واردات کاغذ از ترکیه و قوانینی که باید جدی بگیرید

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

واردات کاغذ از ترکیه

واردات کاغذ از ترکیه و قوانینی که باید جدی بگیرید

همان‌طور که می‌دانید منظور از واردات، آوردن هر نوع کالا از کشورهای خارجی به داخل کشور است که این امر می‌تواند به دلایل شخصی و یا تجاری صورت گیرد. در این میان کالاهای خاصی مانند داروهای تحت کنترل، مواد مخدر، ورود سلاح و کالاهای تقلبی به کشور ممنوع است و تحت هر شرایطی اقدام به واردات آن‌ها منجر به توقیف خواهد شد. به‌عنوان مثال گوشت یا محصولات گوشتی نیاز به مجوز از سازمان دپارتمان کشاورزی دارند و گونه‌های دریایی و گونه‌های در معرض انقراض به اخذ مجوز از خدمات پارک‌های ملی و حیات وحش نیاز دارند. گفتنی است افراد می‌توانند برخی از کالاهای محدود را با مجوز صادر شده توسط شرکت‌های مناسب از جمله شرکت ال یل وارد نمایند. از آن‌جا که کشور ترکیه شرایط بسیار مناسبی دارد که به‌عنوان مبدا واردات به ایران برگزیده شود، واردات از ترکیه بیشتر از سایر کشورها رواج دارد و ما در این مطلب قصد داریم تا درباره‌ی واردات کاغذ از ترکیه به بحث بپردازیم.

 سرفصل‌های مقاله:

  • نحوه‌ی واردات کاغذ از ترکیه 
  • شرایط واردات کاغذ از ترکیه 
  • تعرفه‌ی واردات کاغذ از کشور ترکیه 
  • ترخیص کاغذ از گمرک 
  • وضعیت واردات کاغذ از کشور ترکیه 
  • مجوزهای لازم برای واردات کاغذ از کشور ترکیه

 

نحوه‌ی واردات کاغذ از ترکیه 

در سال‌های اخیر به‌دلیل افزایش هزینه‌های تولید کاغذ و تنوع کاغذهای مصرفی، واردات کاغذ از ترکیه در حال رشد است. ارزش صادرات گروه "کاغذ و مقوا، خمیر کاغذ و رول‌های کاغذ یا مقوا" از ترکیه در سال ۲۰۲۰ بالغ‌بر ۲.۴۴ میلیارد دلار بوده است و حدود ۱.۴۳٪ از کل صادرات ترکیه را شامل می‌شود. برای واردات کاغذ از ترکیه می‌توان از شرکت‌های معتبر که در این زمینه فعالیت دارند کمک گرفت. یکی از این شرکت‌ها، شرکت بازرگانی ال‌یُل است که شما می‌توانید پس از صحبت با کارشناسان شرکت و دریافت مشاوره، وارد عرصه‌ی واردات کاغذ از ترکیه شوید و با بازدهی مناسبی در این زمینه به فعالیت بپردازید.

شرایط واردات کاغذ از ترکیه 

دولت‌ها، گمرک‌ها و سازمان‌های استاندارد ملی باید مطابق قواعد واردات با استانداردهای ایمنی فعالیت داشته باشند، از درآمد حاصل از واردات محافظت و زنجیره‌ی تامین بین‌المللی را حفظ کنند. از این رو بررسی شرایط واردات به ما این اطمینان را می‌دهد که کالاهای وارداتی از نظر ایمنی و سایر استانداردها مطابقت دارند. شرایط لازم برای واردات کاغذ از ترکیه با قوانین سایر کشورها تفاوت چندانی ندارد و بسیار ساده است؛ اما لازم است پیش از این کار چند نکته مورد بررسی قرار گیرد. 

اول اینکه لازم است تعرفه‌ی کالای مورد نظر، برای مثال کاغذ را بدانید. سیستم گمرک هر کالایی را کدگذاری می‌کند که تعرفه‌ی آن با وارد کردن کد مربوط به آن در سیستم مشخص می‌شود. نکته‌ی بعدی توجه به ترخیص کالا و شرایط بسته‌بندی آن‌ها است. نکته‌ی دیگر نیز لزوم اخذ مجوز است. کاغذ هم مانند کالاهای دیگر برای واردات نیاز به مجوز رسمی دارد. مسئله‌ی مهم در اینجا این است که یک شخص به‌تنهایی نمی‌تواند این مجوز را دریافت کند و باید از طریق شرکت‌های قانونی مثل شرکت ال‌یُل اقدام نماید.

تعرفه‌ی واردات کاغذ از کشور ترکیه 

در بازار امروزی هزینه‌ها دارای نوسانات زیادی است و به‌طور دقیق نمی‌توان برای واردات هر کالا قیمت داد اما برای اطلاع از قیمت دقیق می‌توانید به سایت گمرک مراجعه کنید تا قیمت روز کالای مورد نظر از جمله کاغذ را بدانید یا برای سهولت بیشتر می‌توانید با شرکت ال‌یُل تماس حاصل فرمایید. به‌طور کلی تعرفه‌ی واردات کاغذ به کشور ایران ۵٪ است. این تعرفه در زمان  ترخیص کالا از گمرک باید پرداخت شود. پرداخت این مبلغ جهت اخذ و صادر شدن برگ سبز گمرکی، ترانزیت کالا و ارسال به گمرک صورت می‌گیرد.

ترخیص کاغذ از گمرک 

مراحل ترخیص کالا از گمرک کمی زمان‌بر است و این مرحله لازم است توسط شرکت‌هایی که با قوانین و مراحل ترخیص کالا آشنایی دارند انجام شود، تا روند ترخیص سریع‌تر انجام شود. به‌عنوان مثال واردکننده باید بداند که کالا را از کدام مرز وارد کند تا راحت‌تر باشد و زمان کمتری ببرد.

وضعیت واردات کاغذ از کشور ترکیه 

امروزه به‌دلیل توجه به منابع طبیعی و جنگل، از قطع درختان به‌صورت گسترده جلوگیری به عمل می‌آید که این امر منجر به رکود صنعت تولید داخلی کاغذ شده است. علاوه ‌بر این تولید کاغذ در داخل کشور به هزینه‌های بالایی نیاز دارد که اغلب تولیدکنندگان داخلی از پس آن بر نمی‌آیند. به‌دلیل همین مسائل صرایط به‌گونه‌ای شده است که امروزه انواع کاغذ مورد نیاز کشور از کشورهایی که در این زمینه فعالیت خوبی دارند، وارد می‌شود. یکی از این کشورها ترکیه است که هم از نظر جغرافیایی به ایران نزدیک است و هم به‌علت روابط تجاری و بازرگانی مناسب با ایران، فرآیند واردات از این کشور با سرعت ‌بالایی انجام می‌شود‌.

مجوزهای لازم برای واردات کاغذ از کشور ترکیه

ترکیه از مهم‌ترین کشورهای صادرکننده‌ی انواع کالاها از جمله کاغذ، به ایران است که از مسیرهای گمرکی خاصی این کار انجام می‌شود. از مواردی که باید در فرآیند واردات به آن توجه کرد بسته‌بندی درست محموله و اقلام داخل آن است. گفتنی است پلیس‌ کشور ترکیه اجازه‌ی باز کردن بسته‌بندی کالای صادراتی را ندارد، مگر در مواردی که به کالای مشکوک یا غیر قانونی برخورد نماید. برای واردات هر کالا از هر کشوری به مجوز قانونی نیاز است که اخذ این مجوزها برای افراد به‌طور شخصی دشوار و حتی گاهی غیر ممکن است، به همین جهت همواره کمک گرفتن از افراد متخصص، مشاوران و شرکت‌های بازرگانی معتبر در این زمینه توصیه می‌شود. خبر خوب این است که علاقه‌مندان به واردات کاغذ از ترکیه می‌توانند از طریق شرکت ال‌یُل به‌شیوه‌ای آسان و بدون دردسر اقدام به این عمل نمایند. 

نتيجه‌گیری

امروزه واردات کالا از جمله واردات کاغذ در کشور ما بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به‌دلیل توجه به محیط‌ زیست و منع قطع درختان و همچنین هزینه‌های بالای تولید کاغذ در کشور عمل صنعت تولید کاغذ رونقی ندارد. به همین منظور بازرگانان زیادی تمایل دارند تا کاغذ را از کشورهای خارجی وارد کنند، زیرا با شرایط کنونی و وجود تقاضا در بازار این کار موجب دستیابی به سود بسیار خوبی خواهد شد. یکی از کشورهایی پیشرو در صنعت کاغذ، کشور ترکیه است که واردات کالا از ترکیه به ایران به سه حالت زمینی و دریایی و هوایی صورت می گیرد. نکته‌ی مهم اینجا است که برای فعالیت در زمینه‌ی واردات نمی‌توان به‌طور شخصی اقدام نمود و برای سرعت‌بخشی و تسهیل در امور، لازم است از شرکت های معتبر در این زمینه کمک گرفته شود. یکی از این شرکت‌ها، شرکت بازرگانی ال‌یُل است که به واردات کاغذ و استانداردهای گمرکی آگاهی کامل دارد. حال به نظر شما آینده‌ی واردات کاغذ از ترکیه چگونه پیش خواهد رفت و به‌مرور زمان تقاضا در این زمینه کاهش خواهد یافت یا با افزایش بیشتری روبه‌رو خواهد شد؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

ترخیص کالا چند روز طول می‌کشد؟

ترخیص کالا فرآیندی زمان‌بر است و اگر از طریق شرکت‌های حرفه‌ای اقدام کنید این پروسه زودتر سپری می‌شود؛ البته این موضوع به مرزی که کالا از طریق آن به کشور وارد می‌شود هم بستگی زیادی دارد. 

ادامه مطلب
هزینه‌های واردات کاغذ چگونه حساب می‌شود؟

کاغذ نیز مانند هر کالای وارداتی دیگر تعرفه‌ی خاص خود را دارد که باید قیمت روز آن را از سایت گمرک استعلام نمود و یا از شرکت‌های فعال در این زمینه پرس‌وجو کرد. در این راستا می‌توانید هر لحظه به‌راحتی با برقراری تماس با شرکت ال‌یُل اطلاعات لازم را در

ادامه مطلب
درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست