راهنمای جامع مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه [ + ۷ توصیه کاربردی ]

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

مزایای خرید ملک در ترکیه

راهنمای جامع مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه [ + ۷ توصیه کاربردی ]

در ماه‌های اخیر  موضوع خرید ملک در ترکیه یکی از موضوعات روز است. می‌دانید که بازار خرید ملک در ترکیه بسیار گرم است. ایرانیان زیادی به دلایل متعددی که یکی از مهم‌ترین آنها اخذ اقامت ترکیه است، در شهرهای مختلف ترکیه ملک خریداری می‌کنند. اما با چه شرایطی و چگونه؟ شما از مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه را می‌دانید؟ خطرات خرید ملک در ترکیه چه هستند؟ آیا امکان کلاهبرداری وجود دارد؟ ارزش ملک در ترکیه بالا می‌رود؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا جواب سوال‌های متعدد خود را بگیرد و متوجه شوید مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه چه چیزهایی هستند. بازرگانان گرامی واردات از ترکیه را به شرکت ال یل بسپارید. شرکت ال یل با بیش از چهل سال سابقه در زمینه واردات و صادرات به شما اطمینان می‌‌دهد که کالای مورد نیاز شما را در اسرع وقت برای شما خریداری خواهد کرد.

سرفصل های مقاله

  • معایب خرید ملک در ترکیه
  • خطرات خرید ملک در ترکیه
  • آژانس‌ های مسافرتی واسطه
  • امکان کلاهبرداری
  • واسطه های ایرانی
  • املاک‌های محلی در ترکیه
  • شرکت‌های حقوقی
  • مزایای خرید ملک در ترکیه
  • ارزش بالای ملک در ترکیه
  • اخذ اقامت ترکیه
  • قیمت بالاتر از املاک ایرانی
  • هزینه زندگی پایین

معایب خرید ملک در ترکیه


اگر واقع بین باشید می‌توانید متوجه شوید که خرید ملک در ترکیه علاوه بر مزایای بسیار ارزنده مانند ارزش بالای ملک در این کشور و اخذ اقامت در ترکیه، معایب و مشکلاتی نیز خواهد داشت. معایبی که ممکن است سر راه شما قرار بگیرد. با هم مشکلات خرید ملک در ترکیه را مرور می‌کنیم تا نسبت به خرید ملک در ترکیه آگاهی کامل کسب کنید. اگر ملکی که قصد خریداری آن را دارید، ناقض قوانین ترکیه باشد، قرارداد خرید ملک باطل خواهد بود. اگر هنگام خرید ملک در ترکیه در مدارکی که به اداره‌های مربوطه می‌دهید، مجوز پایان کار نباشد قرارداد شما باطل است. یکی از معایب خرید ملک در ترکیه این است که خرید ملک باید فقط توسط کشورهای مجاز مد نظر ترکیه باشد؛ البته ایران جزو کشورهای مجاز محسوب می‌شود. کشور ترکیه توریست پذیر است اما مردم ترکیه در زبان انگلیسی قوی نیستند و معمولا با زبان ترکی خودشان صحبت می‌کنند؛ پس همواره باید مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشید که سرتان کلاه نگذارند. شرکت ال یل با بیش از چهل سال تجربه در امور تجارت، حمل و نقل و ترخیص کالا در خدمت شما بازرگانان گرامی است. ما کلای شما را در اسرع وقت ترخیص خواهیم کرد. 

خطرات خرید ملک در ترکیه

افراد سود جو و کلاهبردار از عدم آگاهی شما نسبت به قوانین کشور ترکیه سوء استفاده میکنند. به همان نسبتی که خرید ملک در ترکیه روند افزایشی دارد، تعداد افراد سودجو و شرکت‌های فرصت طلب نیز افزایش پیدا کرده است. از داخل ایران گرفته تا داخل کشور ترکیه همواره افراد سودجو خطرات بسیار جدی برای خرید ملک در ترکیه محسوب می‌شوند. شرکت ال یل خدماتی مانند واردات به ایران و واردات از ترکیه را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید : خرید خانه در ترکیه چند لیر است ؟

آژانس‌ های مسافرتی واسطه

شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی بسیار زیادی در ایران وجود دارد که می‌گویند ما واسطه‌ هستیم؛ یعنی ادعا می‌کنند که شغلشان خرید و فروش ملک در ترکیه است و می‌توانند برای شما در ترکیه ملک خریداری می‌کنند. حتما باید این موضوع را بدانید که این شرکت‌ها معمولا مجوزی برای انجام این کار ندارند. آگاه باشد که شغل آژانس مسافرتی و شرکت‌های توریستی، خرید و فروش ملک نیست بلکه شغل آنها فقط در زمینه سفر و گردشگری است. حواستان را جمع کنید که این شرکت‌های مسافرتی شما را اغفال نکنند. 

امکان کلاهبرداری

خرید ملک در ترکیه ارزان تر از خرید ملک در ایران است اما نرخ تقریبی آن در تمام شهرهای ترکیه کاملا مشخص است و با کمی تحقیق می‌توانید متوجه قسمت هر نوع ملکی در هر شهری شوید. اگر هنگام جستجوی ملک برای خرید، با ملکی بیش از حد ارزان برخورد کردید، برای خرید اقدام نکنید. حواستان را جمع کنید و به این فکر کنید که چرا این ملک بیشتر از حد معمول ارزان است. ممکن است آن ملک سند رسمی و قانونی نداشته باشد! شاید مالیات آن ملک پرداخت نشده باشد! پس بهترین راه برای افراد سودجو و آژانس‌های جعلی املاک این است که آن ملک را با قیمت خیلی پایین‌تر به اتباع خارجی بفروشند که آگاهی کافی ندارد. 

واسطه های ایرانی

متاسفانه با افزایش خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان، واسطه های ایرانی مانند آژانس‌های املاک در ایران و شرکت‌های واسط نیز افزایش پیدا کرده‌اند. این واضح است که واسطه‌ ها درآمد خوبی دارند پس این آژانس‌های املاک در ایران هم مانند سایر واسطه ها به فکر سود خودشان هستند و چه سودی بیشتر از خرید و فروش ملک در ترکیه؟ این را بدانید که این گونه خرید ملک در ترکیه خیلی ریسک بالایی دارد و از معایب خرید ملک در ترکیه محسوب می‌شود. این آژانس‌های املاک و شرکت‌های واسطه می‌توانند تمام سرمایه‌ی شما را از بین ببرند. این آژانس‌های املاک فقط در صورتی مجاز به خرید و فروش ملک در ترکیه هستند که از دولت ترکیه مجوز برای انجام این کار داشته باشند. معمولا آژانس‌های املاک در ایران این مجوز را ندارند. 

بیشتر بخوانید : خرید ملک در ترکیه بهتر است یا گرجستان

املاک‌های محلی در ترکیه

آژانس‌های املاک در ترکیه نیز مانند آژانس‌های املاک در ایران عمل می‌کنند. این فکر را نکنید که اگر با آنها در ترکیه معامله کنید دیگر خطرات خرید ملک در ترکیه از ایران را ندارد. ایرانیان بی شماری خواهان خرید ملک در ترکیه هستند و این بهترین فرصت برای سو استفاده از آژانس‌های تقلبی فروش ملک در ترکیه است؛ آژانس‌هایی که مجوزی برای این کار ندارند و حتی بعد از گرفتن پول‌های هنگفت از مشتریان غیب می‌شوند و دست کسی به آنها نمی‌رسد. برای مشاوره در مورد واردات از ترکیه از مشاوره رایگان شرکت ال یل بهره‌مند شوید. 

شرکت های حقوقی

اگر تصور می‌کنید با سپردن کارهایتان برای خرید ملک در ترکیه به وکلای حقوقی از خطرات و معایب خرید ملک در ترکیه دور هستید، سخت در اشتباه می‌باشید. وکلای بسیاری در کشور ترکیه بدون داشتن مجوز مشغول کار هستند. یعنی اینکه پروانه و مجوز آنها جعلی است. پس رقبل از سپردن کارهایتان برای خرید خانه در ترکیه، با دقت پروانه وکالت او را بررسی کنید. حتما از شخصی آشنا با زبان ترکی که مورد اعتمادتان است کمک بگیرید. 

مزایای خرید ملک در ترکیه

از معایب خرید ملک در ترکیه گفتیم و مشکلاتی احتمالی آن را بررسی کردبم اما از مزایای خرید در ترکیه غافل نشوید. مزایای خرید ملک در ترکیه زیاد است و اگر بتوانید با مراقبت از سرمایه خود انتخاب صحیحی کنید برگ برنده دست شما است. اخذ اقامت ترکیه، بالا رفتن قیمت ملکی که در ترکیه خریداری کرده‌اید، اخذ پاسپورت از مزایای خرید ملک در ترکیه هستند. شرکت بین المللی ال یل با تخصص در امور بازرگانی به شما در این زمینه مشاوره می‌دهد. 

ارزش بالای ملک در ترکیه

قبل از خرید ملک در ترکیه باید این را بدانید که شما از این خرید سود خواهید کرد. با افزایش روزانه تعداد مهاجرین به کشور ترکیه و خرید ملک در این کشور، ارزش ملک در ترکیه رو به افزایش است یعنی ارزش ملکی که امسال می‌خرید تا سال بعد بالاتر می‌رود و ملک شما در ترکیه ارزشمندتر می‌شود؛ زیرا این کشور توریستی است و البته ایرانیان زیادی در آن ملک خریداری می‌کنند پس ما سالیان اخیر شاهد رشد قابل توجهی در زمینه ارزش ملک در ترکیه بوده‌ایم.

اخذ اقامت ترکیه

شاید بتوان گفت مهم‌ترین مزیت خرید ملک در ترکیه اخذ اقامت ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور است. پاسپورت ترکیه اعتبار بیشتری نسبت به پاسپورت ایران دارد. شما می‌توانید بدون ویزا تا سه ماه در کشور ترکیه اقامت داشته باشید. در این مدت می‌توانید به دنبال ملک مورد نیاز خود باشید. اگر می‌خواهید از طریق خرید ملک در ترکیه، اقامت در این کشور را بگیرید و شهروند ترکیه محسوب شوید، باید ملکی با ارزش بالاتر از 250 هزار دلار خریداری کنید و بعد از گذشت حدود سه ماه از خرید ملک پاسپورت و اقامت دائم ترکیه را دریافت خواهید کرد. 

قیمت بالاتر از املاک ایرانی


قیمت ملک در ترکیه نسبت به ایران بسیار پایین‌تر است. می‌توان گفت که قیمت ملک در ترکیه نیمی از قیمت ملک در تهران است. دولت ترکیه قیمت ملک را متعادل نگاه داشته است همین باعث شده که ایرانیان بسیاری به خرید ملک در ترکیه روی بیاورند زیرا هم داشتن ملک در آنجا ارزشمندتر است و هم می‌توانند با هزینه‌ی بسیار کمتری صاحب خانه در کشوری پیشرفته‌تر شوند. قیمت ملک در ترکیه را می‌توان به اقتصاد با ثبات این کشور مربوط دانست. 

بیشتر بخوانید : واردات لباس از ترکیه با هشت گام ساده

هزینه زندگی پایین

یکی از مزایای خرید ملک در ترکیه و زندگی کردن در ترکیه این است که هزینه زندگی در این کشور کم است. می‌توان گفت که زندگی در کشور ترکیه و هزینه تحصیل در این کشور پایین است. شما می‌توانید با هزینه‌های کم در ترکیه از نظر پوشاک، خوراک، تحصیل و رفت و آمد زندگی خوب و کم هزینه‌ای را در ترکیه داشته باشید. به شرکت ال یل تماس بگیرید تا شما را در زمینه واردات از ترکیه راهنمایی کنیم. 

نتیجه گیری

با هم مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه را خواندیم. خطراتی که ممکن است در خرید ملک در ترکیه پیش بیاید را مرور کردیم و می‌دانیم که باید مراقب کلاهبرادان و وکلا با پروانه‌های جعلی و شرکت‌های بدون مجوز خرید و فروش ملک در ترکیه باشیم. از مزایای خرید ملک در ترکیه مانند اخذ اقامت، با ارزش‌ شدن ملک شما، هزینه‌ی پایین زندگی در ترکیه و خرید ملک با قیمت پایین‌تر از ایران نیز گفتیم. حال شما چگونه و از طریقی اقدام به خرید ملک در ترکیه خواهید کرد؟

سوالات متداول (FAQ)

۱. بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی و یا خرید ملک کدام شهرها هستند؟

استانبول، آنکارا، ازمیر و آنتالیا شهرهای پرطرفداری هستند و هر کدام ویژگی‌های خود را دارند.

۲. قیمت خرید ملک در ترکیه چقدر است؟

بسته به نوع ملک و البته شهری که ملک را در آنجا خریداری می‌کنید، قیمت‌ها نیز متفاوت هستند. 

۳. می‌توان در ترکیه اقامت موقت هم گرفت؟

بله شما می‌توانید در شهرهای ترکیه اقامت موقت بگیرید.

4.به علت معایب خرید ملک در ترکیه از خرید خانه در ترکیه صرف نظر کنیم؟

خیر انواع خطرات خرید خانه در ترکیه را ذکر کردیم و شما با دانستن آنها می‌توانید از تمامی خطرات جلوگیری کنید. 

درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست