رزین اپوکسی چگونه خشک میشود ؛ راهنمای جامع

خلاصه مقاله:

به اشتراک گذاشتن:

انواع پلاستیک و مواد شیمیایی

رزین اپوکسی چگونه خشک میشود ؛ راهنمای جامع

رزین اپوکسی یک ماده‌ چسبناک است که به مرور زمان سفت و سخت می‌شود. اما سرعت خشک شدن رزین ها با هم برابر است؟ چگونه رزین اپوکسی خشک می شود؟ ابتدا باید این را در نظر بگیرید که معمولا بیست و چهار ساعت طول می‌کشد تا نود و پنج درصد رزین اپوکسی و هاردنر خشک شود. اما خشک شدن کامل آن زمان‌بر تر است یعنی حدود هفت روز یا حتی بیشتر به طول می‌انجامد. اگر کاری که در آن از رزین اپوکسی استفاده کرده‌اید، کوچک و قابل تکان دادن باشد می‌توانید بعد از بیست و چهار ساعت آن را از محل خشک شدن جدا کنید و حالت آن را عوض کنید تا برای بار دوم روی آن رزین بزنید. گاهی مجبور می‌شوید سرعت خشک کردن رزین را بالا ببرید. بله خشک شدن رزین اپوکسی زمان بر است. به همین دلیل لازم است بدانیم که رزین‌ها در چه شرایطی و چگونه خشک می‌شوند و اصلا چه راه‌هایی برای سریع خشک شدن آنها وجود دارد. در ادامه به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد تا جواب این سوال را بگیرید که چقدر طول می‌کشه رزین اپوکسی خشک بشه؟ شرکت ال یل واردکننده‌ی بهترین انواع رزین اپوکسی همواره پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود.

سرفصل‌های مقاله

  • آیا سرعت خشک شدن رزین ها با هم برابر است ؟
  • سریع ترین راه های خشک شدن رزین ها
  • ترکیب رزین اپوکسی با هاردنر
  • تغییر دمای واکنش و بالا بردن آن
  • افزایش دمای محیط برای خشک شدن رزین اپوکسی
  • چه کارهایی نباید انجام داد ؟

آیا سرعت خشک شدن رزین ها با هم برابر است ؟

سرعت خشک شدن رزین‌ها یعنی رزین‌های مختلف با هم برابر نیست. این نکته را در نظر بگیرید که نسبت اختلاط به سرعت خشک شدن ربطی ندارد! عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند روی زمان خشک شدن رزین‌ها تاثیر بگذارند. در واقع بهتر است بگوییم که سرعت خشک شدن رزین‌ها بستگی به مواد به کار رفته در فرمولاسیون اپوکسی و هاردنر دارد. پس سرعت خشک شدن رزین ها با هم متفاوت است. این مدت زمان خشک شدن با توجه به فصل و دمای محیط متفاوت است. در تابستان و در دمای حدود بیست درجه سانتی گراد رزین اپوکسی شما ممکن است حدودا ده ساعته هم خشک شود.ی ندر حالتی است که خشک شدن رزین اپوکسی در محیط اتاق یعنی با دمای داخل منزل یا کارگاه ممکن است حدود یک ماه طول بکشد. در نظر داشته باشید که حتی خشک شدن رزین اپوکسی شما و زمانی که برای خشک شدن محصول شما لازم است بستگی به کارخانه سازنده و آن برند دارد. هر برند دارای مدت زمان خشک شدن متفاوتی می‌باشد. شرکت ال یل با کیفیت ترین و بهترین انواع رزین اپوکسی، رزین تزریقی را به کشور وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید : خانه در ترکیه چند لیر است ؟

سریع ترین راه های خشک شدن رزین ها

برای خشک کردن سریع‌تر رزین ها چند راه وجود دارد. یکی از آنها تغییر جزئی درجه‌ی حرارت است. ترکیب رزین اپوکسی با هاردنر و حرارت دادن آنها، تغییر دمای واکنش و بالا بردن حرارت، بالا بردن دما محیط از جمله عواملی هستند که می‌توانند به شما برای سریع خشک کردن رزین‌ها کمک کنند. شرکت بین‌المللی ال یل با بیش از چهل سال تجربه در امور واردات، صادرات و ترخیص کالا در خدمت شما بازرگانان گرامی خواهد بود تا با آسودگی خیال، امور بازرگانی خود را به مجموعه ال یل بسپارید.

ترکیب رزین اپوکسی با هاردنر

 رزین اپوکسی و هاردنر در ظروف جداگانه‌ای به شما فروخته می‌شود. به همین منظور شما می توانید رزین اپوکسی و هاردنر خود را قبل از مخلوط کردن جداگانه گرم کنید. یعنی ظرف این دو ماده را حدود پنج تا ده دقیقه در آب گرم قرار دهید و پس از آن کار خود را با آنها شروع کنید. شما با انجام این کار به خشک شدن رزین ها سرعت بیشتری می بخشید.

تغییر دمای واکنش و بالا بردن آن
راه دیگر سرعت بخشیدن به خشک شدن رزین اپوکسی این است که می‌توانید زمانی که رزین را در قالب خود ریختید به آن حرارت دهید. گرما قطعا روی خشک شدن رزین‌ها تاثیر می‌گذارد. حتما مراقب باشید که گرمای بیش از حد می‌تواند باعث خشک شدن سریع آن شود. گرما و حرارت را روی یک نقطه نگاه ندارید زیرا در صورت این کار احتمالا پس از مدتی محصول شما در آن نقطه ترک خواهد خورد و یا در آن نقطه حباب ایجاد خواهد شد. می‌توان این کار را با سشوار صنعتی یعنی هیت گان و یا تورچ انجام داد. کارشناسان حرفه ای و مجرب شرکت ال یل آماده‌ی مشاوره دادن و راهنمایی به شما بازرگانان گرامی هستند.

افزایش دمای محیط برای خشک شدن رزین اپوکسی

دمایی که رزین به آن نیاز دارد در کمترین حالت آن بیست درجه سانتی گراد است. این یعنی رزین با گرمای محیط نیز قابلیت سریع‌تر خشک شدن را خواهد داشت. می‌توانید به چند روش گرمای محیط را بالا ببرید. ساختن یک هات باکس فکر خوبی است. یعنی شما یک جعبه‌ی گرم می‌سازید. این جعبه می‌تواند با یک منبع گرما مثل لامپ گرم شود. مراقب باشید که شما فقط کمی بیش از حد معمولا به گرما نیاز دارید. روش دیگر این است که در فضای بیرون کار کنید. معمولا دمای بیرون از منزل یا کارگاه حدود سی درجه سانتی گراد است. این دما برای اینکه رزین اپوکسی شما زودتر خشک شود مناسب به نظر می‌رسد. روش دیگر استفاده یک فر با حدود هفتاد درجه سانتی گراد است. فر به روند خشک شدن رزین اپوکسی شما کمک خواهد کرد اما این را بدانید که هنگامی از فر برای این کار استفاده کردید دیگر نباید از آن برای آشپزی استفاده کنید. مهم ترین نکته درباره خشک کردن رزین اپوکسی در دمای محیط این است که باید حداقل بیست و چهار ساعت رزین اپوکسی شما در دمایی ثابت قرار بگیرد. اگر کمتر از این ساعات دما را تغییر دهید احتمال ایجاد حباب در رزین اپوکسی زیاد است و شما در روند خشک کردن رزین اپوکسی اثر گذاشته‌اید.

بیشتر بخوانید : واردات کاغذ دیواری از ترکیه ; هر آنچه که برای واردات کاغذ دیواری از ترکیه باید بدانید

چه کارهایی نباید انجام داد ؟

استفاده از هاردنر بیشتر به منظور سریعتر خشک شدن رزین اپوکسی کار بسیار اشتباهی است.

 اگر این کار را کنید محلول شما به سرعت سفت می‌شود و هنگام پوشش سطح خود ممکن است موفق به این کار هم نشوید. فقط از همان هاردنری استفاده کنید که هنگام خرید رزین اپوکسی به شما تحویل داده شد. زیرا ممکن است هاردنر دیگر با رزین اپوکسی شما همخوانی نداشته باشد و هماهنگ نباشد. در نهایت این ناهماهنگی باعث می شود که رزین خشک نشود و محصول شما مطلوب نباشد. به خاطر خشک کردن رزین در محلولی که درست می‌کنید از هاردنر اضافی و یا از رزین اضافی بیش از مقدار پیشنهادی استفاده نکنید. برای سرعت بخشیدن به روند خشک شدن رزین پروکسی اصلا ماده یا مواد دیگری به محلول خود اضافه نکنید. در صورتی می‌توانید این کار را انجام دهید که کارخانه سازنده پیشنهاد ماده یا موادی را برای این کار ذکر کرده باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله مروری بر سرعت خشک شدن رزین اپوکسی داشتیم و متوجه شدیم که رزین اپوکسی چگونه خشک می‌شود. حالا می‌دانیم که سرعت خشک شدن رزین ها با هم برابر نیست و راه هایی برای سریع‌تر خشک شدن رزین از جمله بالا بردن دمای محیط و در مورد چگونگی ترکیب رزین اپوکسی با هاردنر صحبت کردیم به شما گوشزد کردیم که برای خشک شدن سریع تر رزین اپوکسی چه کارهایی را نباید انجام دهید. شما تا به حال به خشک شدن رزین اپوکسی سرعت بخشیده‌اید؟ شما با چه روشی موفق شدید رزین خود را سریع‌تر خشک کنید؟

سوالات متداول

آیا می‌توان با رزین اپوکسی در خانه نیز کار کرد؟

اگر رزین شما بوی تند و بدی نداشته باشد، بله. بعضی از رزین‌ها مانند پلی استر بوی بسیار بدی دارند و کار با آنها در خانه یعنی محیط بسته سخت است. رزین اپوکسی نسبتا بی خطر است و می‌توانید با استفاده از عینک و دستکش و رعایت نکات ایمنی در

می‌توان رزین‌ها را با یکدیگر مخلوط کرد؟

فقط در صورتی می‌توانید این کار را کنید که رزین‌های شما از یک نوع و از یک کارخانه باشد.

رزین اپوکسی چگونه خشک می‌شود؟

هر رزینی هاردنر یا همان خشک کن دارد. بعد از ترکیب میزان مناسب با رزین واکنش شیمیایی ایجاد می‌کند و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

درباره این مقاله:

آینده برای شماست

پخش ویدیو

بمون اینجا

بیشتر با ما باش

فروش محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول: یک گزینه برتر برای قطعه سازان خودرو در ایران

واردات و ارائه محصولات رزین تناک توسط شرکت الیول نه تنها به بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت قطعه سازی خودرو کمک کرده است، بلکه با تغییر نگرش‌های نادرست و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه، به افزایش شفافیت و اعتماد در این صنعت نیز انجامیده است. شرکت الیول متعهد به ادامه این مسیر با ارائه محصولات و خدمات برتر به مشتریان خود است.

راهکارهای نوین کسب‌وکار : معرفی شرکت مجازی در ترکیه

در عصر کنونی، با چالش‌های اقتصادی و هزینه‌های بالای تأسیس و نگهداری شرکت در کشورهایی مانند ترکیه، کسب‌وکارهای نوپا و متوسط به دنبال راهکارهای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. شرکت ما، با ارائه خدمات نوآورانه، فرصتی منحصربه‌فرد را برای راه‌اندازی و اداره یک حضور کسب‌وکاری قدرتمند در ترکیه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین فراهم می‌آورد. ما همه جوانب کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهیم. استفاده از خدمات شرکت مجازی ما، کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری بالا و سهولت در انجام معاملات را تضمین می‌کند، ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش حضور خود در یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اقتصادهای منطقه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال در صادرات و واردات در کنار شماییم …

شرکت بین المللی ال واردکننده تخصصی مواد شیمیایی, مواد پلیمری, مواد بسته بندی و مواد غذایی

فردای ایران فردای ماست