واردکننده‌‌ی انواع محصولات پلیمری و پتروشیمی

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

واردکننده‌‌ی انواع محصولات پلیمری و پتروشیمی

واردکننده محصولات پلیمری

صنعت  محصولات پلیمری و پتروشیمی در ایران 

سنگ بنای صنعت پتروشیمی در ایران در اواخر دهه‌ی ۱۹۵۰ گذاشته شد. به‌دلیل حجم بازار داخلی و در دسترس بودن ذخایر عظیم هیدروکربوری، این صنعت شاهد توسعه و گسترش سریع در سال‌های بعدی بود. عواملی چون جنگ و تحریم تاثیرات بسیار مهمی در صنعت پتروشیمی و محصولات پلیمری داشتند و ایران برای رفع نیازهای خود تا حد زیادی بر واردات مداوم در این حوزه متکی شد. تا قبل از تحریم‌ها و اعمال فشارهای حاصل از تحریم بر ایران به جد می‌توان گفت که ایران قطب صادرکننده‌ی  محصولات پلیمری و پتروشیمی در آسیا محسوب می‌شد. برای این منظور شرکت‌های صادراتی فراوانی شکل گرفتند که در گسترش این صنعت کمک شایانی به کشور نمودند. دولت نیز حمایت نسبتا خوبی از این صادرکننده‌ها به عمل می‌آورد. اما اینک فشار تحریم‌ها و کاهش قدرت شرکت‌های مذکور، پیش از اینکه آن‌ها را در صادرات تقویت کند، آن‌ها را به واردکننده‌ی محصولات پلیمری و پتروشیمی تبدیل کرده است. به‌دنبال تحریم‌ها و در چنین شرایطی واحدهای تولیدی بخش پتروشیمی و پلیمری نمی‌توانند به حد کافی به مواد اولیه‌ی مورد نیاز خود دسترسی یابند، بنابراین به‌دنبال واردکننده‌های محصولات پلیمری و پتروشیمی هستند تا به‌واسطه‌ی آن‌ها بتوانند این مشکل را حل نمایند. در واقع می‌توان گفت که نبض حیات بخش‌های نفتی، پتروشیمی و پلیمری در دستان واردکننده‌های  محصولات پلیمری و پتروشیمی است. در ادامه‌ی این مقاله به توضیح بیشتری در رابطه با صنعت پتروشیمی ایران، شرکت‌های واردکننده‌ی محصولات پلیمری و پتروشیمی و حوزه‌ی کاری آن‌ها می‌پردازیم.

فهرست مقاله:

  • ارزش و اهمیت صنعت پتروشیمی و پلیمر
  • بهترین کشورها برای واردات محصولات پلیمری و پتروشیمی از آن‌ها
  • شرکت‌های واردکننده‌ی محصولات پلیمری و پتروشیمی
واردکننده محصولات پلیمری

ارزش و اهمیت صنعت پتروشیمی و پلیمر

صنعت پتروشیمی نقش عمده‌ای در اقتصاد و رشد ایران دارد. این صنعت با افزودن ارزش به محصولات جانبی با ارزش کم که از کاربرد محدودی در صنعت سوخت برخوردار هستند، از فرآوری نفت و گاز خارج شده است. صنعت پتروشیمی حال حاضر طیف قابل توجهی از محصولات مفید از جمله پلاستیک، لاستیک مصنوعی، انواع حلال‌ها، کود، دارو، مواد افزودنی، مواد منفجره، چسب و غیره را تولید می‌کند. این مواد تقریبا در همه‌ی زمینه‌های جامعه‌ی مدرن کاربردهای مهمی دارند. محصولات پتروشیمی در اتومبیل، بسته بندی، کالاهای خانگی، تجهیزات پزشکی، رنگ‌ها، لباس و مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که این تنها چند مورد از کاربردهای رایج آن‌ها را شامل می‌شود. علاوه بر این، صنعت تولید  محصولات پلیمری و پتروشیمی در جهان، از طریق فناوری‌های جدید و توانایی پردازش انواع مختلف مواد اولیه، در حال تداوم نوآوری‌های خود است. مواد اولیه‌ی مورد نیاز این صنعت از تصفیه و فرآوری گاز تامین می‌شود و با استفاده از انواع فناوری‌ها در فرآیندهای شیمیایی، این مواد اولیه را به محصولات با ارزش تبدیل می‌کند.

اهمیت  محصولات پلیمری و پتروشیمی بر هیچکس پوشیده نیست. این مواد می‌توانند امروزه و در شرایطی که کشور در وضعیت تحریم به سر می‌برد، به‌عنوان یکی از پایه‌های اقتصادی ایران به حساب بیایند. اگر مواد اولیه‌ی ارزان در دسترس باشد، همیشه کسی وجود دارد که حاضر است با تهیه‌ی محصول ارزشمندی از آن، سود کسب کند. این مواد اولیه با هدف تولید، تحت فرآیندهای مختلفی قرار می‌گیرند به‌گونه‌ای که این عناصر سازنده طی این واکنش‌های مختلف پردازش شده و محصولات نهایی پتروشیمی را تشکیل می‌دهند.

بازارهای هدف  محصولات پلیمری و پتروشیمی در مقایسه با محصولات تصفیه‌شده و گاز طبیعی، کوچک‌تر و تخصصی‌تر هستند. اگرچه محصولات پتروشیمی معمولا در مقایسه با محصولات تصفیه‌شده و گاز طبیعی قیمت‌های بالایی دارند، اما در هنگام بازاریابی نسبت به آن‌ها تقاضای بیشتری وجود دارد. بنابراین خطرات بازار و تجزیه‌وتحلیل رقابتی نقش مهمی در ارزیابی واردات  محصولات پلیمری و پتروشیمی دارند.

واردکننده محصولات پلیمری

بهترین کشورها برای واردات محصولات پلیمری و پتروشیمی از آن‌ها

اولین کشوری که می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های واردات محصولات پلیمری و پتروشیمی به آن‌ها روی کرد، کشور قطر است. این کشور در این شرایط تحریم رابطه‌ی اقتصادی‌اش را با ایران حفظ کرده است و هنوز هم می‌توان کانال‌های ارتباطی خوبی را با این کشور برقرار نمود، در واقع به‌عبارتی می‌توان حساب ویژه‌ای روی صادرات و واردات با قطر به‌عنوان شرکت‌های وارد کننده‌ی  محصولات پلیمری و پتروشیمی باز کرد زیرا می‌توان بسیاری از مواد اولیه‌ی مورد نیاز شرکت‌های پتروشیمی ایران را از طریق این کشور تهیه نمود. قطر یک کشور عربی ثروتمند و کوچک است که علاوه بر ایران کشورهای دیگری نیز برای تامین مواد اولیه‌ی صنعت پتروشیمی خود از آن کمک می‌گیرند. علاوه بر کشور قطر، می‌توان چین و کره را نیز به عنوان دو هدف وارداتی  محصولات پلیمری و پتروشیمی دانست که شرکت‌های واردکننده‌ی محصولات پلیمری و پتروشیمی می‌توانند به آن‌‌ها روی بیاورند. 

واردکننده محصولات پلیمری

شرکت‌های واردکننده‌ی محصولات پلیمری و پتروشیمی

با توجه به توضیحاتی که پیش از این ارائه شد، دریافتیم که ایران که خود زمانی یکی از قطب‌های صادرات این محصولات به سراسر دنیا محسوب می‌شد، امروز تحت فشارهای حاصل از تحریم، بیشتر از پیش به شرکت‌های توانمند در زمینه‌ی واردات محصولات پلیمری و پتروشیمی نیاز دارد و حتی اگر شما نیز تمایل داشته باشید که شرکتی تاسیس نمایید و به‌دنبال حوزه‌ای مناسب برای ورود به آن می‌گردید، ورود به حوزه‌ی واردات و پخش محصولات پلیمری و پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در این حوزه انتخابی سودمند است که به رشد اقتصادی کشور نیز کمک فراوانی می‌کند و می‌توان به یقین گفت که صنعت پتروشیمی برای تهیه‌ی مواد اولیه‌اش به شما نیاز خواهد داشت. 

جمع‌بندی

به هر ترتیب با وجود گسترش شرکت‌هایی که در زمینه‌ی واردات  محصولات پلیمری و پتروشیمی فعالیت می‌کنند می‌توان گفت که این صنعت در این زمان همچنان برای تهیه‌ی ابتدایی‌ترین مواد اولیه‌اش به واردات نیاز دارد. محصولاتی که با مواد تولیدکننده‌های داخلی تولید می‌شوند علی‌رغم تلاش تولید‌کنندگان از مرغوبیت کافی برخوردار نیستند و همین اقلام اگر با مواد اولیه‌ی وارداتی تولید شوند به‌شیوه‌ای بهتر می‌توانند نیاز مشتریان را پاسخ دهند. هزینه‌های بالا و تحریم از اصلی‌ترین دلایل این نقص است که تنها کلید حل این مشکل در دستان سرمایه‌گذاران بزرگ و شرکت‌های واردکننده است که امید می‌رود تا با گسترش آن‌ها باز هم بتوانیم شاهد رونق مجدد صنعت پتروشیمی ایران باشیم.

درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست