لاک رزین اپوکسی چیست ؟ [ + 7 نکته کاربردی به هنگام استفاده ]

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

آیا رزین اپوکسی بو دارد

لاک رزین اپوکسی چیست ؟ [ + 7 نکته کاربردی به هنگام استفاده ]

لاک رزین اپوکسی چیست ؟ [ + 7 نکته کاربردی به هنگام استفاده ]

حتما تا حالا نام رزین اپوکسی به گوشتان خورده است؟ نام رزین تزریقی را شنیده‌اید؟ شما می‌دانید لاک رزین اپوکسی چیست ؟ رزین اپوکسی را باید جزئی از رزین‌های دو جزئی که شامل پایه رزینی و هاردنر هستند، دانست. البته رزین اپوکسی در انواع تک جزئی و سه جزئی نیز تولید می‌شود. رزین اپوکسی در حقیقت ماده‌ای چسبناک و لزج است که به مرور زمان و البته گرما سفت و سخت می‌شود. رزین اپوکسی تزریقی از دو قسمت عمل آورنده و سخت شونده تشکیل می‌شود. این نوع رزین غلظت کمی نیز دارد. زمان عمل آوری آن نیز پایین است. می‌خواهیم با لاک رزین اپوکسی آشنا شویم. در این مقاله با لاک رزین اپوکسی، رزین تزریقی آشنا خواهیم شد و خواص شیمیایی و فیزیکی لاک رزین اپوکسی را متوجه می‌شویم. می‌خواهیم از ویژگی‌ها و کاربردهای لاک رزین اپوکسی بگوییم و به نکات ایمنی حین مصرف آن بپردازیم. ال یل در این مقاله قصد دارد شما را با خواص و ویژگی‌های جالب لاک رزین اپوکسی آشنا کند.

سرفصل های مقاله:

  • لاک رزین اپوکسی (ورنی اپوکسی) چیست ؟
  • خواص فیزیکی و شیمیایی لاک رزین اپوکسی
  • کاربردهای لاک رزین اپوکسی
  • ویژگی های لاک رزین اپوکسی
  • شیوه مصرف لاک رزین اپوکسی
  • وسایل و تجهیزات لازم برای کار با لاک رزین اپوکسی
  • نکات ایمنی حین مصرف لاک رزین اپوکسی

لاک رزین اپوکسی (ورنی اپوکسی) چیست ؟

لاک رزین اپوکسی یا همان ورنی اپوکسی در حقیقت پوششی شفاف است؛ که به آن اپوکسی شفاف نیز می‌گویند. لاک رزین اپوکسی یک محصول دو جزئی از رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمین می‌باشد. علت تفاوت لاک رزین اپوکسی با رنگ اپوکسی، شفاف بودن آن است. لاک رزین اپوکسی دارای چسبندگی قوی است. مقاومت این محصول از نظر شیمیایی و فیزیکی نیز بی نظیر است. از این محصول در انواع کفپوش های دکوراتیو به عنوان یک لایه پوشش محافظ و یا شفاف کننده در سطوح بتنی، سنگ، چوبی و حتی صنایع دستی استفاده می‌شود. نکته قابل توجه در مورد لاک رزین اپوکسی این است که علاوه بر شفافیت و مقاومت بالا، قبل شستشو نیز است. در ادامه بیشتر به خواص لاک رزین اپوکسی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید : راهنمای جامع مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه

خواص فیزیکی و شیمیایی لاک رزین اپوکسی

در مورد خواص شیمیایی لاک رزین اپوکسی باید گفت که لاک رزین اپوکسی مقاومت بسیار بالایی نسبت به آب دارد. این مقاومت بالا در برابر بنزین، مواد شیمیایی و روغن‌های هیدرولیک و البته مواد شیمیایی نیز وجود دارد. در مورد خواص فیزیکی باید بدانید که لاک رزین اپوکسی در مقابل سایش بسیار مقاوم است. لاک رزین اپوکسی در برابر شوک‌های مکانیکی مقاومت دارد. ضربه پذیری این محصول بسیار بالا می‌باشد و از خواص بسیار خوب آن به شمار می‌رود. خاصیت چسبندگی لاک رزین اپوکسی نیز از دیگر خواص بسیار مهم آن محسوب می‌شود.

کاربردهای لاک رزین اپوکسی

لاک رزین اپوکسی یکی از پر مصرف ترین و محبوب‌ ترین کفپوش‌ها در کف سازی مدرن به شمار می‌آید. از لاک رزین اپوکسی برای پوشش سطوح بتنی و کلا مصالح ساختمانی استفاده می‌شود. در ترک‌های سازه‌ی بتنی نیز می‌توان لاک رزین اپوکسی را تزریق کرد. یکی از کاربردهای لاک رزین اپوکسی این است که از آن به عنوان پرایمر برای ملات‌های ترمیمی و کفپوش‌ها  استفاده می شود. یکی از مصارف و کاربردهای لاک رزین اپوکسی استفاده از آن به عنوان چسب چند منظوره است. از لاک رزین اپوکسی برای سازه‌های دریایی، اتاق‌های تمیز و صنایع و تجهیزات الکترونیک نیز استفاده می‌شود. از لاک رزین اپوکسی برای کم شدن سرعت فرسایش بتن در برابر آلودگی‌ها و خوردگی‌های محیطی استفاده می‌شود تا در نهایت سطحی شفاف، زیبا و قابل شستشو به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید : خرید خانه در ترکیه چند لیر است ؟

ویژگی های لاک رزین اپوکسی

از مهمترین ویژگی های لاک رزین اپوکسی مقاومت بسیار بالای آنهاست. لاک رزین اپوکسی از محصول در برابر سایش نیز محفظت می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم لاک رزین اپوکسی مقاومت شیمیایی بسیار بالای آن است. جالب است بدانید که لاک رزین اپوکسی در برابر فشار زیاد نیز مقاومت خوبی دارد. لاک رزین اپوکسی نسبت به نفوذ آب و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. یکی از ویژگی‌های جالب لاک رزین اپوکسی قابلیت استفاده بدون درز یعنی یکپارچه می‌باشد. لاک رزین اپوکسی باعث می‌شود که سطح محصول تمیز و پاک بماند. شرکت ال یل بهترین‌ انواع لاک رزین اپوکسی را به کشور وارد می‌کند. به سایت ال یل مراجعه کنید و با کارشناس‌های مجرب ال یل در تماس باشید و از آنها راهنمایی بخواهید.

شیوه مصرف لاک رزین اپوکسی

می‌توان لاک رزین اپوکسی را روی سطوح متفاوتی مانند چوب، گچ، بتن، فلز و مواد دیگری به کار برد. با هم شیوه مصرف لاک رزین اپوکسی را می‌خوانیم. اول باید سطحی که می‌خواهید با لاک رزین اپوکسی بپوشانید را با دستگاه ساب و یا اسکراچر صاف و مسطح و یکدست کنید. مرحله‌ی بعدی برداشتن و تخلیه‌ی هر شکاف، شکستگی و یا ترکی است که روی سطح شما وجود دارد. بعد از آن حتما سطح خود را از هر گونه آلودگی از نوع چربی و گرد و خاک پاک کنید. این مرحله یعنی پاک سازی سطح بسیار مهم است. حالا در نهایت به استفاده کردن از پرایمر اپوکسی می‌رسید. کل سطح مورد نظرتان را با پرایمر اپوکسی بپوشانید و تمامی ترک‌ها، شکاف‌ها و شکستگی‌ها را با گروت اپوکسی پر کنید. حالا در مرحله‌ی آخر نوبت به لاک رزین اپوکسی می‌رسد. سطح شما آماده است تا لاک رزین اپوکسی روی آن پوشیده شود.

بیشتر بخوانید : خرید ملک در ترکیه بهتر است یا گرجستان ؟

وسایل و تجهیزات لازم برای کار با لاک رزین اپوکسی

برای پوشاندن سطح مورد نیاز با لاک رزین اپوکسی، نیاز به وسایل و تجهیزاتی دارید. برای مسطح کردن سطح از قلم مو و غلطک کمک بگیرید. لیسه شانه ای و غلتک هواگیری نیز لازم هستند. ال یل با کارشناسان مجرب و حرفه‌ای به شما بازرگانان محترم کمک خواهد کرد که اجناس خود را به راحتی وارد کنید.

نکات ایمنی حین مصرف لاک رزین اپوکسی

قبل از شروع کار از دستکش ایمنی و عینک استفاده کنید. سعی کنید از ماسک نیز استفاده کنید تا مشکلات تنفسی برایتان پیش نیاید. بهتر است در محیط باز این کار را انجام دهید زیرا استنشاق بخارات حلال آن خطرناک است. این ماده اشتعال زا است پس شما باید دور از حرارت و شعله مستقیم باشید.

نتیجه گیری

از ویژگی های لاک رزین اپوکسی شفافیت بسیار بالای آن است و به آن ورنی اپوکسی نیز می‌گویند. در مقاله‌ای که خواندیم متوجه شدیم که رزین اپوکسی چیست، لاک رزین اپوکسی چیست و رزین تزریقی چه می‌باشد. با کاربردها و مزایای لاک رزین اپوکسی آشنا شدیم. نحوه استفاده از آن را آموختیم و می‌دانیم که می‌توانیم از آن روی سطوح صاف فلز، چوب، بتن و سنگ استفاده کنیم. حال می‌دانیم که باید هنگام استفاده از این محصول چه نکاتی را رعایت کنیم و به چه تجهیزانی نیاز داریم.

کف آشپزخانه‌ای که رزین اپوکسی است برای مواد غذایی مضر می‌باشد؟ اگر مواد غذایی سهوا به زمین افتاد قابل استفاده است؟

وقتی رزین اپوکسی کاملا پخت می‌شود، آماده‌ی استفاده است و هیچ خطری مواد غذایی را تهدید نمی کند اما این حات فقط بعد از خشک شدن کامل رزین اپوکسی و مرور زمان است.

ادامه مطلب
آیا کفپوش‌های رزین اپوکسی ضد آب هستند؟

بله هیچ درزی روی سطح صاف و یکپارچه‌ی کفپوش‌های رزین اپوکسی وجود ندارد پس هیچ روزنه‌ای برای ورود آب نیست و آن کفپوش‌ها ضد آب به حساب می‌آیند.

ادامه مطلب
می‌توان از رزین اپوکسی روی چوب نیز استفاده کرد؟

بله می‌توان از رزین اپوکسی روی سطح چوبی استفاده کرد. این سطح چوبی می تواند میز چوبی، کانتر آشپزخانه و هر سطح چوبی دیگری باشد.

ادامه مطلب
درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست