مقایسه خرید ملک در دبی و ترکیه ; کدام کشور بهتر است ؟

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

خرید ملک در ترکیه

مقایسه خرید ملک در دبی و ترکیه ; کدام کشور بهتر است ؟

شهر استانبول در کشور ترکیه و شهر دبی در کشور امارات، از آن دسته مکان‌ها اند که در نظر مردم کشورمان ایران، مقصد مناسبی برای سفر، گردشگری، مهاجرت و ... هستند. حال اگر کسی بخواهد به یکی از این شهرها سفر کرده و در آنجا ملکی تهیه سازد، کدام یک بین این دو انتخاب بهتری خواهد بود؟ باید به این موضوع توجه داشت که بررسی موقعیت مناسب تهیه ملک، بستگی به عوامل زیادی دارد که آن شهر و کشور روی آن تاثیرگذار است. این شرایط و عوامل می‌توانند شامل مکان‌های توریستی، موقعیت‌های فرهنگی، آداب و رسوم و مذهب، آب و هوا، وضعیت معیشت، درآمد و خرج، وضعیت آموزشی، شغل و ... باشند. پس می‌توان نتیجه گرفت که شرایط گوناگون یک منطقه قطعا بر زندگی در آن‌جا تاثیر دارد پس باید برای پرسش خرید ملک در دبی بهتر است یا ترکیه؟ ، موضوعات مختلفی را بررسی کرد. در ادامه این مقاله از مجموعه ال یل، به بررسی و مقایسه شرایط مختلف ترکیه و دبی، جهت خرید ملک در ترکیه خواهیم پرداخت.

سرفصل‌های مقاله:

  • مقایسه انواع مکان‌های توریستی دبی و ترکیه
  • مقایسه شرایط فرهنگی و مذهبی دبی و ترکیه
  • مقایسه شرایط اقلیمی و آب و هوایی دبی و ترکیه
  • مقایسه میزان درآمد سرانه در کشورهای دبی و ترکیه
  • مقایسه هزینه‌های زندگی دبی و ترکیه
    • مقایسه هزینه های خدمات درمانی در دبی و ترکیه
    • مقایسه هزینه تحصیل در دبی و ترکیه
    • مقایسه هزینه خوراک در دبی و ترکیه
    • مقایسه هزینه حمل و نقل در دبی و ترکیه
  • مقایسه نرخ بیکاری در دو کشور دبی و ترکیه
  • مقایسه نرخ امید به زندگی در دو کشور دبی و ترکیه

مقایسه انواع مکان‌های توریستی دبی و ترکیه

به طور کلی، ترکیه و دبی از پربازدیدترین سرزمین‌هایی هستند که در اطراف ایران قرار دارند. هر دو دارای جاذبه‌های گردشگری هستند که سالانه تعداد زیادی توریست را از سر تا سر جهان به خود جذب می‌کنند. 

برخی از از جاذبه‌های گردشگری ترکیه:

  • دلفیناریوم استانبول
  • برج گالاتا
  • ویالند
  • قلعه دختر
  • مسجد سلیمانیه
  • مسجد آبی
  • پل بسفر
  • آب انبار قصر سلطنتی
  • میدان هیپودروم استانبول
  • نواحی ساحلی

برخی از جاذبه‌های گردشگری توریستی دبی:

  • برج خلیفه
  • آکواریوم دبی
  • آب نمای دبی
  • پیست اسکی
  • پارک آبی وایلد وادی و آتلانتیس
  • مسجد جمیرا

به طور کلی ترکیه دارای سوژه‌های گردشگری بیش‌تری به نسبت دبی می‌باشد.

بیشتر بخوانید : واردات کاغذ دیواری از ترکیه، هر آنچه که برای واردات کاغذ دیواری از ترکیه باید بدانید

مقایسه شرایط فرهنگی و مذهبی دبی و ترکیه

دبی شهری در امارات است. کشوری مسلمان که همچون ایران بر پایه دین اسلام است. در دبی مساجد نیز وجود دارند که یکی از زیباترین آن‌ها مسجد جمیرا است.

ترکیه هم دارای جمعیتی است که اعتقاداتی برپایه ادیان مختلفی دارند. از طرفی بیش‌تر جمعیت ترکیه مسلمان اند اما مساجد، عبادتگاه‌ها و کلیساهایی که در این کشور و شهرهایش وجود دارد نمایانگر احترام و با ارزش بودن اعتقادات دیگران و ادیان مختلف است.

در زمینه فرهنگی، می‌دانیم که موقعیت جغرافیایی مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه در دبی، به دلیل موقعیت دارای فرهنگ عرب و تلفیق اسلام است. این فرهنگ با پیشرفت و تمدن توام بوده و عصری نو در فرهنگ را به جریان در آورده.

ترکیه نیز به دلیل نزدیکی به اروپا، فرهنگی تلفیقی از آسیا و اروپا دارد. از این رو نیز برای اکثریت جمعیت حاضر در مناطق این کشور از لحاظ فرهنگی سازگاری دارد.

مقایسه شرایط اقلیمی و آب و هوایی دبی و ترکیه

شرایط آب و هوایی نه تنها هم در جذب گردشگر برای مکان‌های توریستی موثر است، بلکه برای کسانی که قصد تهیه ملک را نیز دارند نیز حائز اهمیت می‌باشد. برای مثال، کشور ترکیه و شهری نظیر استانبول به طور رایج و معمولی آب و هوایی معتدل و دلچسب دارند و در آن می‌توان آب و هوای مدیترانه ای را حس کرد. اما این هوا به شکل یکنواخت نخواهد بود و گاهی هم می‌توان آب و هوای گرم و اقیانوسی را نیز در این مناطق تجربه نمود.

در دبی هم، آب و هوا به شکل گرم و خشک بیابانی است. میانگین بارش نیز به شکل کلی با توجه به منطقه جغرافیایی کم است. در دبی، بیش‌تر روزها آفتابی است از همین روز خیلی از افراد به دلیل آفتاب خوب دبی، برای گردشگری به این شهر مراجعه می‌کنند. اما به نظر می‌رسد ماندگاری طولانی تر در این مکان کمی طاقت فرسا باشد.

ترکیه در تمام فصول سال از لحاظ جذب توریست و شرایط زندگی قوی است. بهترین فصل‌ها نیز برای گردشگری در ترکیه و شهرهایش بهار و پاییز می‌باشد. در فصل تابستان هم بیش‌ترین میزان گردشگر را به خود جذب می‌کند. 

بهترین زمان برای گردشگران دبی نیز ماه دسامبر تا مارس یعنی آذر تا اواسط فروردین ماه می‌باشد. چرا که گرمای هوا به شکل کم‌تری می‌تواند برای برخی افراد آزار دهنده باشد.

بیشتر بخوانید : واردات لباس از ترکیه با 8 گام ساده که باورتان نمیشود!

مقایسه میزان درآمد سرانه در کشورهای دبی و ترکیه

تهیه ملک و زندگی در یک کشور و شهر به خیلی چیزها وابسته است که باید آن‌ها را بررسی نمود. یکی از مهم‌ترین و قابل توجه ترین معیارها، میانگین میزان درآمد مردم آن کشور در طی یک سال است. بر اساس آمارهای تقریبی موجود که از سال ۲۰۱۷ میلادی موجود است، سرانه داخلی درآمد ترکیه چیزی حدود ۲۷ هزار دلار می‌باشد. این موضوع در حالی است که همین سرانه داخلی درآمد در دبی طی یک سال چیزی حدود ۶۸ هزار و ۶۰۰ دلار است. هرچند که این آمارها باید بروز شده و مورد بررسی تخصصی تری قرار بگیرند، با این حال می‌توان پی برد که زندگی در دبی به نسبت ترکیه رفاه بیشتری را برای ساکنین به ارمغان خواهد آورد.

مقایسه هزینه‌های زندگی دبی و ترکیه

یکی دیگر از موضوعات قابل توجهی که برای سکنا گزیدن در یک شهر و کشور قابل توجه است بررسی هزینه‌های زندگی است که یک شخص و یا خانواده ملزم به پرداخت آن‌ها در طی زندگی در ازای استفاده از گروهی از خدمات و امکانات می‌باشند. این هزینه ها به یک زمینه خاص اختصاص ندارند و به بخش‌های گوناگون نظیر تحصیل، خدمات درمانی، خورد و خوراک و حمل و نقل تقسیم می‌شوند. در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • مقایسه هزینه‌های خدمات درمانی در دبی و ترکیه

در دبی، سیستم پزشکی بسیار مجربی مشغول به کار است که با توجه به خدمات ارائه شده هزینه‌های معقولی دریافت می‌شود. تحت شرایطی متفاوت بیمه‌های گوناگونی نیز وجود دارد که می‌تواند هزینه درمان را تا حدودی پایین آورد.

صنعت و سیستم پزشکی در ترکیه شهرت بالایی دارد از همین رو خدمات پزشکی خوبی به بیماران مقیم و شهروندان ارائه می‌گردد. به طور کلی، هزینه پزشکی و درمان در ترکیه به نسبت دبی کمتر است که در مقایسه بین این دو یک ویژگی مثبت برای ترکیه محسوب می‌شود. با توجه به بیمه‌های گوناگونی که در ترکیه ارائه می‌شوند نیز هزینه درمان در برخی بیمارستان‌های دولتی ترکیه رایگان است!

  • مقایسه هزینه‌ تحصیل در دبی و ترکیه

طبق روال منطقی و عادی، در کشور ترکیه تحصیل به صورت مراکز دولتی و خصوصی صورت می‌گیرد که هردو هزینه ای را به عهده افراد می‌گذارند. هرچند هزینه تحصیل در مراکز دولتی به نسبت خصوصی کمتر است اما به طور کلی هزینه‌ها برای افراد به شکلی معقولی تمام خواهد شد.

در دبی امکان تحصیل رایگان برای افراد بومی وجود دارد اما مقیم‌های امارات و دبی نمی‌توانند به صورت کلی از تحصیل رایگان استفاده کنند و باید هزینه‌هایی تقریبا زیاد را پرداخت سازند که هرچند هزینه‌ها باز هم بسته به مراکز تحصیلی می‌توانند قیمتی متفاوت را به همراه داشته باشند.

  • مقایسه هزینه خورد و خوراک در دبی و ترکیه

می‌توان گفت در دبی هزینه خورد و خوراک تقریبا گران است. چرا که دبی شهری است که اغلب کالاها به ویژه مواد غذایی آن وارداتی می‌باشد پس هزینه‌ها برای استفاده کنندگان نیز بالاتر می‌رود. باید توجه داشت که مراکز بسیار زیادی برای خرید مواد غذایی و یا صرف غذا وجود دارد که با توجه به نوع آن‌ها قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌گردد. برای مثال و طبق منطق قیمت خرید و تهیه غذا از مراکز لوکس به مراتب بیشتر از مراکز معمولی است.

ترکیه تولید کننده و صادر کننده خوبی است. اما از آنجا که تهیه مواد غذایی بر پایه و اساس مواد اولیه با کیفیت داخلی است باز هم می‌تواند قیمت‌های مختلف و شرایط مختلف را در قیمت تمام شده برای افراد متفاوت سازد. 

  • مقایسه هزینه حمل و نقل در دبی و ترکیه

خدمات حمل و نقل در ترکیه شامل مترو، دولموش، خودروی سواری و تاکسی، اتوبوس و تواموا می‌باشد که به طور کلی با وجود زمینه گردشگری زیاد، هزینه‌های حمل و نقل به شکل مناسبی برای افراد تمام می‌شود.

در دبی نیز، وسایل حمل و نقل به مراتب و در مقایسه با ترکیه قیمت بیشتری را از افراد دریافت می‌کنند که گاها می‌تواند غیرمنطقی به نظر برسد.

مقایسه نرخ بیکاری در دو کشور دبی و ترکیه

بر اساس آمار کلی ای که در سال ۲۰۲۰ ارائه گشت، نرخ بیکاری در کشور ترکیه با درصدی در حدود ۱۲.۹۴ درصد همراه بود. با توجه به این که کشور ترکیه در زمینه پیشرفت و انواع صنعت تازه کار بوده و در حال رشد است این آمار رقمی مناسب می‌باشد که به مراتب بهتر نیز می‌شود.

در همین آمار نیز آورده شده که در دبی و کشور امارات نرخ بیکاری در حدود ۲.۴۵ درصد دارد که به نسبت یک سال گذشته ۰.۰۵ درصد بیش‌تر شده است. پس طبق نتیجه، نرخ بیکاری در دبی به مراتب کمتر از ترکیه می‌باشد و فرصت شغلی بیش‌تر است.

بیشتر بخوانید : آیا رزین اپوکسی بو دارد ؟ [راهنمای 100% تضمینی]

مقایسه نرخ امید به زندگی در دو کشور دبی و ترکیه

در زمینه امید به زندگی بر طبق آمار نیز امارات در مقایسه با ترکیه بهتر عمل کرده است. این آمار می‌گوید که درصد امید به زندگی در ترکیه بین مردان ۷۳ و در بین زنان ۷۸ درصد است. این در حالی است که در دبی امید به زندگی در بین مردان ۷۸ و در بین زنان ۸۰ درصد می‌باشد.

نتیجه گیری

دبی و ترکیه هردو از کشورهای با موقعیت مناسب برای زندگی و گردشگری هستند و تهیه ملک در آن‌ها وابسته به شرایطی گوناگون است که به آن‌ها پرداختیم. با این تفاسیر از نظر کل ترکیه به نسبت دبی در نگاه کلی می‌تواند انتخاب مناسب تری برای تهیه ملک باشد. مجموعه ال یل از قدیمی ترین زمینه‌ها در تهیه ملک در کشور ترکیه و یا حتی واردات از ترکیه می‌باشد. اطلاعات مورد نیاز خودتان را از طریق وبسایت و راه‌های ارتباطی با مجموعه ال یل به دست آورید.

سوالات متداول
چه کسانی شرایط خرید ملک در ترکیه را دارند؟

طبق قانون تصویب شده، تمامی ایرانیان مجاز به خرید ملک در ترکیه می‌باشند. تنها شرط نیز داشتن سن قانونی ۱۸ سالی الی ۶۵ سال است. افراد بالای ۶۵ سال نیز باید تستی مبنی بر سلامت عقل و ذهن بدهند تا مجاز گردند.

آیا با تحلیل‌های صورت گرفته دبی محل مناسبی برای تهیه ملک نیست؟

خیر! در این مقاله صرفا به مقایسه ترکیه با دبی و شرایط تهیه ملک و رفع نیازهای کلی در این دو موقعیت بررسی شد. دبی نیز یکی از بهترین کشورها برای تهیه ملک و زندگی و یا حتی گردشگری می‌باشد. اما ترکیه موقعیت بهتری را شامل می‌شود.

درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست