آشنایی با واردات مواد غذایی از کشور ترکیه و قوانین آن

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

واردات مواد غذایی از ترکیه

آشنایی با واردات مواد غذایی از کشور ترکیه و قوانین آن

آب، خاک و اقلیم مناسب ترکیه موجب حاصل‌خیزی و باروری زمین‌های کشاورزی این کشور شده است. با توجه به وفور منابع کشاورزی در کشور ترکیه این کشور هر سال علاوه‌بر تامین نیازهای مردم خود، در این زمینه اقدام به صادرات نیز می‌کند. صادرات و واردات از ترکیه در واقع دو مقوله‌ای است که موجب رونق اقتصادی ترکیه و رفع نیازهای کشور مقصد می‌گردد. با توجه به رشد اقتصادی روزافزون کشور ترکیه و کسب رتبه‌ی هفتم این کشور در بازار جهانی امروزه بحث واردات از ترکیه تبدیل به یک دغدغه شده است. عموم تجار و واردکنندگان همواره با چالش‌هایی در رابطه با انتخاب محصول وارداتی مناسب، شرکت بازرگانی قابل اعتماد، میزان بودجه‌ی اولیه، چگونگی ترخیص از گمرک و غیره را دارند. از آن‌جا که انتخاب و اعتماد به یک شرکت بازرگانی می‌تواند این مسیر را تا حد قابل توجهی هموار کند، ال‌یُل با سابقه و کارنامه‌ی درخشانش سعی کرده است تا با تبدیل شدن به یکی از شرکت‌های بازرگانی معتبر در حوزه‌ی واردات و صادرات همواره از دغدغه‌های واردکنندگان بکاهد. در خصوص انتخاب محصول وارداتی مناسب نیز باید گفت که این موضوع تا حد زیادی به نیاز کشور ما و کیفیت محصولات تولیدشده در ترکیه وابسته است. بر اساس تحقیقات عمده‌ی محصولات غذایی صادراتی ترکیه شامل فندق، زردآلو، آلبالو، انجیر، گندم، لوبیا، سویا، دانه‌ی آفتابگردان، آجیل آماده، گاو زنده، گوسفند، شتر و غیره است. با توجه به اینکه در این کشور ذبح اسلامی صورت می‌گیرد، ترکیه می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای واردات گوشت باشد، اما این تمام ماجرا نیست. نکته‌ی حائز اهمیت دیگر در اینجا، توجه به پرسونای جامعه است. به‌طور مثال واردات گوشت شتر به کشور می‌تواند با نارضایتی و عدم فروش مواجه شود چراکه این گوشت در میان ایرانیان طرفدار چندانی ندارد. چنانچه مایل هستید درباره‌ی واردات مواد غذایی از ترکیه بیشتر بدانید، در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

سرفصل‌های مقاله:

  • شیوه‌ی واردات مواد غذایی از ترکیه
  • شرایط واردات مواد غذایی از ترکیه
  • تعرفه‌ی واردات مواد غذایی از ترکیه
  • ترخیص مواد غذایی از گمرک
  • مدارک لازم برای واردات مواد غذایی از ترکیه
واردات مواد غذایی از ترکیه

شیوه‌ی واردات مواد غذایی از ترکیه

نحوه‌ی واردات مواد غذایی از کشور ترکیه نیز مانند سایر کالاهای وارداتی از بررسی و خرید محصول در ترکیه آغاز می‌شود و پس از عبور از گمرک به فروش در بازارهای داخلی ختم می‌شود. این پروسه ممکن است بسته به تجربه‌ی شخص و شرکت بازرگانی منتخب او متغیر باشد. چنانچه قصد واردات از ترکیه را دارید می‌توانید روی ال‌یُل حساب کنید چراکه در شرکت بازرگانی ال‌یُل در کنار هزاران مزایای دیگر این شرکت، امکان مشاوره‌ی تخصصی و عمومی رایگان وجود دارد.

واردات مواد غذایی از ترکیه

شرایط واردات مواد غذایی از ترکیه

شرایط واردات مواد غذایی نیز تفاوتی با سایر محصولات وارداتی از ترکیه و سایر کشورهای جهان ندارد؛ اما نخستین موضوعی که برای واردات مهم است برخورداری از تجربه و کسب آگاهی مداوم در کنار تخصیص بودجه‌ی قابل توجه است. در واقع تجربه و بودجه‌ی مناسب اصلی‌ترین فاکتور‌های تعیین‌کننده‌ی میزان سودآوری هر شخص در حوزه‌ی واردات است و از طرفی کمبود تجربه و دانش لازم خود می‌تواند موجب افزایش هزینه‌های لازم در این کار شود و در مقابل تخصیص بودجه‌ی کمتر از حد مناسب نیز موجب می‌شود تا سود چندانی نصیب شخص واردکننده نشود. این تنها یکی از شرایط واردات از ترکیه بود. با توجه به حساسیت بالای واردات مواد غذایی از کشور ترکیه شخص تاجر باید قبل از هر اقدامی اعتماد وزارت بهداشت را از نظر کیفیت بهداشتی و سالم بودن محصولات وارداتی خود جلب نماید. با توجه به اینکه پروسه‌ی واردات مواد غذایی از کشور ترکیه کمی متفاوت‌ با سایر محصولات است پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به هر کاری کمی مطالعه و تحقیق کنید و با افراد صاحب‌نظر در این حوزه مشورت نمایید.

تعرفه‌ی واردات مواد غذایی از ترکیه

تعرفه‌ی واردات مواد غذایی از کشور ترکیه نیز با توجه به عوامل مختلفی مانند نوع محصول، تعداد محموله، مقدار باقی ماندن محموله‌ها در گمرک و غیره مقدار ثابتی ندارد، ضمن اینکه هرساله ممکن است تعرفه‌ی واردات دچار افزایش یا کاهش شود؛ از این رو نمی‌توان با قاطعیت در مورد این موضوع صحبت کرد. اگر قصد واردات محصولات غذایی از کشور ترکیه را دارید می‌توانید هم‌اکنون از طریق آیکون سمت چپ همین صفحه از سایت ال‌یُل مشاوره‌ی رایگان دریافت کنید و از تعرفه‌ای که در همین لحظه برای واردات مواد غذایی از کشور ترکیه یا واردات سایر محصولات وجود دارد، اطلاع یابید.

ترخیص مواد غذایی از گمرک

یکی از پیچیده‌ترین و چالشی‌ترین مرحله‌های واردات از ترکیه علی‌الخصوص واردات مواد غذایی از کشور ترکیه مرحله‌ی ترخیص است که علت این موضوع را می‌توان تاریخ انقضاء کم محصولات و گاهی استقبال کم جامعه در شرایطی خاص بیان کرد. با توجه به این موضوع اگر تاجر یا واردکننده در زمان معین محموله‌های خود را از گمرک ترخیص نکند با ضرر شدید مواجه خواهد شد. فراموش نکنید یکی از مدارک مهم در هنگام ترخیص مواد غذایی تاییدیه‌ی بازرس گمرک است که ممکن است کمی سخت باشد. نقش موثر و پررنگ شرکت بازرگانی ال‌یُل در این مرحله است که نشان داده می‌شود، زیرا وجود یک شرکت بازرگانی معتبر به تاجر کمک خواهد کرد تا سنجیده و به‌موقع گام بردارد و در مدت‌زمان مشخص محصولات خود را به بازار داخلی تزریق نماید. 

واردات مواد غذایی از ترکیه

مدارک لازم برای واردات مواد غذایی از ترکیه

عموما واردات مواد غذایی از کشور ترکیه نسبت به مواردی مثل واردات لوازم آرایشی از کشور ترکیه نیز پیچیده‌تر و با ریسک بیشتری همراه است، اما در صورت برداشتن گام‌های  سنجیده می‌توان در این حوزه نیز به سود بالایی رسید. مدارک لازم برای واردات مواد غذایی از ترکیه علاوه‌بر گواهی پروفرما، فاکتور حمل‌ونقل، بارنامه، تاییدیه‌ی گمرک، سازمان بهداشت و غیره شامل تاییدیه‌ی FDA بر واردات مواد غذایی، تاریخ تولید و انقضای محموله، فرمولاسیون، تاییدیه‌ی سازمان استاندارد و سایر مواد این‌چنینی است. 

واردات مواد غذایی از ترکیه

نتیجه‌گیری

متاسفانه یا خوشبختانه قوانین و استانداردهای واردات مواد غذایی از کشور ترکیه هرساله با توجه به سیاست‌های داخلی و خارجی و الزامات واردات تغییر می‌کند. از این رو کسب اطلاعات و دنبال کردن جدیدترین مطالب از طریق یک شرکت بازرگانی معتبر می‌تواند برای افرادی که در ابتدای راه واردات و صادرات هستند بسیار کمک‌کننده باشد. به همین دلیل شرکت بازرگانی ال‌یُل همواره جدیدترین اخبار و مطالب مربوط به واردات از ترکیه را برای استفاده‌ی کاربران در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند واتس‌اپ، اینستاگرام، تلگرام و غیره قرار می‌دهد تا از این طریق به آن‌ها در کسب تجارب بیشتر کمک نماید. ضمن تشکر از همراهی شما تا انتهای این مقاله، بسیار مشتاقیم بدانیم که از دیدگاه شما چه عوامل دیگری بر میزان سودآوری واردات مواد غذایی از کشور ترکیه دخیل هستند؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌های خود را در این خصوص و همچنین در مورد کیفیت مطلبی که مطالعه فرمودید با ما به اشتراک بگذارید.

اولین گام برای واردات مواد غذایی از کشور ترکیه چیست؟

نخستین گام برای واردات مواد غذایی از کشور ترکیه تحقیق و بررسی، افزایش آگاهی و کسب تجربه است. شخص واردکننده قبل از هرچیز باید نیاز مردم را بشناسد و مطابق با آن نسبت به واردات از ترکیه اقدام نماید. پس از کسب اطلاعات لازم، انتخاب یک شرکت بازرگانی معتبر و

چرا اغلب تجار واردات مواد غذایی از کشور ترکیه انتخاب می‌کنند؟

کوتاه بودن بُعد مسافت، کیفیت نسبی محصولات، قیمت مقرون‌به‌صرفه، انجام ذبح اسلامی و غیره از اساسی‌ترین دلایلی است که واردکنندگان و تاجران، ترکیه را جهت واردات این نوع از محصولات برمی‌گزینند.

کدام محصولات غذایی از بیشتر ترکیه به ایران وارد می‌شوند؟

به‌طور کلی واردات محصولات غذایی از کشور ترکیه تنها به چند نوع محدود نیست بلکه این کشور مطابق با نیاز هر کشور اقدام به صادرات انواع گوشت سفید و قرمز، سبزیجات، قهوه، حبوبات، میوه، لبنیات، ادویه‌ها، انواع میان‌وعده و غیره می‌کند. با توجه به ذبح اسلامی در این کشور عموما

درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست