خرید ملک در ترکیه بهتر است یا گرجستان ؟ [+۷ نکته مشاوره ای کاربردی]

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

خرید ملک در ترکیه بهتر است یا گرجستان

خرید ملک در ترکیه بهتر است یا گرجستان ؟ [+۷ نکته مشاوره ای کاربردی]

تا به حال به خرید ملک در کشوری به جز ایران فکر کرده‌اید؟ با خود اندیشده‌اید که قیمت‌ها در کدام کشور بالاتر و کدام یک پایین‌تر است؟ حتما شما هم به این فکر افتاده‌اید که مخارج در کدام کشور کمتر است. لابد برای شما هم مهم است که در کشوری زندگی کنید که فرهنگ نزدیکی به فرهنگ ما داشته باشد. در ذهنتان کدام شهرهای ترکیه و یا گرجستان برای زندگی نقش‌ بسته‌اند؟ با توجه به وضعیت اقتصادی خود کدام را انتخاب می‌کنید؟ با ما همراه باشید تا در ادامه این دو کشور و موقعیت‌های مختلف در آن را مقایسه کنیم و متوجه شویم خرید ملک در ترکیه بهتر است یا گرجستان. ال یل با بیشتر از چهل سال سابقه در امور واردات از ترکیه در خدمت شما بازرگانان محترم خواهد بود.

فهرست مقاله:

  • مقایسه قیمت خانه در ترکیه و گرجستان.
  • مقایسه مخارج زندگی در ترکیه و گرجستان.
  • مقایسه اعتبار پاسپورت ترکیه و گرجستان.
  • مقایسه واحد پول ترکیه و گرجستان.
  • مقایسه زبان و فرهنگ ترکیه و گرجستان.
  • مقایسه موقعیت جغرافیایی ترکیه و گرجستان.
  • معرفی شهرهای قابل اسکان ترکیه و گرجستان.
  • خرید ملک در ترکیه بهتر است یا گرجستان.
خرید ملک در ترکیه بهتر است یا گرجستان

مقایسه قیمت خانه در ترکیه و گرجستان

خرید ملک در ترکیه یا گرجستان بحث داغ این روزها بین مردم است. حالا می‌خواهیم قیمت ملک در ترکیه را با قیمت ملک در گرجستان مقایسه کنیم. اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که با خرید ملک در هر کدام از این کشورها می‌توانید اقامت دائم آن کشور را بگیرید که این نکته برای ما ایرانیان گزینه‌ی بسیار جذاب و قابل تاملی است.

اگر بخواهید در گرجستان ملک بخرید، می‌توانید یک سال اقامت موقت بگیرید. در صورتی که اگر بخواهید این اقامت موقت را به اقامت دائمی تبدیل کنید باید حدود چهل هزار دلار سرمایه گذاری کنید. در کشور گرجستان قیمت ملک در شهرهای مختلف متفاوت است.

قیمت ملک در ترکیه بالاتر از قیمت ملک در گرجستان است. شما می‌توانید در کشور ترکیه با هر مبلغی ملک بخرید و اقامت موقت بگیرید. بعد از حضور شما به مدت پنج سال در ترکیه اقامت شما به تبدیل به اقامت دائمی خواهد شد. اما راهی دیگر نیز وجود دارد شما می‌توانید با سرمایه گذاری حدود دویست و پنجاه هزار دلار در ترکیه، اقامت دائم بگیرید و البته پاسپورت خود را بین سه تا پنج ماه دریافت کنید. شما بعد از سه سال اجازه‌ی این را خواهید داشت که ملک را بفروشید. در نظر داشته باید که قیمت ملک به دلیل تقاضای زیاد در ترکیه همواره رو به افزایش است اما در گرجستان قیمت ملک به این صورت بالا نمی‌رود و تقریبا ثابت است. در جواب این سوال که خرید ملک در ترکیه بهتر است یا گرجستان، اگر می‌خواهید سرمایه‌ی شما افزایش پیدا کند، بهتر است کشور ترکیه را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : مقایسه خرید ملک در دبی و ترکیه ; کدام کشور بهتر است ؟

مقایسه مخارج زندگی در ترکیه و گرجستان

هزینه‌ها و مخارج زندگی در ترکیه و گرجستان تقریباً یکسان است و این دو کشور از نظر هزینه‌ها تفاوت خاصی با هم ندارند. جاذبه‌های توریستی ترکیه قابل توجه است و در سال‌های اخیر ترکیه توریست پذیرتر بوده است؛ به همین دلیل کشور ترکیه از نظر اقتصادی رشد بیشتری کرده است. شرکت ال یل با فعالیت هلدینگ تمامی خدمات مورد نظر شما را از گرفتن پروفرما تا تحویل در کارخانه، جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان شما را مدیریت می‌کند.

مقایسه اعتبار پاسپورت ترکیه و گرجستان

پاسپورت گرجستان در رتبه چهل و نهم است و پاسپورت ترکیه در رتبه‌ پنجاه و یکم قرار دارد. مردم کشور گرجستان می‌توانند بدون دریافت ویزا به کشورهای عضو معاهده‌ی شینگن سفر کنند. و این امتیازی بسیار خوبی محسوب می‌شود. کسانی که پاسپورت ترکیه را دارند می‌توانند به شصت کشور سفر کنند و ویزای فرودگاهی چهل کشور را بگیرند. پس امتیاز و اعتبار پاسپورت گرجستان بالاتر از اعتبار پاسپورت کشور ترکیه است.

بیشتر بخوانید : واردات کاغذ از ترکیه و قوانینی که باید جدی بگیرید

مقایسه واحد پول ترکیه و گرجستان

واحد پول کشور ترکیه لیر است. هیچ کدام از کشورهای ترکیه و گرجستان هنوز جزو کشورهای اتحادیه‌ی اروپا محسوب نمی‌شود پس واحد پول کشور گرجستان نیز یورو نیست. واحد پول کشور گرجستان لاری می‌باشد. قیمت هر لاری حدودً ۸۰۰۰ تومان و قیمت هر لیر حدوداً ۳۰۰۰ تومان است. به نظر شما خرید ملک در ترکیه بهتر است یا گرجستان؟

مقایسه زبان و فرهنگ ترکیه و گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان، زبان گرجی است. البته مردم به زبا‌ن‌های ارمنی، روسی و آذری نیز صحبت می‌کنند. در ترکیه اکثر مردم ترکی صحبت می‌کنند و حتی از زبان انگلیسی هم به ندرت استفاده می‌شود. فرهنگ ترکیه شباهت زیادی به فرهنگ ایران دارد. البته در کشور ترکیه مهاجر زیاد است و طبیعتاً شاهد فرهنگ‌های گوناگونی خواهید بود. کشور گرجستان فرهنگی بسیار غنی دارد. آنها بسیار اهل خانواده، مهمان‌نواز و اهل معاشرت هستند. مردم در کشور گرجستان اکثر شب‌ها دور هم جمع می‌شوند و شام صرف می‌کنند. مردم گرجستان شباهت بیشتری به ایرانیان دارند. شرکت ال یل با حضور فعال در بازارهای بین‌المللی در امور صادرات و واردات در طی چهل سال جهت تسهیل دغدغه‌های شما در هر مرحله کنارتان شما خواهد بود.

مقایسه موقعیت جغرافیایی ترکیه و گرجستان

برای ورود به خاک ترکیه نیازی به ویزا ندارد اما برای ورود به خاک گرجستان باید ویزای رفت و برگشت تهیه کنید. با وسیله نقلیه شخصی می‌توان از مرزهای سرو، بازرگان و رازی به کشور ترکیه رفت. در تابستان مرز سرو پرطرفدارتر است. مرز بازرگان خیلی پر تردد است زیرا این مرز شبانه‌روز باز است. اگر بخواهید با وسیله نقلیه شخصی به کشور گرجستان بروید، باز هم باید بگوییم که مرز بازرگان انتخاب مناسبی است. بعد از عبور از کشور ترکیه به پایتخت گرجستان یعنی شهر زیبای تفلیس می‌رسید. البته مرز آذربایجان و مرز ارمنستان هم راه‌های دیگری برای رسیدن به گرجستان هستند.

معرفی شهرهای قابل اسکان ترکیه و گرجستان

دربین شهرهای کشور ترکیه، استانبول از نظر رفاهی و توریستی شهر بسیار خوبی است. شهری شلوغ که پر از مغازه‌های مختلف است و رستوران‌های بسیار خوبی دارد. اگر قصد بیزینس و کسب و کار دارید، شهر آنکارا را انتخاب کنید. آنتالیا نیز گزینه‌ی مناسبی است که شاید به خاطر ساحل زیبایش بسیار توریستی و جذاب است. اگر می‌خواهید در گرجستان زندگی کنید، تفلیس بهترین انتخاب است. تفلیس شهری زیبا است که چندان شلوغ نیست و می‌توان با آرامش در آن زندگی کرد. تفلیس دو بخش مدرن و قدیمی دارد که هر کدام از این دو، زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. زوگدیدی نیز شهری متفاوت است که پر از موزه‌های جذاب می‌باشد. سواحل دریای سیاه و شهر باتومی نیز در حال توسعه هستند و قابل توجه توریست‌ها قرار گرفته‌اند. 

بیشتر بخوانید : صفر تا صد واردات چمدانی از ترکیه

خرید ملک در ترکیه بهتر است یا گرجستان؟

در کشور گرجستان قیمت ملک در چهار، پنج سال گذشته ثابت مانده است و روند صعودی نداشته است. بازار ساخت و ساز داغ است و آپارتمان‌های خالی از سکنه کم نیستند. روند قیمت ملک در ترکیه در چهار، پنج سال گذشته صعودی بوده است. تقاضای آپارتمان بسیار زیاد است پس این روند افزایشی بی‌علت نیست. پس اگر در کشور گرجستان ملک بخرید احتمالا روند صعودی نخواهد داشت؛ درست برخلاف کشور ترکیه. شرکت ال یل با کادری متخصص در امور واردات، ترخیص و گمرک، شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی خواهد کرد. 

نتیجه گیری

با توجه به مقاله‌ای که خواندید، حالا می‌توانید کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید. ما سعی کردیم به مهم‌ترین جوانب بپردازیم. حالا می‌دانید که کدام کشور در کدام زمینه قوی‌تر است و برای شما کاربرد بیشتری دارد. با خواندن این مقاله انتخاب برای شما راحت‌تر شده است. شما از بین کشور ترکیه و کشور گرجستان کدام را برای زندگی انتخاب می‌کنید؟

سوالات متداول
حمل و نقل در گرجستان چگونه است؟

اصلی‌ترین وسیله‌ی تردد اتوبوس است. اتوبوس‌ها در همه جا قابل دسترس هستند.

ساخت و ساز در کشور گرجستان سرمایه گذاری مناسبی است؟

ساخت و ساز در این کشور بدون شک بهترین و امن‌ترین نوع سرمایه گذاری است.

امکان تحصیل رایگان در کشور ترکیه وجود دارد؟

خیر برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه باید شهریه بپردازید؛ مگر اینکه بورسیه‌ی تحصیلی داشته باشید.

با اجاره کردن ملک در کشور ترکیه می‌توان اقامت گرفت؟

اگر در کشور ترکیه خانه‌ای اجاره کنید می‌توانید اقامت یک ساله‌ی این کشور را بگیرید.

درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست