد؟

به‌طور کلی مواد شیمیایی بر اساس محل استفاده از آن‌ها می توانند نقش تاثیرگذاری در صنعت، علم پزشکی، علوم تحقیقات و غیره داشته باشند. عمده‌ی مواد شیمیایی وارد شده از ترکیه می‌تواند به‌عنوان شناساگر در آزمایشگاه‌های طبی یا تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرند، همچنین بخشی از مواد شیمیایی وارد شده

عمده‌ی مواد شیمیایی وارد شده از ترکیه چیست؟

بر اساس آخرین تحقیقات لیست عمده‌ی مواد شیمیایی وارد شده از ترکیه شامل کبالت، انواع رزین، مواد ضد انفجاری، خمیر قلع، پودر بیکربنات، سدیم، پرمنگنات سدیم، آگار، نیتروژن اکسید، خمیر نقره و غیره است.

وضعیت تولیدات مواد شیمیایی در ترکیه چگونه است؟

گرچه ترکیه از لحاظ ذخایر نفتی و معدنی بسیار فقیر است، اما وجود پالایشگاه‌های متعدد در این کشور سبب شده است تا ترکیه در بحث صادرات مواد شیمیایی به سراسر دنیا از جمله کشورهای حوزه‌ی اروپا سرآمد باشد.

درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست