صفر تا صد واردات پرنده از ترکیه

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

واردات پرنده از ترکیه

صفر تا صد واردات پرنده از ترکیه

در دنیای تجارت مدرن شاخه‌های بسیاری به وجود آمده‌اند و در دهه‌های اخیر برخی از این نوآوری‌ها به‌دلیل بازدهی بالای خود توجه سرمایه‌داران و بازرگانان زیادی را به خود جلب نموده‌اند. یکی از این موارد تجارت پرندگان (پرندگان زینتی) است. در ایران واردات از کشور ترکیه طرفداران بسیاری دارد. شرکت‌های صادرات و واردات به دلیل بالا بودن میزان تقاضا و سود بالا توجه ویژه‌ای به این شاخه دارند. در این مقاله می‌خواهیم به تشریح این تجارت و نحوه‌ی انجام آن با استفاده از کمک شرکت‌های صادرات و واردات که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به ال‌یُل اشاره نمود، بپردازیم. در ادامه راجع‌به مراحل انجام این کار و شرایط مورد نیاز برای موفقیت در این مسیر توضیحات کاملی ارائه می‌گردد.

تیترهای اصلی:

  • شیوه‌ی واردات پرنده از ترکیه
  • شرایط حاکم بر واردات پرنده از ترکیه
  • تعرفه‌ی واردات پرنده از ترکیه
  • چگونگی ترخیص پرنده از گمرک
  • مدارک لازم برای واردات پرنده از ترکیه

 

واردات پرنده از ترکیه

شیوه‌ی واردات پرنده از ترکیه

شما به عنوان یک شخص حقیقی با در اختیار داشتن یک کد مالیاتی و یا معرفی‌نامه از سوی شریکتان که کد مالیاتی دارد، می‌توانید واردات انجام دهید. توجه داشته باشید که در این مسیر مشکلات و اتفاقات بسیاری ممکن است رخ دهد یا حتی اشتباه شما در انتخاب منبع خرید می‌تواند باعث ناهمخوانی قیمت تمام شده و کیفیت کالا شود.

راه دیگری که شما می‌توانید برگزینید، کمک گرفتن از یک شرکت صادرات و واردات است که بین کشور مبدا و مقصد شما (که در این مقاله قصد ما واردات پرنده از ترکیه به ایران است) ارتباط برقرار می‌کند. در این صورت شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که از پیچیدگی‌های مسیر دور می‌شوید و محصولی خریداری می‌کنید با خواسته‌ی شما مطابقت دارد. هزینه کردن مقداری از سرمایه در این قسمت می‌تواند شما را از بسیاری از مشکلات کوچک و بزرگ که ممکن است از سوی هریک از دو کشور مبدا و مقصد به‌وجود آیند، در امان نگه دارد.

شرکتی نظیر ال یل که بیش از چهار دهه در این حوزه فعالیت نموده است یکی از بهترین انتخاب‌های پیش‌روی شما است که می‌تواند به شما اطمینان بخشد که تمام مسیر خود را از انتخاب محصول مناسب و محل تهیه‌ی آن تا عبور از مرز، ترخیص از گمرک و عرضه در بازار، به‌بهترین شکل ممکن انجام می‌دهید.

واردات پرنده از ترکیه

شرایط حاکم بر واردات پرنده از ترکیه

واردکنندگان تنها با در اختیار داشتن کد مالیاتی می‌توانند تمام کالاهای مورد نظرشان را البته به‌جز اسلحه‌های گرم، اقلام خطرناک و یا کالاهایی که نیاز به اجازه‌ی دولتی دارند، به کشور وارد نمایند. لازم به ذکر است در مواردی که حیوانات، گیاهان و یا مواد غذایی را برای واردات در نظر داشته باشید، اخذ گواهینامه‌های کنترل برای شما ضرورت دارد.

رویه‌ی اداری ترکیه از شما فاکتور تجاری و بارنامه (یا قبض راه هوایی) مربوط به تمام محصولات را درخواست می‌کند. در برخی موارد نیاز به گواهی ثابت کننده‌ی اصالت محصول و در مورد خوراکی‌ها و کالاهای کشاورزی نیز مدارک دیگری نیاز است که در این بحث نمی‌گنجند و می‌توان از طریق گفتگو و تماس با مشاوران ال‌یُل به فهرست کاملی از آن‌ها دست یافت.

اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به‌طور مستقل واردات را با استفاده از کد مالیاتی خود انجام دهند اما هنگامی که در این فرآیند از یک شرکت صادرات و واردات باتجربه مانند ال‌یُل کمک بگیرند، بدیهی است که با مهارت و دانش بالای کارشناسان شرکت بهترین مسیر برای ورود کالا انتخاب می‌شود.

از آن‌جایی که سخت‌گیری‌ها در مورد صادرات و واردات موجودات زنده مانند پرندگان و همچنین مواد خوراکی و محصولات کشاورزی بیشتر است، تکمیل موفقیت‌آمیز این فرآیند نیازمند تجربه و شناخت کافی راجع‌به اصول و قوانین مربوط به آن است و در این راستا می‌توانید با خیال آسوده از تجارب کارشناسان این شرکت بهره‌مند شوید.

واردات پرنده از ترکیه

تعرفه‌ی واردات پرنده از ترکیه

با توجه به نوع پرنده‌ی مورد نظر شما، تعرفه‌ی گمرکی متفاوت خواهد بود که از طریق کد مربوط به پرنده‌ی مورد نظرتان که در ادامه برای شما لیست شده است و جستجوی آن در سایت گمرک یا استعلام از طریق شرکت ال‌یُل، می‌توانید از تعرفه‌ی مربوط به واردات آن مطلع شوید.

  • کد مربوط به تعرفه‌ی ترخیص پرندگان شکاری: 0110631
  • کد مربوط به تعرفه‌ی ترخیص پرندگان زینتی: 01063920
  • کد مربوط به تعرفه‌ی ترخیص جوجه‌های یک‌روزه: 01063330
  • کد مربوط به تعرفه‌ی ترخیص انواع طوطی‌ها: 010632

چگونگی ترخیص پرنده از گمرک

برای واردات پرنده به ایران شما نیازمند مجوزهایی نظیر مجوز وزارت بهداشت و مجوز وزارت کشاورزی هستید. اخذ این مجوزها برای فعالیت در این حوزه ضروری است. مجوزهای دیگری نیز وجود دارد که با توجه به بخشنامه‌های مختلف در بازه‌های زمانی گوناگون متغیر هستند؛ لذا پیش از انجام اقدامات اولیه بهتر است حتما از مجوزهای لازم در همان زمان اطلاع حاصل نمایید، سپس با توجه به کد مربوط به تعرفه‌ی ترخیص که پیش‌تر ذکر شده است، می‌توانید پس از اخذ مجوزهای لازم اقدام به واردات پرنده‌ی مورد نظرتان نمایید.

مدارک لازم برای واردات پرنده از ترکیه

همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر شد، برای واردات پرنده از ترکیه شما به عنوان یک شخص حقیقی نیازمند در اختیار داشتن یک کد مالیاتی هستید. علاوه‌براین بارنامه شامل قبض حمل و نقل هوایی یا غیره و نیز فاکتور تجاری مربوط به تمام محموله از مدارک اولیه‌ای است که برای واردات به ایران حتما باید در اختیار داشته باشید.

واردات پرنده از ترکیه

در بازار کسب‌ و کار مدرن امروز صادرات و واردات انواع موجودات زنده و محصولات کشاورزی از شاخه‌های پرسود تجارت است. ترکیه یکی از کشورهایی است که زادگاه انواع گوناگونی از پرندگان است. به‌منظور واردات موفقیت‌آمیز هر محصولی از جمله پرندگان به ایران، انتخاب محصول وارداتی مناسب که تقاضای خوبی در بازار‌های ایران برای آن وجود داشته باشد، شناخت عرضه‌کنندگان مختلف آن محصول در ترکیه و انتخاب مناسب‌ترین گزینه از میان آن‌ها بسیار مهم است. باید توجه داشته باشید که اخذ مجوزهای مختلفی از جمله مجوز وزارت بهداشت، مجوز وزارت کشاورزی و غیره نیز برای واردات محصولات کشاورزی و موجودات زنده نیاز است. هر نوع پرنده تعرفه‌ی ترخیص مختص به خود را دارد که با استعلام کدهای ذکر شده می‌توانید از تعرفه‌های مربوط به پرندگان شکاری، زینتی، جوجه‌های یک‌روزه یا طوطی‌ها از طریق سایت گمرک و یا شرکت بازرگانی ال‌یُل مطلع شوید.

 گفتنی است شما به‌عنوان یک شخص حقیقی می‌توانید تمام مراحل بالا را از انتخاب محصول وارداتی و تعیین منبع خرید گرفته تا اخذ مجوزهای لازم برای واردات از ترکیه خود به‌عهده بگیرید و شخصا انجام دهید که واردات پرنده به ایران نیز می‌تواند یکی از آن‌ها باشد؛ 

اگر اهل ریسک کردن نیستید و قصد دارید تجارت خود را بدون آزمون و خطا، به‌طور مطمئن و با استفاده از تجربه‌ی مناسب به پیش ببرید، شرکت‌هایی همچون شرکت واردات و صادرات ال‌یل می‌تواند با تجربه‌ی چهار دهه فعالیت در این حوزه یک انتخاب مطمئن برای موفقیت شما در انجام این تجارت باشد. ضمن تشکر از همراهی شما، مایل هستیم تا دیدگاه شما را درباره‌ی پرطرفدارترین پرندگانی که می‌توان از ترکیه به ایران وارد کرد، بدانیم. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
قوانین دامپزشکی ایران برای حمل‌ونقل پرندگان چگونه است؟

به‌طور کلی ایران، پس از کشور استرالیا، سخت‌ترین قوانین حمل‌ونقل بین‌المللی حیوانات از جمله پرندگان را دارد و به همین دلیل در سال‌های اخیر قاچاق پرندگان افزایش داشته است. خوشبختانه اخیرا سازمان محیط زیست ضمن ساده‌تر کردن قوانین واردات پرندگان به ایران، برای آن‌ها شناسنامه صادر می‌کند.

نحوه‌ی صدور کارت بهداشت و سلامت پرندگان وارداتی به چه صورتی است؟

پرندگان و سایر حیوانات باید ظرف ۲۴ ساعت قبل از حمل، توسط دامپزشک مجازی که طبق قوانین وارداتی ایران حتما باید از مراکز و سازمان‌های دولتی کشور مبدا باشد، معاینه و سلامت آن‌ها تایید شوند و گواهی بهداشتی صادر گردد که اعلام می‌کند پرنده عاری از هرگونه علائم بیماری است.

بیشتر پرنده‌های وارداتی به ایران از کدام کشورها می‌آیند؟

تا پیش از این اغلب پرنده‌های وارداتی شامل پرنده‌های زینتی، گوشتی، تخم‌گذار و غیره از کشورهای هند، استرالیا، آفریقا و غیره به ایران وارد می‌شدند که اکنون دیگر با رونق پرورش این پرندگان در کشور نزدیک همسایه، ترکیه، راه‌ها برای واردات این پرندگان با هزینه‌های کمتر هموارتر شده است.

درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست