واردات لباس [پوشاک] از ترکیه با ۸ گام ساده که باورتان نمی‌شود!

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

واردات پوشاک از ترکیه

واردات لباس [پوشاک] از ترکیه با ۸ گام ساده که باورتان نمی‌شود!

ترکیه از آن دسته از کشور های معروف در تولید و صادرات پوشاک در جهان شناخته می‌شود، به طوری که بر اساس آمار و ارقام موجود از صادرات، این کشور دومین تامین کننده پوشاک در اروپا می‌باشد. ایران و ترکیه نیز که در همسایگی یکدیگر قرار دارند، روابط تجاری خوبی داشته و همواره واردات چشمگیری از ترکیه در انواع مختلفی از اجناس، به ویژه پوشاک را به ایران شاهد هستیم. برند ال یل از آن دسته از واردکنندگان است که کالاهای با کیفیت و تضمین شده ای از جمله پوشاک را به کشور وارد می‌کند. واردات و حمل پوشاک از ترکیه روش هایی دارد و درحال حاضر یک تجارت پر سود به حساب می‌آید اما باید به این موضوع دقت داشت که هر نوع تجارت در سطح جهان با روش ها و قوانینی همراه است که باید رعایت شوند. در این مقاله به گام های واردات پوشاک از ترکیه می‌پردازیم.

سرفصل های مقاله:

  • نحوه واردات پوشاک از ترکیه
  • چرا ایرانیان نسبت به واردات پوشاک از ترکیه بسیار راغبند؟
  • نحوه واردات لباس بچه از ترکیه
  • لباس بچگانه ترک با ایرانی چه تفاوتی دارند؟
  • نحوه واردات شال و روسری از ترکیه
  • واردات لباس زنانه و لباس عروس از ترکیه
  • واردات عمده لباس از ترکیه چگونه است؟
  • روش های ترخیص پوشاک از ترکیه چیستند؟
  • تعرفه های واردات لباس از ترکیه

 

نحوه واردات پوشاک از ترکیه

برای واردات لباس از ترکیه روش های گوناگونی وجود دارند. همچنین این روش ها دارای چارچوب قوانینی نیز هستند که در صورت رعایت آن‌ها مشکلی برای کسی پیش نخواهد آمد. از رایج ترین نحوه واردات پوشاک از ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک برند تجاری همچون برند ال یل می‌تواند عمل واردات لباس از ترکیه را به شکل قانونی انجام داده و در سطح کشور عرضه سازد.
  • بر طبق قانون، هر مسافر می‌تواند سی کیلوگرم بار را وارد کشور کند. از این رو می‌توان به میزان باری که قرار است وارد کشور شود، مسافر به ترکیه برد. این روش، روش واردات چمدانی نیز نام دارد که بسیار کارآمد، سریع و قانونی می‌باشد.
  • از موارد دیگر نحوه واردات پوشاک ترکیه، می‌توان به خط اتوبوس استانبول به تهران و شهر تبریز اشاره کرد که حمل و وارد کردن لباس را انجام می‌دهند.

 

چرا ایرانیان نسبت به واردات پوشاک از ترکیه بسیار راغبند؟

دلایل بسیاری وجود دارد که در ایران، توجه و علاقه خوبی به واردات پوشاک از ترکیه نشان داده می‌گردد. از اصلی ترین دلایل، روابط قوی ای است که بین دو کشور وجود دارد. این امر باعث شده نه تنها در زمینه گردشگری و تفریحی، بلکه در زمینه واردات و صادرات بین دو کشور تعامل بسیار خوبی صورت بپذیرد. از موارد دیگر که می‌شود به آن اشاره داشت، وجود فاصله کم بین ایران و ترکیه است که نحوه واردات پوشاک از ترکیه را راحت می‌سازد. می‌توان گفت لباس و پوشاک در ترکیه به دلیل دارا بودن کیفیت خوب دارای طرفداران بسیار زیادی است که نمونه آن را در کشورهای اروپایی هم شاهد هستیم. تجار برای واردات لباس از ترکیه، به این کشور به شکل پلی بین خاورمیانه و اروپا نیز نگاه می‌کنند.

واردات پوشاک از ترکیه

نحوه واردات لباس بچه از ترکیه

در حال حاضر، پوشاک بچگانه به شکل گسترده ای همراه با تنوع رنگ بندی و ظاهری بسیار بالا تولید و به فروش می‌رسد. کشور ترکیه تولید کننده و صادر کننده انواع پوشاک است که لباس های بچگانه را نیز شامل می‌گردد. واردات لباس بچه از ترکیه سبب شده تا تنوع بسیار زیادی در کنار تولیدات داخل در بازار ایران وجود داشته باشد.

 

لباس بچگانه ترک با ایرانی چه تفاوتی دارند؟

از اصلی ترین تفاوت های میان لباس بچگانه ترک و ایرانی، کیفیت بالای تولیدات ترک می‌باشد. البته این امر بدین معنا نیست که لباس های بچگانه و سایر کالاهای ایرانی کیفیت پایینی دارند. از دیگر تفاوت های عمده در قیمت پوشاک ترک با ایرانی است. تعرفه واردات لباس از ترکیه نشان می‌دهد که با توجه به کیفیت، تنوع و مدل های گوناگون پوشاک ترک قیمت بسیار مناسبی دارند.
از دیگر موارد می‌توان به تنوع ظاهری اشاره کرد که پوشاک بچگانه ترک بر خلاف نمونه های ایرانی بر اساس طرح ها و مدل های روز دنیا ساخته شده و به بازار عرضه می‌گردد. بنابراین نه تنها پوشاک بچگانه ترک بلکه صنعت پوشاک ترکیه با استفاده از نیروی کارآمد توانسته سهم بزرگی از بازار ایران و بین الملل را در اختیار خویش قرار دهد.

 

نحوه واردات شال و روسری از ترکیه

ترکیه خود نیز کشوری مسلمان است و نه تنها برای نیاز کشور خود بلکه برای صادرات پوشاک نیز شال و روسری نیز در کنار سایر لباس ها تولید می‌کند. درصد عمده ای از استفاده شال و روسری در کشورمان تیز از پوشاک ترک می‌باشد.
نحوه واردات شال و روسری از ترکیه که جز پوشاک مخصوص زنان محسوب می‌شوند، مانند سایر لباس ها یکسان است و می‌توان از طریق شرکت های تجاری، روش چمدانی و سایر روش های قانونی واردات را انجام داد. همچنین لازم به ذکر است واردات پوشاک از وان ترکیه، شال و روسری را نیز شامل می‌شود.

 

واردات لباس زنانه و لباس عروس از ترکیه

واردات لباس زنانه از ترکیه نیز از دیگر شاخه های واردات پوشاک از ترکیه می‌باشد. لباس های زنانه در انواع مختلف راحتی و مجلسی با کیفیت خوب و قیمت مناسب بر اساس کیفیت تولید و به کشور وارد می‌شوند. از دیگر موارد لباس زنانه که از این کشور به خصوص در واردات پوشاک از وان ترکیه نیز در جریان است، می‌توان لباس عروس ترک را خاطر نشان کرد.
لباس عروس از آن دسته از پوشاک است که ممکن است یک شخص به طور کامل آن‌را خریداری نکند. چون معمولا بیشتر از یک مرتبه استفاده نمی‌شود. از این رو شرکت های مزون لباس در ایران، در کنار تولید لباس عروس چند مورد لباس عروس ترک که به کشور وارد شده اند را خریداری کرده و طی مدت دلخواه مشتری اجاره می‌دهند. البته امر خریداری کردن لباس عروس نیز گاها اتفاق می‌افتد.

واردات پوشاک از ترکیه

واردات عمده لباس از ترکیه چگونه است؟

واردات عمده لباس از ترکیه نیز تحت قوانینی صورت می‌گیرد. در این نوع، اگر بخواهیم از روش واردات چمدانی استفاده کنیم می‌بایست برای رسیدن به مقدار عمده افراد زیادی را به عنوان مسافر به ترکیه ببریم. اما از طریق شرکت های تجاری می‌توان واردات را به شکل عمده با احتساب قانون و مالیات مشخص شده انجام داد. واردات عمده لباس از ترکیه نیز شامل وارد کردن مقدار بیشتری از پوشاک به کشور می‌باشد که شامل همه نوع البسه می‌شود.

باید به این موضوع توجه داشت که واردات لباس از ترکیه به ایران می‌بایست در چارچوب قوانین وضع شده صورت بگیرد و هرگونه ایراد و نقض قانون می‌تواند فرد یا افراد را دچار مشکل کند.

 

روش های ترخیص پوشاک از ترکیه چیستند؟

در رابطه با واردات عبده لباس از ترکیه ابتدا به سراغ روش چمدانی می‌رویم. گفتیم که طبق قانون هر مسافر تا حدود سی کیلوگرم بار را می‌تواند به صورت رایگان به کشور وارد کند.
در روش های دیگر نظیر شرکت های تجاری و واردات عمده می‌بایست با سازمان گمرک هماهنگی ها انجام شده و مجوز های لازم دریافت گردد.
در خرید های جزئی و خرده اجناس از طریق پست ایران نیز مبلغی بابت حق توضیع پست و مالیات بر ارزش افزوده از واردکنندگان دریافت می‌شود.
برای واردات لباس از وان ترکیه و همچنین سایر نقاط کشور، می‌بایست به شرایط و قوانین آشنا باشید تا به مشکلی برنخورید. چرا که واردات از ترکیه بسیار حساس تر است و باید توسط افراد متخصص مانند برند ال یل صورت بپذیرد.

واردات پوشاک از ترکیه

تعرفه های واردات لباس از ترکیه

واردات لباس از ترکیه به ایران، اگر از روشی انجام شود که طبق شرایط قانونی تحت نظر گمرک قرار بگیرد، شامل تعرفه های گمرکی می‌گردد.
این تعرفه ها مبالغ و شرایط خاص و وضع شده ای هستند که تاجران می‌بایست آنها را پرداخت و رعایت کنند.
در ادارات گمرک هر کشوری مبالغی برای ورود کالاها به کشور اخذ می‌گردد که دو مورد را شامل می‌شود:

  • مالیات به شکل غیر مستقیم
  • هزینه های جانبی که شامل آزمایشات، بررسی کیفیت کالا، حمل و نقل و ... می‌باشد

نتیجه گیری

کشور ترکیه، از بهترین کشور ها برای تجارت های گوناگون است و این تجارت ها شامل پوشاک و انواع لباس نیز می‌شود. در نتیجه کشورمان ایران نیز یکی از دوستان سیاسی، تجاری و گردشگری ترکیه می‌باشد و روابط تجاری بسیار خوبی با یکدیگر دارند. از این رو واردات که بحثی بسیار قانونمند و پیچیده می‌باشد بین کشور ما و ترکیه جریان دارد. این جریان که واردات عمده لباس از ترکیه را نیز شامل می‌شود، بازار های کشور را تحت تاثیر قرار داده و کالاهای باکیفیتی به مشتریان عرضه می‌گردد. شرکت ال یل نیز یکی از معتبر ترین واردکنندگان از ترکیه می‌باشد که واردات لباس از ترکیه را نیز شامل می‌شود.

سوالات متداول

مقدار مالیات بر ارزش افزوده واردات پوشاک از ترکیه چقدر است؟

مقدار این مالیات به صورت درصدی محاسبه می‌گردد و مقدار آن بسته به نوع کالایی که وارد می‌شود می‌تواند متغیر باشد.

ادامه مطلب
آیا برای واردات پوشاک از ترکیه نیاز است که برند خاص خود را داشته باشیم؟

خیر. برای عمل واردات، همانطور که گفته شد می‌توانید از روش چمدانی استفاده کنید و در قبال هر شخص سی کیلوگرم بار و پوشاک را به ایران وارد کرد.

ادامه مطلب
درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست